همه خاطراتی که از پنجشنبه ها به شنبه موکول میشود؛ آیا با تعطیلی شنبه موافق هستید؟

آیا شما موافق تعطیلی شنبه‌ها هستید؟

در این روزهایی که همه جا حرف از تعطیلی شنبه هاست ما دلمان برای شب‌های جمعه‌ای که پنجشنبه‌ای آرام تر داشتیم تنگ می‌شود.

نوستالژی شب‌های جمعه با طعم تعطیلی پنجشنبه

شب‌های جمعه، نوستالژی شیرینی در دل بسیاری از ما دارند. گویی با غروب خورشید در عصر پنجشنبه، دریچه‌ای به سوی خاطرات گرم و صمیمی باز می‌شود. هر کس از دریچه‌ی تجربیات و خاطرات خود به این شب‌ها نگاه می‌کند، اما در میان تار و پود این خاطرات مشترک، نخی از حس آرامش، دورهم‌بودن و صمیمیت به چشم می‌آید.

برای برخی، شب‌های جمعه یادآور جمع شدن در کنار خانواده و صرف شام با عشق و صفا است. بوی خوش غذا در خانه می‌پیچد، سفره پر از رنگ و لعاب غذاهای سنتی است و صدای خنده و صحبت اعضای خانواده در فضا طنین‌انداز می‌شود. در این شب‌ها، قصه‌ها و خاطرات گذشته مرور می‌شوند، شوخی‌ها و خنده‌ها فضا را پر می‌کنند و پیوند محبت بین اعضای خانواده عمیق‌تر می‌شود.

برای برخی دیگر، شب‌های جمعه تداعی‌گر دورهم‌نشینی با دوستان و گذراندن اوقات فراغت در کنار آنهاست. گپ و گفت‌های دوستانه، بازی‌های دسته جمعی، تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی، همه و همه از جمله تفریحات محبوب در این شب‌ها هستند. در این جمع‌ها، خستگی‌ها و غم‌های هفته رها می‌شوند و جای خود را به شادی و سرخوشی می‌دهند.

شب‌های جمعه برای عده‌ای نیز فرصتی برای مطالعه، گوش دادن به موسیقی، یا دنبال کردن علایق شخصی است. در سکوت و آرامش شب، می‌توان غرق در دنیای کتاب‌ها شد، به نغمه‌های دلنشین موسیقی گوش سپرد یا به فعالیت‌های مورد علاقه پرداخت. این شب‌ها فرصتی برای خلوت با خود و یافتن آرامش درونی هستند.

اما فارغ از اینکه هر کس چگونه شب‌های جمعه خود را سپری می‌کند، این شب‌ها در حافظه‌ی بسیاری از ما به عنوان خاطرات خوش و نوستالژیک باقی می‌مانند. شب‌هایی که یادآور حس تعلق، محبت، صمیمیت و آرامش هستند و طعم شیرین زندگی را به کاممان می‌نشانند.

شب‌های جمعه هر چه که باشند، برای هر کس معنای خاص خود را دارند. مهم این است که از این شب‌ها نهایت استفاده را ببریم و لحظات خوش و خاطره‌انگیزی را برای خود و عزیزانمان خلق کنیم.

باورمان نیست که شب‌های جمعه باید به شب‌های شنبه تبدیل شود. اصلا در تخیل نمی‌گنجد که دیگر شب‌های جمعه‌ای با آن حس و حال قبل نباشد.

عصر پنجشنبه سر کار باشی و به تعطیلی شنبه فکر کنی

چطور می‌شود آن همه خاطره شیرین پنجشنبه ها و جمعه ها را یک شبه به جمعه و شنبه تبدیل کرد؟

نظر شما در رابطه با تعطیلی شنبه‌ها چیست؟ آیا با این تصمیم موافق هستید یا خیر؟

  • ناشناس

    ازاسلام خسته شده به یهودی متوصل میشود

  • فاطیما

    اصلا نشه پنجشنبه مدرسه ها واقعا سخت میشه

  • نخیرموافق نیستم

    موافق نیستم

  • ناشناس

    ن خیر شنبه تعطیل نشه چون کلی کارا از مردم عقب میشه مخصوصا تو کارا اداره ها کارمندان گرامی سیستان و بلوچستان اینقدر ررررر محترم هستن درجا ادمو میفرستن دنبال نخودسیا

  • مردی از ایران هم ولایتی سلمان فارسی

    نخیر موافق نیستم

  • تعطیلی پنج شنبه هم به لحاظ اقتصادی وهم به لحاظ استراحت وتفریح وهم ازلحاظ دینی بافرهنگ ورفتارهای اجتماعی بسیارعمیق ریشه دارددرحالی که تعطیلی شنبه بدلیل نفوذاقتصادی یهودبردنیاتحمیل شده وکسانی که دغدقه ارتباط اقتصادی باجهان رادارنداولا”تاثیرکمی براقتصادماداردثانیا”غرب علاوه برشنبه یکشنبه هم تعطیل است بنابراین حتی باتعطیلی شنبه نگرانی دلواپسان اقتصادی بجای خودباقی خواهدبود

  • ناشناس

    شنبه نباید تعطیل بشه برای همه چیز نگاه به غرب می کنید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید