با این ۵ توصیه از کمردرد موقع جارو کردن جلوگیری کنید

در این مطلب از دیبامگ ۵ توصیه مهم برای در امان ماندن از کمردرد به هنگام استفاده از جاروبرقی بیان کردیم.

وقتی صحبت از نظافت خانه ها، محل کار و سایر فضاها می شود، یکی از سخت ترین کارها جاروبرقی است. به این دلیل که جاروبرقی ها بسته به اندازه و قدرت دستگاه می توانند وزن زیادی داشته باشند و موقع خم شدن فشار زیادی را به کمر وارد کند.

در واقع وقتی ساعت‌ها به یک جاروبرقی سنگین فشار می‌آورید، می‌تواند به سرعت به بدن شما آسیب وارد کند. اما توصیه هایی هستند که اگر شما انها را جدی بگیری و عمل کنید میتوانید از کمردرد حین و بعد از جاروبرقی کردن، پیشگیری کنید. 

۵ توصیه مهم برای کاهش و پیشگیری از کمردرد به هنگام استفاده از جارو برقی

۱- وزنه برداری را به حداقل برسانید

عملی که بیشترین فشار را به کمر وارد می کند بلند کردن بدن است. حرکت دادن، بلند کردن یا هل دادن اجسام سنگین مانند مبلمان یا حتی جاروبرقی می تواند به سرعت کمر را تحت فشار قرار دهد. نکته کلیدی این است که تا حد امکان فشار کمتری به کمر وارد کنید.

از بلند کردن هر چیزی که بیش از چند کیلو وزن دارد خودداری کنید. اگر چیزی سنگین مانند کاناپه، صندلی یا میز نیاز به جابجایی دارد، از شخص دیگری کمک بگیرید. سعی نکنید خودتان آن را بلند کنید، فشار دهید یا حرکت دهید.

جاروبرقی ها به دلایلی دارای چرخ هستند. اگر مجبور نیستید جاروبرقی را بلند نکنید. حتی اگر وزن آن به اندازه یک مبلمان نباشد، بلند کردن وزنه‌های کوچک‌تر به دفعات بیشتر در طول روز می‌تواند عوارضی را که برای کمر ایجاد می‌کند افزایش دهد.

نکته: مطمئن شوید که مسیر چرخ‌های جاروبرقی از سیم‌ها و سایر موانع پاک باشد تا دستگاه مجبور نباشد دائماً از روی آنها بلند شود.

۲- تمیز کردن در فورت لادردیل – حرکت گهواره ای

هنگام جارو کشیدن یک ناحیه، جاروبرقی را فشار ندهید و نکشید. در عوض، از یک حرکت تکان دهنده برای حرکت دادن دستگاه به جلو و عقب استفاده کنید و کمر و بازوهای خود را تا حد امکان صاف نگه دارید. این حرکت تکان دهنده فشار وارده بر عضلات پشت و سایر قسمت های بدن را به حداقل می رساند و باعث صرفه جویی در قدرت شما در طول روز می شود.

جاروبرقی ها سنگین هستند. اما با استفاده از این تکنیک ها می توانید پس از یک روز طولانی جاروبرقی خود را از استرس و درد نجات دهید.

۳- دسته جاروی بلند را انتخاب کنید

همواره جارو برقی‌ای را انتخاب کنید که طول دسته آن قابل تنظیم با قد شما باشد. به این صورت درزمان استفاده از آن کمتر دچار  کمردرد  یا گرفتگی عضلات پشت می‌شوید. چرا که اگر دسته جاروی برقی کوتاه باشد فرد مجبور می‌شود مرتباً خم شود و این عملکرد در دراز مدت فتق دیسک کمری را منجر می‌شود.

 علاوه بر فتق دیسک کمری، خستگی عضلانی و دردهای مزمن در کمر، نتیجه استفاده از دسته کوتاه در جاروی برقی است.

۴- موقع جارو کردن خم نشوید- ایستاده جارو کنید

افراد باید در حالت ایستاده از جاروی برقی استفاده کنند به نحوی که دسته جارو به بدن نزدیک باشد و در مواقعی که دسترسی به نقاط، گوشه‌ها و زوایای مورد نظر ممکن نیست، فرد باید از خم کردن کمر بپرهیزد. در این صورت باید از کشیدگی دست و دور شدن دسته جارو از بدن غافل نبود چرا که این حالت‌ها نیز باعث دیسک کمر می‌شود.

۵- هر ده دقیقه یکبار استراحت کنید

افراد نباید بیش از ۱۰ دقیقه به طور پیوسته جاروی برقی بکشند بلکه باید اندک زمانی بنشینند، استراحت کنند و مجدداً اگر نیاز بود از جارو استفاده کنند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید