دهه شصتی ها جواب بدن! اسم این کارتون چی بود🧐؟

اگر متولدین دهه شصت و قبل از اون باشید حتما این کارتون رو دیدین. اسم این کارتون رو یادتون هست؟

این کارتون نوستالژیک و جذاب با موسیقی و انیمیشن جالب و جذابش، با استقبال زیاد کودکان دهه شصتی مواجه شد.  همه شخصیت اصلی کارتون رو میشناسن، اون فقط کافی بود تا دستشو دراز کنه تا یه حیوون وحشی رو بگیره…….

یه جمله معروفی بود که همیشه در ابتدای کارتون میشنیدیم…. وای آقای کارگردان، این شیر اینجا چیکار می‌کنه؟؟!😄

این کارتون جذاب و دوست داشتنی، در واقع بر خلاف بسیاری از کارتون‌های دیگه که محصول کارخانه انیمیشن سازی ژاپنی‌ها بوده است، کارتونی است که محصول کشور لهستان می‌باشد.

کارتون‌هایی مانند پروفسور بالتازار، لولک و بولک و همین کارتون مورد نظر هم، محصول کشورهایی چون جمهوری چک و لهستان است که در ایران طرفداران زیادی را با خود همراه کرده است. بلوک شرق و اروپای مرکزی، در کارتون سازی، در دهه‌های گذشته فعال بوده و کارتون‌های موفق و معروفی را به دنیای انیمیشن دو بعدی آن زمان ارائه کردند که کارتون حاضر، یکی از ان ها می‌باشد.

۴ کارگردان به نام‌های برونیسلاو زمان، ماریان چولرک، جان هودر و ریزارد، کار کارگردانی این مجموعه کارتونی را بر عهده داشتند. لزک مک به همراه برونیسلاو زمان BRONISŁAW ZEMAN، نویسنده این مجموعه کارتونی جالب و خلاقانه بودند.

شمار زیادی انیماتور، کار شخصیت سازی برای این مجموعه را انجام دادند که از ان ها می‌توان به جان هودر، ویکتور کازا، هنریکا کروباک و روفین استروزیک اشاره کرد. آنتونی ملزکو ANTONI MLECZKO نیز کار طراحی موسیقی متن این کارتون را انجام داد که موسیقی جذاب و نوستالژیکی برای خیلی از کودکان دهه شصتی ایران است.

این مجموعه کلاً در ۱۰ قسمت ۹ دقیقه ای ساخته شد، اما از سال ۱۹۸۰ میلادی که به نمایش درآمد، بارها توسط شبکه‌های تلویزیونی در ایران و اروپا، بر روی صفحه جعبه سیاه به نمایش درآمد. شرکت Studiu Filmów, Rysunkowych, Bielsku-Białej سازنده این مجموعه کارتونی بود.

در این کارتون، که تیتراژ زیبایش، همانند تیتراژ زیبای کارتون آنشرلی بود، از همان ابتدا، کودک را به خود جذب می‌کرد. حرکت‌های عجیب و غریب کاراکتر اصلی، در این کارتون، با انیمیشن بزرگ و جذاب و کودکانه‌اش، داستان‌های جالبی را رقم می‌زد که کودکان را به مدت ۱۰ دقیقه میخکوب می‌کرد.

نام کاراکتر در اسم واقعی داستان به نام Pampalini پامپالینی شناخته می‌شود و ما او را با نام کارتونش می‌نامیم، در واقع یک شکارچی است که مردم به او نامه می‌نویسند و از وی می‌خواهند تا موجودات مختلف را شکار کند.

او همواره برای شکار یک حویان خطرناک، وارد منطقه حیات وحش می‌شود و داستان‌های جالبی را رقم می زند. او شکارچی ماهری است اما در هنگام شکار موجوداتی که به دنبالان هست، همواره با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که عطای شکار حیوان را به لقایش می‌بخشاید.

ما همواره او را در حال فرار از دست حیوانی که می‌خواهد شکار کند، می‌بینیم. حیوانات، همواره به دنبال او هستند تا بلایی بر سر این شکارچی دوست داشتنی ما بیاورند.

این میمون شیطون و بازیگوش را که در هر قسمت، مزاحم شکار شخصیت اصلی می‌شود را که یادتونه! اون میمون، همیشه برای او دردسرآفرین است و مانع شکارهای خارق العاده وی می‌شود! اما در برخی از قسمت‌ها، همین میمون بازیگوش، باعث کاراکتر داستان از دست حیوانات مختلف می‌شود.

مجموعه کارتون یکه بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۰ ساخته شد، یکی از به یادماندنی‌ترین کارتون‌هایی است که تا کنون دیده‌ایم.

 اکبر منانی، صدا پیشگی این مجموعه کارتونی زیبا را بر عهده داشت. اگر اسم این کارتون یادتون اومد برای ما در پایین صفحه کامنت کنید. اگر هم که فراموش کردید برای آگاهی از نام کارتونکمی پایین تر بیایید.

.

.

.

.

.

.

.

.

این شکارچی نگون‌بخت در ایران به زبل خان معروف شده بود. در واقع اسم اصلی کارتون Pampalini Lowca Zwierzat است.

  • دختر اصفهانی

    اسم این کارتون زبل خانه
    زبل خان اینجا زبل خان اونجا زبل خان همه جا فقط کافیه…
    من دهه هشتادیم ولی بیشتر کارتونهای دهه ۶۰ و ۷۰ رو خیلی دوست دارم
    زبل خان ، حنا ، آنشرلی ، خانواده دکتر ارنست ، زنان کوچک ، مهاجران ، بچه های مدرسه والت ، فوتبالیست ها ، رامکال ، یوگی و دوستان و افسانه سه برادر ، سفرهای کومان ، بابا لنگ دراز ، سندباد ، پینوکیو ، سفرهای گالیور و …

  • چه خاطراتی با این زبل خان داشتیم ما

  • زبان خان اینجا زبل خان اونجا زبل خان همه جا

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید