با این ۱۸ توصیه برای ثروتمند شدن هیچوقت دیر نیست، حتی در ۵۰ سالگی!

فراموش نکنید برای ثروتمند شدن هیچوقت دیر نیست. پس اگر دوران جوانی را پشت سر گذاشته اید و میخواهید ثروتمند شوید این نکات را جدی بگیرید.

برای ایجاد ثروت، اکثر مردم فکر می کنند که به یک شغل وال استریت، خوش شانسی یا فقط به دنیا آمدن در یک محیط و خانواده ثروتمند نیاز دارند. این چیزها قطعا کمک می کند، اما ساختن ثروت می تواند با پیروی مداوم از چند شیوه و عادت خوب، اتفاق بیفتد. شما برای ثروتمند شدن لازم نیست حتما ۲۰ سال یا ۳۰ سال سن داشته باشید. بلکه حتی می توانید در دهه ۵۰ زندگی خود شروع به ایجاد ثروت کنید و موفق تر هم شوید. پس قطعا هیچوقت دیر نیست.

نکات کلیدی برای ثروتمند شدن در ۵۰ سالگی

آیا می خواهید بدانید چگونه ثروتمند شوید؟ مطمئن شوید که حداقل برخی از این۱۸ نکته را دنبال می کنید:

۱. اجازه ندهید که پشیمانی بر آینده شما حکومت کند

مردم اغلب از اینکه ای کاش در سنین پایین‌تر سرمایه‌گذاری را شروع می‌کردند یا اینکه در جوانی بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کردند، ابراز تاسف می‌کنند. صادقانه بگویم، آنها ای کاش بسیاری از کارها را متفاوت انجام می دادند.

یک اشتباه رایج این است که اجازه دهید آن احساسات پشیمانی شما را از انجام بهترین اقدام در زمان حال باز دارد.

همه ما در بخشی از زندگی خود این کار را انجام می دهیم. بهترین راه برای مقابله با پشیمانی چیست؟ امروز را با کاری که آرزو می کردید در گذشته انجام می دادید شروع کنید.

اجازه نده حسرت گذشته بر آینده ات حکومت کند.

۲. هرگز برای ثروتمند شدن دیر نیست

بی سابقه نیست که مردم پس از بازنشستگی میلیاردر شوند.

طبق گزارش سرمایه گذاری Fidelity، میانگین سنی که افراد میلیونر می شوند برای زنان ۵۸.۵ سال و برای مردان ۵۹.۳ سال است.

پس هیچ وقت فکر نکنید که خیلی دیر شده است.

بیشتر بخوانید: ۱۲ فرد موفقی که بعد از چهل سالگی ثابت کردند، خواستن توانستن است!

۳. به طور منظم و مناسب سرمایه گذاری کنید

صرفه جویی در پول کافی نیست، شما باید پس انداز خود را با سرمایه گذاری آن وجوه به کار خود برسانید. این آمار ممکن است شما را شگفت زده کند، اما تحقیقات بلک راک نشان داد که آمریکایی ها ۵۸ درصد از دارایی های قابل سرمایه گذاری خود را به صورت نقد نگهداری می کنند! این بهترین ایده نیست.

فرض کنید ۴۵ ساله هستید و هنوز به اندازه کافی برای بازنشستگی پس انداز نکرده اید. چه کاری می توانی انجام بدهی؟

از همین امروز شروع به سرمایه گذاری بخشی از درامد خود در ماه کنید.

۴. یاد بگیرید و به یادگیری ادامه دهید

بیل گیتس، یکی از ثروتمندترین افراد جهان، به خاطر حمل یک کیف پر از کتاب مشهور است. او وسواس زیادی به خواندن و یادگیری دارد.

توماس کورلی، نویسنده کتاب «عادات ثروتمند: عادات موفقیت روزانه افراد ثروتمند» گزارش می دهد که ۸۶ درصد از افراد ثروتمند می گویند که «مطالعه را دوست دارند» در حالی که تنها ۲۶ درصد از افراد فقیر با این احساس موافق هستند. کورلی همچنین دریافت که افراد ثروتمند به ویژه خواندن در مورد بهبود خود را دوست دارند.

یادگیری در مورد امور مالی شخصی – و شاید طیف گسترده ای از موضوعات دیگر – کلید ایجاد ثروت است.

۵. یک مزیت پیدا کنید، با قوانین خودتان بازی کنید

دیدگاه ها در مورد چگونگی ساخت و دستیابی به ثروت در چند سال گذشته تغییر کرده است.

طبق تحقیقات پیو، اکثریت رو به رشد (۶۵٪) از آمریکایی ها می گویند که دلیل اصلی ثروتمند شدن یک فرد این است که مزایای بیشتری نسبت به سایر افراد دارد – نه به این دلیل که سخت تر از دیگران کار می کنند.

بنابراین، اگر در ثروت و فرصت به دنیا نیامده اید، چه باید بکنید؟ خوب، آگاهی از موضوع مفید است. و شاید بتوانید مزیت را دوباره قاب کنید. چیزی را در شرایط، مهارت ها یا نقاط قوت خود بیابید و از آن بهره برداری کنید.

شما مجبور نیستید طبق تمام قوانین موجود بازی کنید. افرادی که ثروت می‌سازند اغلب دیدگاهی غیرخودی دارند و کاری را انجام می‌دهند که دیگران انجام نمی‌دهند!

۶. هدف گذاری کنید. از تعیین اهداف بزرگ نترسید. بنویسشون روی برگه!

تحقیقات نشان می دهد که تعیین اهداف اساساً ساختار مغز شما را تغییر می دهد و این احتمال را افزایش می دهد که برای رسیدن به آنچه می خواهید رفتار کنید.

اگر می خواهید ثروت بسازید، آن را هدف قرار دهید.

و از تعیین اهداف واقعا بزرگ نترسید. مطالعه دیگری نشان داد که تعیین یک هدف چالش برانگیز ساختار مغز شما را سریعتر و موثرتر از اهداف کوچک تغییر می دهد.

سپس، هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید، می خواهید آنها را یادداشت کنید! یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ توسط روانشناس گیل متیوز نشان داد زمانی که افراد اهداف خود را یادداشت می کردند، ۳۳ درصد در دستیابی به آنها موفق تر از کسانی بودند که نتایج را در ذهن خود فرموله می کردند.

۷. یک برنامه مالی بلندمدت تهیه و حفظ کنید

توسعه و حفظ یک برنامه مالی بلندمدت یک جنبه واقعاً مهم در تعیین و دستیابی به اهداف است.

۸. به یاد داشته باشید که زمان پول است (و پول زمان است)

هر ساعتی که دارید می توانید صرف پول درآوردن کنید. و هرچه پول بیشتری به دست آورید، زودتر می توانید به وقت آزاد بازنشسته شوید.

برای ساختن ثروت، باید به معاوضه بین زمان و کسب درآمد فکر کنید. به این فکر کنید که با هر ساعت چقدر می توانید درآمد کسب کنید. وقتی درگیر کارهایی می شوید که پولی به همراه ندارند چقدر ضرر می کنید. و به این فکر کنید که می خواهید با وقت خود چه کاری انجام دهید.

۱۰. زود بیدار شوید

شادتر، سالم تر و ثروتمندتر بودن. اینها همه مزایای ثابت شده زودتر بیدار شدن هستند.

پرنده اولیه واقعاً کرم را می گیرد.

کریستوف رندلر، زیست‌شناس دریافت که افرادی که عملکردشان در صبح به اوج می‌رسد، برای موفقیت شغلی موقعیت بهتری دارند.

۱۰. پاداش خود را سرمایه گذاری کنید

این یک جایزه است. این بدان معناست که اگر شما یکی را دریافت کنید، ظاهراً انتظار نمی رفت. اگر انتظار نمی رفت، پس واقعاً نیازی به خرج کردن آن پول ندارید.

خب چکاری باید انجام بدی؟ آن را در پس انداز بازنشستگی خود قرار دهید! (و سرمایه گذاری کنید.)

۱۱. صاحب خانه و در صورت امکان صاحب خانه شخص دیگری شوید

احتمالاً می دانید که داشتن خانه بهترین راه برای ایجاد ثروت طولانی مدت است.

اگر قبلاً به آن هدف دست یافته اید، ممکن است وقت آن رسیده که صاحب خانه شخص دیگری شوید. داشتن املاک سرمایه گذاری می تواند ثروت بسازد (و درآمد ایجاد کند).

در اینجا ۸ روش برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات برای بازنشستگی آورده شده است.

۱۲. کار روزانه خود را رها کنید یا در کنار آن کاردیگری را شروع کنید

ساختن ثروت مستلزم کار سخت است، اما این بدان معنا نیست که شما باید چشم خود را به سنگ خردکن نگه دارید، و از انجام هر کاری که می‌کنید زحمت بکشید.

بسته به تجربیات و تحمل ریسک، ممکن است بتوانید شغل خود را رها کرده و کسب و کار خود را راه اندازی کنید و یا اینکه کسب و کار دیگری در کنار شغل فعلی خود شروع کنید.

(در اینجا یک نکته برای شروع شما وجود دارد: بیشتر کارآفرینان در سراسر جهان بالای ۵۵ سال دارند!) 

۱۳. هزینه های سرمایه گذاری را به حداقل برسانید

ما نمی توانیم نحوه عملکرد بازار را کنترل کنیم، اما می توانیم هزینه های سرمایه گذاری خود را کنترل کنیم. صندوق‌های شاخص و صندوق‌های قابل معامله در مبادله این امکان را فراهم می‌کنند که وقتی سرمایه‌گذاری‌های خود را به صورت آنلاین مدیریت می‌کنید، تقریباً هیچ چیزی پرداخت نکنید.

۱۴. با امکانات خود زندگی کنید و از بدهی خودداری کنید

ردیابی هزینه های خود برای یک ماه و مقایسه آن با درآمد خود راه خوبی برای اطمینان از اینکه در حد توان خود زندگی می کنید است. ردیابی هزینه های خود در طول سال به شما ایده بهتری می دهد، به خصوص اگر هزینه ها و درآمد شما در نوسان باشد. زمانی که برای خرج بیش از حد، بدهی می‌گیرید، بهره می‌پردازید – برخلاف آنچه که برای امنیت مالی بلندمدت باید انجام دهید، یعنی سود کسب کنید.

۱۵. سعی کنید هزینه ها را کاهش دهید

برای ایجاد ثروت، کاهش شدید هزینه های خود می تواند ایده خوبی باشد. کوچک کردن خانه شما می تواند بهترین راه برای ایجاد یک ضربه بزرگ در هزینه های شما باشد.

در مورد برنامه ریزی بازنشستگی و مالیات های خود بیشتر بیاموزید: فهرستی بزرگ برای نگهداری بیشتر از پول خود.

۱۶. ایجاد و حفظ روابط

روابطی که ما از طریق باشگاه های اجتماعی، گروه های ملاقات، کار و اجتماع ایجاد می کنیم ذاتاً ارزشمند هستند. آنها سرگرم کننده هستند، به ما کمک می کنند احساس ارتباط داشته باشیم، و حتی سلامت روحی و جسمی ما را تقویت می کنند.

سلامت بهتر به معنای کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی است. و هنگامی که دوستی های واقعی ایجاد می کنید، شبکه ای از افراد خواهید داشت که می خواهند به شما کمک کنند اگر در شرایط سخت قرار گرفتید. شما زندگی خود را غنی خواهید کرد

علاوه بر این، شبکه روابط شما می تواند به شما در ایجاد ثروت کمک کند. نویسنده کورلی دریافت که ۷۹ درصد از افراد ثروتمند حداقل پنج ساعت در ماه را صرف شبکه می کنند، در حالی که تنها ۱۶ درصد از افراد فقیر وقت خود را به این نوع ارتباطات اجتماعی اختصاص می دهند.

۱۷. به اندازه کافی بخوابید

وقتی هر شب به اندازه کافی بخوابید،…

  • تصمیمات بهتری بگیرید
  • از سلامتی بهتری برخوردار شوید
  • کمتر در معرض تصادفات باشید
  • موثرتر کار کنید

زمانی که به خوبی استراحت می کنید، به احتمال زیاد در تمام جنبه های زندگی خود بهترین عملکرد را خواهید داشت. بهبود عملکرد وسیله ای برای کسب درآمد بیشتر و هزینه کمتر است.

۱۸. بازنشسته نشوید

به گفته گالوپ، میانگین سن بازنشستگی ۶۱ سال است. با این حال، افراد ثروتمند قصد ندارند تا حداقل ۷۰ سالگی بازنشسته شوند. کار و شاید لذت بردن از کار خود راز واقعی ساختن ثروت باشد!

 

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید