اگر شما هم یک ENFP هستید، پس یک آنه شرلی درونتان دارید!

هر کسی با تیپ شخصیتی ENFP به سادگی با آنه حس همذات پنداری می‌ کند.

تماشای یک فیلم یا سریالی که یکی از شخصیت‌ های آن یک ENFP است، می‌ تواند دیدگاه شما را به دنیا تغییر دهد و دنیایی که زمانی خاکستری بود، برای شما درخشان و رنگارنگ شود. کاراکتر انشرلی یکی از شخصیت هایی با تیپ ENFP است. اگر شما هم تایپ شخصیتی مشترک با این کاراکتر مو قرمز و احساساتی دارید، پس حتما این مطلب را بخوانید تا بیشتر با شخصیت خودتان و این کاراکتر آشنا شوید.

تحلیل شخصیت آنه شرلی

اگر مجموعه کتاب‌ هایش را کاملا خوانده باشید، می‌ توانید به برونگرا بودن آنه پی ببرید. با این حال، هر دو تایپ INFP و ENFP بسیار شبیه به او هستند.

آنه شرلی کاملا تحت تاثر تخیلات و احساسات خود است. او معتقد است که حتی اگر مورد تمسخر دیگران قرار گیرد نباید از ارزش‌ ها و ایده‌ های خود دست بکشد. او دنیای اطراف خود را به شکل عجیبی زیبا می‌ بیند و چیزهایی می‌ بیند که دیگران در تجسم آن‌ ها عاجز هستند.

او به مکان‌ های عادی مانند «خیابان» و «برکه بری»، نام‌ های زیبایی مانند «راه سفید لذت بخش» و «دریاچه آب‌ های درخشان» داد. دوستان او لقب‌ هایی چون «دوستان جان» و «مهربان‌ ترین موجودات» دارند.

 

هر کسی با تیپ شخصیتی ENFP به سادگی با آنه حس همذات پنداری می‌ کند.

تیپ شخصیتی ENFP 

تیپ شخصیتی ENFP یکی از ۱۶ نوع شخصیت شاخص مایرز – بریگز یا همان تست MBTI است. این تیپ شخصیت اغلب افرادی مشتاق، کاریزماتیک و خلاق توصیف می‌شوند. آنها بسیار جذاب، پرانرژی، مستقل و خلاق هستند و در صورت داشتن آزادی عمل برای خلاقیت و ابتکار، بهترین عملکرد را دارند. تقریبا ۵ تا ۷ درصد از افراد، دارای تیپ شخصیتی ENFP هستند. در این مطلب درباره ویژگی‌های رفتاری و خصوصیات شخصیتی تیپ شخصیتی ENFP می‌خوانید.

ویژگی‌های کلیدی تیپ شخصیتی ENFP

تیپ شخصیتی ENFP‌ مهارت‌ فوق‌العاده‌ای در برقراری ارتباطی دارند. علاوه بر داشتن اشتیاق فراوان، واقعا به دیگران اهمیت می‌دهند. این افراد به‌خوبی احساسات اطرافیان را درک می‌کنند؛ همچنین با توجه به شخصیت کاریزماتیک، خلاقیت و اشتیاقی که این گروه دارند، می‌توانند رهبران بزرگی باشند.
افرادی که از این تیپ شخصیتی برخوردارند، از امور روزمره بیزار هستند و ترجیح می‌دهند بر امور مربوط به آینده تمرکز کنند. اگرچه در ایده‌پردازی عالی هستند، بعضی اوقات تا آخرین لحظه کارهای مهم را کنار می‌گذارند. مشکل رایج آنها، بی‌توجهی به تکمیل ایده‌ها، علی‌رغم توانمندبودنشان در رویاپردازی است.

همچنین این تیپ افراد به‌راحتی دچار حواس ‌پرتی می‌شوند، خصوصا هنگامی‌ که روی مسائل خسته‌کننده یا بی‌اهمیتی کار می‌کنند.

تیپ شخصیتی ENFP انعطاف‌پذیرند و دوست دارند گزینه‌های پیش روی خود را باز نگه دارند. آنها می‌توانند خودجوش و متناسب با تغییرات، بسیار منعطف عمل کنند؛ همچنین از کارهای روزمره متنفرند و ممکن است در صورت بی‌نظمی‌ و تعلل، با مشکل مواجه شوند.

نکاتی برای تعامل با تیپ شخصیتی ENFP

روابط دوستانه تیپ شخصیتی ENFP
تیپ شخصیتی ENFP دوستانی سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز هستند. آنها از انجام کارهای جدید لذت می‌برند و معمولا دایره گسترده‌ای از دوستان و آشنایان دارند. این گروه احساسات دیگران را درک می‌کنند و به‌سرعت اطرافیان خود را می‌فهمند. با حمایت عاطفی از دوستان با تیپ شخصیتی ENFP خود، در دستیابی به اهداف به آنها کمک کنید.

والدین
با توجه به نفرت افراد با تیپ شخصیتی ENFP از کارهای تکراری، ممکن است گاهی فرزندانشان آنها را ناسازگار بدانند؛ با این حال، به‌طور معمول با فرزندان خود روابط محکم و دوست‌داشتنی دارند و در انتقال ارزش‌هایشان خوب عمل می‌کنند. والدین فرزندانی با این تیپ شخصیتی، متوجه تخیل قوی و اشتیاق فراوان فرزندشان به زندگی خواهند شد. ممکن است در بعضی مواقع، انرژی کودک شما بسیار زیاد به نظر برسد، اما باید برای شکوفایی خلاقیت او به‌دنبال راه‌هایی باشید.

یکی از معضلات این تیپ شخصیتی، مواجهه با ساختار و محدودیت‌ها است؛ با وجود اینکه نیاز به چنین مواردی را تشخیص می‌دهند، همیشه محدودیت‌پذیر نیستند. والدین این فرزندان باید آنها را برای داشتن خلاقیت تشویق کنند، اما در کنار آن قوانین و دستورالعمل‌هایی را نیز به آنها ارائه دهند.

روابط عاطفی تیپ شخصیتی ENFP
تیپ شخصیتی ENFP روابط عاشقانه پرشور و پراشتیاق را دوست دارند. روابط طولانی‌مدت بعضی اوقات ممکن است به بن‌بست برسد، زیرا این افراد همیشه به‌جای تمرکز بر داشته‌ها، به احتمالات فکر می‌کنند. برای حفظ روابط عاشقانه، لازم است به‌دنبال راه‌های جدیدی باشید تا هیجان در رابطه شما جاری شود.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید