زاکانی در رقابت با سایر کاندیداها می ماند یا میرود؟!

علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری تا پایان رقابت با سایر کاندیداها باقی خواهد ماند یا خیر؟

علیرضا زاکانی شهرداری وقت تهران و کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه های انتخاباتی خود تصریح کرده بود که اگر ذره‌ای احساس کنم که سایر کاندیدها بتوانند اقدامات بنده را دنبال کنند، حضور در انتخابات را برای خود حرام می‌دانم. سوال این است که ایا این موضوع سیگنالی برای خروج وی از رقابت با سایر کاندیداها خواهد بود؟ در ادامه به بررسی بیوگرافی این نامزدانتخاباتی و موضع سخنگوی انتخاباتی وی درباره کناره گیری زاکانی از دور رقابت خواهیم پرداخت.

درباره علیرضا زاکانی بیشتر بدانید

علیرضا زاکانی متولد ۱۳۴۴ در تهران، سیاستمدار اصولگرا و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از ۱ مرداد ۱۳۹۹ است. او نماینده پیشین مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی از تهران و همچنین نماینده مردم شهر قم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است و ریاست کمیسیون ویژه بررسی برجام، نتایج و پیامدهای آن را برعهده داشته‌است.

در مجلس یازدهم علیرضا زاکانی از حوزه انتخابیه قم نامزد انتخابات شد و موفق شد با کسب اکثریت آراء به مجلس راه پیدا کند. او در سال ۱۴۰۰ و برای تصدی گری سمت شهرداری تهران از نمایندگی مجلس استعفا کرد.

علیرضا زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نامزد شد و صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان مورد تأیید قرار گرفت.

او در این انتخابات به نفع حجه الاسلام و المسلمین رئیسی کنار رفت.

در مرداد ماه ۱۴۰۰ خبر انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران ابتدا از سوی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی علنی شد و پس از آن اعضای شورای شهر نیز بر این انتخاب صحه گذاشتند.

سخنگوی ستاد انتخابات علیرضا زاکانی درباره ماندن یا نماندن وی در رقابت انتخاباتی اعلام کرد: با احترام به سایر کاندیداها، زاکانی تا آخر در رقابت‌ها می‌ماند.

مالک شریعتی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «آنچه دکتر ‎زاکانی امروز در قم بیان کرده، مبنای کلی و دینی حضور در انتخابات است:
اگر نامزدی، فرد دیگری را در معدل شاخص‌ها شایسته‌تر بداند، شرعا نباید بماند. همچنین ایشان اضافه کردند؛ با احترام به سایرین، همانطور که قبلا هم بیان شده، چنین شرطی محقق نشده و لذا دکتر زاکانی در رقابت‌ها تا آخر می‌ماند.»

نظر شما درباره باقی ماندن یا نماندن علیرضا زاکانی در این دوره از رقابت های انتخاباتی چیست؟

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید