چگونه مانند جناب آقای شهردار در ۶۰ سالگی در پررویی رکورد بزنیم؟!

چگونه مانند زاکانی در ۶۰ سالگی در پررویی رکورد بزنیم!

درحالیکه این روزها بازار انتخابات و مناظره ها و مصاحبه های انتخاباتی داغ است، بحث پررویی نجومی اقای زاکانی هم زیاد شنیده میشود. در این مطلب قصد داریم ابتدا مروری کوتاهی بر زندگی شهردار تهران و سپس چند راه حل ساده را برای کاهش خجالتی بودن و یا به اصطلاح همان پررو بودن در دوران میانسالی و پیری را پیشنهاد دهیم.

درباره علیرضا زاکانی بیشتر بدانید

علیرضا زاکانی متولد ۱۳۴۴ در تهران، سیاستمدار اصولگرا و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از ۱ مرداد ۱۳۹۹ است. او نماینده پیشین مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی از تهران و همچنین نماینده مردم شهر قم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است و ریاست کمیسیون ویژه بررسی برجام، نتایج و پیامدهای آن را برعهده داشته‌است. علیرضا زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نامزد شد و صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان مورد تأیید قرار گرفت. او در این انتخابات به نفع حجه الاسلام و المسلمین رئیسی کنار رفت.

علیرضا زاکانی که در مناظرات انتخاباتی سال ۱۴۰۰، مشکلات کشور را به علت بی‌غیرتی و بی کفایتی می‌دانست و از عبارت “پررویی نجومی” برای مدیران دولت قبل رونمایی کرد، حالا سوژه کاربران در شبکه‌های اجتماعی شد. او در حالی تیرماه سال گذشته وعده کاهش زمان صدور پروانه ساخت در تهران را داده که عملا بعد از گذشت یکسال، بدون هیچ اقدامی و با استفاده از فراموشی خبرنگاران، همان وعده را مجدد مطرح کرده است!

دوماهه شدن زمان صدور پروانه ساخت، وعده مهم شهردار تهران بوده که بعد از گذشت یکسال، بدون هیچ پیشرفتی، دوباره وعده داده شده! پدیده‌ای که سوژه کاربران فضای مجازی شده و از آن به عنوان “پررویی نجومی” آقای شهردار یاد می‌شود.

در دیبامگ بخوانید: ماجرای معلولیت دست علیرضا زاکانی | دست زاکانی چرا معلول است؟

راه های کاهش خجالت در میانسالی و پیری

در میانسالی، برخی افراد ممکن است با خجالت روبرو شوند، اما برخی راهکارها و تمرین‌هایی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا خجالت خود را در مواقع مختلف کاهش دهید. در زیر چند راهنمایی برای کمک به شما در این زمینه آورده شده است:

خودشناسی: اولین قدم برای کاهش خجالت، شناخت خودتان است. سعی کنید به نقاط قوت و ضعف خود آگاه شوید و با خودتان صادق باشید. با بررسی دقیق تر این نقاط، می‌توانید خودتان را بهبود بخشید و اعتماد به نفس بیشتری به دست آورید.

تمرین مهارت‌های ارتباطی: تمرین کردن مهارت‌های ارتباطی می‌تواند به شما در کاهش خجالت کمک کند. برای مثال، می‌توانید با افرادی که راحتی بیشتری با آن‌ها دارید، تمرین صحبت کردن و برقراری ارتباط کنید. همچنین، می‌توانید در گروه‌ها و جمعیت‌های کوچک شرکت کنید تا با مرور زمان، با محیط‌های اجتماعی بیشتری آشنا شوید و خجالت خود را کاهش دهید.

تمرین مهارت‌های اجتماعی: تمرین کردن مهارت‌های اجتماعی نیز می‌تواند به شما در کاهش خجالت کمک کند. مثلاً، تمرین کنید چگونه صحبت کنید، به دیگران گوش دهید و به آنها توجه کنید. همچنین، تمرین کنید چگونه با موقعیت‌های مختلف مقابله کنید و خود را در مواقع دشوار آماده کنید.

تغییر نگرش: یکی از مهمترین راهکارها برای کاهش خجالت، تغییر نگرش است. سعی کنید به خودتان بگویید که هیچ کس کامل نیست و همه افراد خطاهایی دارند. اجازه دهید خودتان را بپذیرید و به خودتان اعتماد کنید. تمرین کنید به جای تمرکز بر احساس خجالت، به ارتباط و ارزش خودتان توجه کنید.

مراقبت از خود: حفظ سلامتی جسمانی و روانی خود می‌تواند به کاهش خجالت کمک کند. سعی کنید به تغذیه سالم، ورزش منظم، استراحت کافی و مراقبت از خودتانشامل خواب کافی و مدیریت استرس بپردازید. وقتی که بدن و ذهن شما به خوبی عمل می‌کنند، احساس قدرت و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت که به کاهش خجالت کمک خواهد کرد.

مواجهه با ترس‌ها: مواجهه با ترس‌ها و مواقعی که خجالت آور هستند، می‌تواند به شما کمک کند تا با تدریجی بر آنها غلبه کنید. شروع کنید با مواجهه با ترس‌های کوچک و سپس به تدریج به ترس‌های بزرگتر پیش بروید. با تجربه کردن موفقیت‌های کوچک در مواجهه با خجالت، اعتماد به نفستان را بهبود می‌بخشید.

جستجوی حمایت: در صورتی که مبتلا به خجالت یا اضطراب شدید هستید، ممکن است به شما کمک کند که حمایت حرفه‌ای بگیرید. روانشناسان و مشاوران متخصص در این زمینه می‌توانند به شما مهارت‌های مورد نیاز را بیاموزند و راهنمایی کنند که چگونه با خجالت مواجهه کنید.
به یاد داشته باشید که کاهش خجالت در میانسالی زمان و تمرین می‌طلبد. با تمرکز، پشتکار و تلاش مداوم، می‌توانید اعتماد به نفستان را بهبود بخشید و خجالت خود را در مواقع مختلف کاهش دهید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید