ماجرای پای مصنوعی سعید جلیلی: چرا پای جلیلی مصنوعی است؟

ماجرای پای مصنوعی سعید جلیلی چیست؟

سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران با شعار «یک جهان فرصت، یک ایران جهش؛ هر ایرانی یک نقش باشکوه» وارد کارزار رقابت ها شده است. در این مطلب از دیبامگ ضمن بررسی زندگی این نامزد به موضوع پای جلیلی که اینروزها مجددا خبرساز شده است، میپردازیم.

درباره سعید جلیلی بیشتر بدانید

سعید جلیلی متولد ۱۵ شهریور ۱۳۴۴ در شهر مشهد است. جلیلی سیاستمدار مستقل ایرانی، عضو شورای راهبردی روابط خارجی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران است. او از سال ۱۳۸۶ تا ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ نیز دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با کشور‌های غربی بود. وی پیش از این رئیس اداره بازرسی وزارت خارجه، مدیر بررسی‌های جاری دفتر رهبری و معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بوده‌است. جلیلی با شعار حیات طیبه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ نامزد شد و با کسب بیش از چهار میلیون رأی سوم شد.

وی دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق (ع) است و در این دانشگاه به تدریس دیپلماسی پیامبر (ص) مشغول است. سعید جلیلی به زبان‌های انگلیسی و عربی آشنایی دارد.

ماجرای پای مصنوعی جلیلی

جلیلی در زمان جنگ هشت‌ساله ایران و عراق از دبیرستان تا دوران دانشجویی بار‌ها در جبهه‌های جنگ حضور یافت.

در دی ماه سال ۱۳۶۵ دیده‌بان تیپ ۲۱ امام رضا (ع) خراسان بود که در عملیات کربلای ۵ پایش زخمی شد و در بیمارستان صحرایی منطقه شلمچه در پیِ نبودِ امکانات و وضعیت اورژانسی، پای راست خود را از دست داد.

بنابراین ماجرای پای مصنوعی وی از اینجا شروع میشود. هر مرتبه که این چهره وارد رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود، کنجکاوی کاربران فضای مجازی را برمی‌انگیزد. داستانی قدیمی وجود دارد که مدعی است در جریان مذاکرات هسته‌ای دهه ۸۰، طرف‌های خارجی تهدید کردند اگر هیات ایرانی کوتاه نیایید به ایران حمله خواهند کرد.

سعید جلیلی در پاسخ به این مسئله پای مصنوعی خود را درآورد، روی میز گذاشت و گفت این پا را در جنگ قبلی دادم، پای دیگرم را هم در جنگ بعدی می‌دهم. سپس سالن را ترک کرد. سایت سعید جلیلی و علی باقری‌کنی، چنین واقعه‌ای را تکذیب کرده‌اند.

پای مصنوعی سعید جلیلی به این ترتیب تنها به ماجرای جراحت و جانبازی این چهره در جریان هشت سال دفاع مقدس اشاره دارد.

باتوجه به صحبت های اقای جلیلی در اولین مناظره انتخاباتی، به نظر شما چقدر احتمال برنده شدن ایشان در انتخابات تیرماه وجود دارد؟

  • رای آوردن جلیلی یعنی نشان دادن آیینه تمام نمای جمهوری اسلامی در طی دوران چهل وچند ساله است و اینه که علی رغم اینهمه تبلیغات الحمدالله رای نیورد ..مردم دیگه از دست اینا خسته شدند برن بمیرن

  • ۳ سال دولت سیزدهم نشانه کاملی از نوع سیاست های سعید جلیلی‌ست.
    افکار متحجرانه‌ای که به هیچ‌وجه با دنیای امروز سازگار نیست.

  • ناشناس

    حتی یه عکس ازپای مصنوعی خودش نذاشته!

    پاک بودن به این میگن!

  • خیلی کار بلده خدا کنه رای بیاره

  • نجفعلی اکبری

    بر عهد تو هستیم و جسارت نکنیم
    از رای در این همهمه غفلت نکنیم

    این پرچم افراشته را دست کسی
    جز حضرت موعود هدایت نکنیم

    فقط جلیلی اصلح است.

  • سلام انشاالله قدم آخرهم برای آقای جلیلی محکم برداریم ورای بدیم

  • ناشناس

    ب امیدخدا که رای رومیاره

  • خیلی مرده
    داغ رییسی رو فقط این می‌تونه خاموش کنه توی دلها

  • ناشناس

    ان شاالله رئیس جمهور مان آقای جلیلی هستند

  • صدای ایران

    این پزشکیان رای بیاره خیلی بد میشه

  • واقعاً ایشان شایسته ریاست جمهوری و خدمت به مردم ایران هستند.
    زیرا با برنامه و منطقی و مستدل صحبت میکنند و برنامه های بسیار خوبی آماده برای اجرا دارند و می‌توانند قطار پیشرفت کشور ایران عزیز را با سرعت به پیش ببرند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید