شهاب اسفندیاری کیست؟ ارتباط او با برادر سعید جلیلی چیست؟

رییس دانشکده صداوسیما که در برنامه بحث کارشناسی حوزه فرهنگی صداوسیما در مقابل مسعود پزشکیان حضور داشت کیست؟

شهاب اسفندیاری ، رییس دانشکده صداوسیما که در برنامه بحث کارشناسی حوزه فرهنگی صداوسیما در مقابل مسعود پزشکیان حضور داشت با طرح اتهاماتی علیه دکتر محمد فاضلی سرآغاز تنش جدی در این برنامه شد. با بیوگرافی شهاب اسفندیاری همراه دیبامگ باشید.

بیوگرافی شهاب اسفندیاری

شهاب اسفندیاری متولد سال ۱۳۵۶ و زاده اصفهان است. از چهره‌هایی که با حضور وحید جلیلی برادر سعید جلیلی در صداوسیما به عنوان قائم مقام پیمان جبلی- رییس سازمان صداوسیما- در جایگاه ریاست دانشکده صداوسیما که در سال ۱۳۹۵ به آن گمارده شده بود، تثبیت شد و از این جهت بسیاری او را از نیروهای منتسب به حلقه وحید جلیلی معرفی می‌کنند.

تحصیلات

بر اساس روزمه منتشر شده از او، اسفنداری دارای مدرک کارشناسی کارگردانی سینما، کارشناسی ارشد سینما و دکتری رشته «نظریه انتقادی و مطالعات فیلم» است. او مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه هنر و مدرک دکتری خود را از دانشگاه ناتینگهام انگلستان اخذ کرده است.

سوابق کاری

به نظر می رسد تنها روزمه اسفندیاری پیش از رسیدن به ریاست دانشگاه صداوسیما، مدیریت امور تامین برنامه شبکه اول صداوسیما از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲، مدیریت گروه فیلم و سریال شبکه ۳ بین سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ استادیاری دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر و مدیریت گروه سینما در این دانشگاه بین سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ باشد.

او در همان سال ۱۳۹۵ در «شورای بازبینی فیلم های سینمایی» عضو بوده و مدیریت «بخش علمی و آموزشی جشنواره جهانی فیلم فجر» را بر عهده داشته است.

کتاب‌های «سینمای مقاومت»، «اکران فیلم خارجی؛ فرصت و تهدیدها برای سینمای ملی»، «دیده بان»، «دولت چگونه به سینما کمک می کند» از جمله آثار اسفندیاری است.

منبع: روزیاتو

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید