اول چی میبینی؟ این تست ساده به شما می گوید که آیا فردی خلاق هستید یا خیر!

در این مطلب از دیبامگ با یک تست روانشناسی شخصیت به میزان خلاقیت خود آگاه میشوید و در ادامه برای افزایش و رشد خلاقیت تمرین هایی به شما پیشنهاد میدهیم. با ما همراه باشید.

تست های شخصیت شناسی در شبکه های اجتماعی رایج شده است. در عرض چند ثانیه، نتایج شگفت انگیزی ظاهر می شود که میلیون ها کاربر اینترنت را شگفت زده می کند. به همین دلیل، تعجب آور نیست که هیچ کس نمی خواهد در هنگام همه گیر شدن یک چالش جدید، از قافله عقب بماند درواقع همه دوست دارند این چالشها را امتحان کنند. در اینجا چالشی را به اشتراک می گذاریم که به شما این امکان را می دهد که به روشی بسیار ساده، فقط با دیدن یک عکس، بیشتر در مورد شخصیت خود بدانید.

آیا جرات دارید بدانید که این تصویر چه چیزی در مورد شما فاش می کند؟ اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند همه پاسخ ها را به شما می دهد. به حس ششم خود گوش دهید! لازم به ذکر است که این آزمون چیزی بیش از یک بازی برای مبارزه با کسالت نیست و نتایج آن هیچ اعتبار علمی ندارد.

اولین چیزی که در تصویر میبینید چیست؟

در دیبامگ بخوانید: روانشناسی شخصیت: این تست مشخص میکند شما یک ذهن زنانه دارید یا مردانه!

تفسیر آزمون:

پروانه

شما فردی خلاق هستید. مشکلات را به صورت کاملا عملی و در چند ثانیه حل می کنید که تعجب و تحسین اطرافیان را برمی انگیزد. شما قدرت اراده بالایی دارید و با اراده خود مشخص می شوید. تا زمانی که به هر چیزی که می خواهید نرسید تسلیم نخواهید شد.

خورشید
شما نگران این هستید که دیگران در مورد شما چه فکری می کنند و این شما را از انجام بسیاری از کارها باز می دارد. شما از ترس آنچه ممکن است به شما بگویند خود را محدود می کنید و بسیاری از برنامه هایی را که در سر دارید اجرا نمی کنید. شما اسرار بسیاری از مردم را حفظ می کنید. شما فردی سخاوتمند، توجه و بسیار مهربان با همه کسانی هستید که از مسیر شما عبور می کنند. اما متاسفانه در زمنیه خلاقیت تا حدودی کمیت شما لنگ میزند.

راه های رشد خلاقیت:

خلاقیت یکی از ویژگی‌های انسانی مهم است که می‌تواند به ایجاد نوآوری و تجدیدنظر در مسائل مختلف کمک کند. افزایش خلاقیت می‌تواند در زندگی شخصی، کسب و کارها، طراحی، و حتی تحصیلات دانش‌آموزان مؤثر باشد. در ادامه تمرین هایی را جهت رشد و افزایش خلاقیت شما پییشنهاد میکنیم:

۱. تمرین ذهن‌آگاهی

انجام تمرین‌های ذهن‌آگاهی، مانند مدیتیشن و یوگا، می‌تواند به تمرکز و آرامش ذهن کمک کند که از آن نقطه‌های خلاقیت بهتری تجربه کنید.

۲. نوشتن بدون محدودیت

نوشتن بدون تفکر برای پیشرفت ایده‌ها و افکار می‌تواند ذهن را به خلاقیت پذیرایی کند.

۳. متمرکز شدن بر تفکر خارق‌العاده

برای افزایش خلاقیت، نیاز است که تفکر خود را از محدودیت‌ها و الگوهای رایج خارج کنید. ایده‌پردازی خلاقانه و تفکر خارق‌العاده از اهمیت بالایی برخوردارند. برای این منظور، می‌توانید از تمرین‌هایی مانند سوال کردن ایده‌های قابل قبول و تقلید از دیگران در کارهایشان استفاده کنید. همچنین، خواندن و مطالعه در زمینه‌های متنوع و همچنین تماشای فیلم‌ها و عکس‌های هنری می‌تواند در تغذیه تفکر خلاق شما مؤثر باشد.

۴.تشویق به آزمون و خطا

یکی از راه‌های برتر برای افزایش خلاقیت، تشویق به آزمون و خطا است. در حین کار، ایده‌های جدید را امتحان کنید و در صورت نیاز به تغییر رویکرد، آن را بهبود دهید. خطاها به عنوان فرصت‌های یادگیری و نقطه عطفی در مسیر خلاقیت شما خواهند بود.

۵.روش‌های نوین در حل مسائل

استفاده از روش‌های نوین و نوآورانه در حل مسائل می‌تواند خلاقیت شما را تقویت کند. برخی از روش‌هایی که می‌توانید تجربه کنید عبارتند از: طوفان فکری، تصورسازی خلاق، تکنیک SWOT، تحلیل تلفیقی (synergy analysis)، و استفاده از نمودارها و نقشه‌های ذهنی میباشند.

۶.تغییر محیط و تجربه جدید

محیط پیرامون ما می‌تواند تأثیر زیادی در خلاقیت ما داشته باشد. تغییر محیط و تجربه جدید می‌تواند ذهن شما را به ایده‌های جدید الهام بخشد. بیرون رفتن از محیط روزمره، سفر کردن، شرکت در رویدادها و دیدار با افراد جدید می‌تواند ذهن شما را به تازگی‌های جدید نسبت به موضوعات مختلف باز کند.

۷.تمرین و عادت‌سازی

تمرین و عادت‌سازی نیز می‌تواند به شما در افزایش خلاقیت کمک کند. شروع به انجام فعالیت‌هایی مانند نوشتن روزانه، طراحی، نقاشی، موسیقی یا هر فعالیت خلاقانه دیگری که به برای شما لذت بخش میباشد را پیشنهاد می‌کنیم. با تمرین مستمر، خلاقیت شما تقویت خواهد شد.

۸.تاریکی

یکی از راه های افزایش خلاقیت قرار گرفتن در محیطی آرام و تاریک میباشد. زیرا شما میتوانید ذهن خود را آرام کنید و خلاقانه تر به موضوع فکر کنید.

۹.سوال پرسیدن

سوال پرسیدن میتواند مغز شما را فعال کند و دنبال جواب سوال بگردد. پس همیشه سعی کنید یک مسئله پیچیده را با پرسیدن سوال های کوچک حل کنید.

۱۰.موسیقی گوش دادن

گوش دادن به موسیقی سبب کاهش استرس و فشار کار میشود. در بیشتر تحقیقات نشان داده شده است که گوش دادن به موسیقی های کلاسیک و آرام سبب افزایش خلاقیت میشود. سعی کنید در هنگام کار به یک موسیقی آرام گوش بدهید هم استرس شما کاهش یابد و هم سبب افزایش خلاقیت شود.

۱۱.خیره شدن برای افزایش تمرکز

یکی از بهترین راه های افزایش خلاقیت خیره شدن به موضوع مرتبط با افکار میباشد. یعنی زمانی که شما به دنبال راه حل هایی تجاری می‌گردید, به اشیای مرتبط به آن خیره بشود. اگر میخواهید که یک مانیتور رو بفروشید و دنبال ایده های خلاقانه تجاری برای آن میگردید میتوانید به لوگوی آن خیره شوید.

۱۲.پیاده روی

ورزش کردن یکی از بهترین روش ها برای افزایش خلاقیت میباشد. اگر شما روزانه ۳۰ دقیقه ورزش ایروبیک انجام دهید هم خلاقیت خود را رشد داده اید و هم از سلامتی خود مراقبت کرده اید.
برای افزایش خلاقیت خود میتوانید قبل از رفتن به سر کار ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید که همین امر سبب افزایش خلاقیت شما میشود.

سخن اخر:

به یاد داشته باشید که خلاقیت یک مهارت قابل تمرین است و با تمرین منظم و تلاش مداوم می‌توان آن را بهبود داد. همچنین، هر فرد ممکن است به روش‌ها و راه‌های مختلف برای رشد خلاقیت پاسخ دهد، بنابراین بهتر است روش‌هایی را که برای شما مؤثر هستند، شناسایی کنید و به آن‌ها پایبند شوید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید