لحظه گرگ و میش چه لحظه ای است؟

آیا می‌دانید لحظه گرگ و میش چه زمانی از شبانه روز است؟

گرگ‌ومیش شروع تاریکی در شب است، و در حالی که آسمان معمولاً روشن و آبی است روی می‌دهد. گرگ‌ومیش عمیق هنگامی است که مرکز خورشید به ۶ درجه در زیر افق می‌رسد. این نشانگر پایان شفق عمیق شب است، نقطه‌ای که برای دیدن بیرون به روشن‌سازی مصنوعی نیاز است. ممکن است گرگ‌ومیش با غروب اشتباه گرفته شود، اما غروب ناپدیدی روزانهٔ خورشید در زیر افق است.

اصطلاح هوا گرگ و میشه یعنی چه؟

گرگ و میش در اصطلاح ، اوقاتی از شبانه روز است که نور خورشید طوری به زمین می تابد که تشخیص اجسام به سختی امکان دارد . یعنی گرگ را از میش نمی توان تشخیص داد . مثلا دقایقی پیش از طلوع و دقایقی پس از غروب آفتاب.

ریشه این اصطلاح از کجا آمده است؟

آفتاب گرگ‌ و میش نام یکی از پدیده‌های اپتیکی جَوی است که در آن نور خورشید به گونه‌ای دیده می‌شود که ظاهراً از نقطه‌ای یگانه در آسمان تابیده و به صورت نوارهایی از نور فراگسترده شده‌است.

در واقع، پرتوهای نور ماه در حالت از شکاف‌های میان ابرها یا دیگر جسم‌ها رد می‌شوند یا این پدیده به خاطر تفاوت ضخامت ابرها و دیگر اجسام به‌وجود می‌آید.

زمانی که ابرها یا دیگر اجسام تنها جلوی بخشی از آفتاب را ببندند پدیده پراش ایجاد می‌شود و این به نوبه خود باعث دیده شدن آفتاب گرگ و میش می‌شود.

نام‌گذاری آفتاب گرگ و میش به این خاطر است که هنگام وقوع، تشخیص گرگ یا میش به اصطلاحی دشوار است.

آفتاب گرگ و میش سه نوع دارد:

  • پرتوهایی که از نقاط باز میان ابرها عبور می‌کنند.
  • ستون‌هایی از پرتو که توسط ابری متفرق شده و رو به اطراف تابانده می‌شود.
  • پرتوهای روشن، صورتی‌رنگ یا سرخ‌رنگ که در سطح افق می‌تابند.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک گذارید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید