جعفر ربیعی کیست؟ سوابق اجرایی و حواشی نفتی جعفر ربیعی

در ادامه با بیوگرافی جعفر ربیعی و سوابق اجرایی در سالهای مختلف وی همراه ما باشید.

طبق گزارش خبرگزاری‌ها تاکنون تکلیف معرفی گزینه های مورد نظر برای دفتر رئیس جمهور، معاونت اقتصادی، معاونت پارلمانی و وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، امور خارجه، نفت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مشخص شده و شورای راهبردی کابینه چهاردهم در حال انجام بررسی‌ها برای مشخص کردن گزینه سایر وزارتخانه‌ها هستند.  «جعفر ربیعی» به عنوان وزیر پیشنهادی نفت مطرح و نهایی شده است.

«مسعود پزشکیان» جمعه گذشته در جریان برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم توانست با کسب ۵۳.۷ درصد آرا به عنوان نهمین رئیس جمهور منتخب مردم ایران برگزیده شود.

بیشتر بخوانید:

جعفر ربیعی کیست؟

جعفر ربیعی، کارشناسی مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است و کارشناسی ارشد مدیریت (MBA) خود را نیز از همین دانشگاه دریافت کرده است. وی پیش از این در در رزومه کاری خویش در مسوولیت‌هایی چون: معاون طرح و برنامه کارخانجات سازمان صنایع دفاع، رییس بازرسی ویژه طرح‌های ریاست جمهوری، مدیرکل خدمات مدیریت دفتر تشخیص مصلحت نظام، عضو هیات‌مدیره و معاون طرح و برنامه شرکت بهره‌برداری متروی تهران، معاون و عضو هیات‌مدیره شرکت متروی تهران، عضو هیات‌مدیره و معاون پشتیبانی شرکت بهره‌برداری متروی تهران بوده است.

ربیعی همچنین عضو هیات‌مدیره شرکت واگن‌سازی تهران، مدیر مسوول نشریه همسفر شرکت بهره‌برداری متروی تهران، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت بهره‌برداری متروی تهران، عضو هیات‌مدیره مدیریت و بهره‌برداری عظام، مشاور برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی و معاون کسب‌و‌کار شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ساتا و عضویت هیات‌مدیره موسسه اعتباری کوثر به ایفای نقش پرداخته است.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری صراط، در زمان مدیریت ربیعی در شرکت بهره برداری متروی تهران در سال ۸۸ اتفاقات ناگواری رخ داد که باعث تعطیلی برخی از ایستگاهها وتوقف طولانی مدت قطارها در بعضی از خطوط گردید. ربیعی پس از مدیریت ناکارامد خود با حمایت محسن هاشمی رفسنجانی به مدیر عاملی شرکت شستان (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح) منصوب شد. متاسفانه انتصابات مسئله دار ربیعی در شرکت شستان منجر به ازبین رفتن حق وحقوق بسیاری از بازنشستگان نیروی های مسلح گردید.

مفقود شدن ۳۰۰میلیون درهم از منابع مالی شرکت spii که زیر مجموعه شرکت شستان بود از جمله سوء مدیریت های ربیعی محسوب می شود. ماجرا ازاین قرار است که ربیعی پس از مدیرعاملی در شرکت شستان ،فردی معلوم الحال به نام “عبدالله – س” که در گذشته و در شرکت بهره برداری مترو تهران یکی از معاونان وی بود را به مدیریت یکی از شرکتهای زیر مجموعه spiiبه نام SPGدر آلمان منصوب می کند.جالب اینجاست که این فرد در زمان حضورش در شرکت مترو بدلیل پاره ای از تخلفات و به توصیه ی دستگاههای نظارتی از سمت خود برکنار شده بود.

  • این فرد کلی پرونده تخلف مالی داره تا جایی که من یادمه. اواخر دولت روحانی بود. پتروشیمی مهر در زمان مدیریت ایشون به فنا رفت . خودش معلوم نبود تو پتروشیمی ممسنی چه کار کرده بود. این آدم رو اصلا نباید توی صنعت نفت و زیر مجموعه هاش راه بدن.خیلی آدم فاسد اویزش هستند که همه رو می چپونه توی این صنعت.

  • من نفهمیدم هدف از ارایه این مطلب چیست؟
    تیتر خبر مربوط به سوابق مهندس ربیعی هست و ابتدا در جهت مثبت و توضیح سوابق کاریاددر ادامه مطلب فضا عوض میشود و مطالبی در جهت خلاف قبل از پایگاه خبری صراط نیوز نقل قول میشود.
    معلوم نیست هدف از این خبر چه هست

  • عرض سلام و وقت بخیر
    خارج از اینکه آیا اشخاصی از مهندس ربیعی بهتر و شایسته تر باشند یا خیر که تشخیص با صاحبنظران است ولیکن به عنوان کسی که ۲۲ سال پیش به عنوان راهبر استخدام شدم و بخش های مهمی در شرکت مترو را تجربه کرده و الان در کیفیت مشغول فعالیت هستم باید بگویم که آقای مهندس ربیعی فردی بسیار لایق، به روز، مطلع، پاک دست و خلاق هستند . مترو تهران هنوز از اقدامات زیربنایی ایشان منتفع است. دوستان کمی انصاف داشته باشید

  • ناشناس

    سلام بهترین گزینه وزارت نفت دکتر محمد کریمی از بدنه وزارت نفت و از یاران حاج قاسم سلیمانی

  • غلاميان

    با سلام
    دکتر تورج دهقانی با رزومه و کارنامه موفقی که در اجرای مگا پروژ۰ های نفتی داشته بهترین گزینه برای سمت وزارت نفت می باشد. ولی متاسفانه با هیچ مسئولی نسبت فامیلی ندارد.

  • جناب آقای پزشکیان .بهترین گزینه آقای دکتر تورج دهقانی از بدنه خود شرکت نفت می‌باشد

  • سلام
    ایشون شایستگی وزارت خانه مهمی چون شرکت نفت را ندارند و فاقد تخصص لازم بنده بازنشسته شرکت مترو هستم و توانایی و لیاقت شان در این حد به هیچ عنوان نیست بهتر است وزیر از بدنه و متخصصین خود وزارت خانه انتخاب شوند
    ضمنا عبدالله س اشاره شده در گزارش اقای عبدالله سنگتراش که در نزد منروییها کاملا به بدنامی شهره می باشند

    • احمدرضا

      من هم بازنشسته مترو هستم
      خیلیها هم از مهندس ربیعی تا زمانی که بود ناراضی بودند.
      از خودتان میپرسم که بعد از اقای ربیعی مدیرعاملین زیادی امدند و رفتند یکی را با ذکر دلایل نام ببرید که بهتر از مهندس ربیعی بوده باشد.
      اگر شخصی نقایصی در کار داشته باشد باید در همان مسئولیت و جایگاه با دیگران مقایسه و منصفانه داوری شود.
      لازم به ذکر است که در انزمان از طرف شهرداری بودجه زیادی به مترو و شرکت بهره برداری تعلق نمیگرفت و دست وبال ایشان انچنان بسته بود که لاجرم به سختی امور میگذشت ولی پارتی بازی. بی قانونی. سفارش پذیری و دخالت افراد غیرمتخصص و خارج از مترو در اداره امور مترو و واگذاری سمتهای حساس به افراد معرفی شده از ارگانها و سازمانها( الی الخصوص شهرداری) وجود نداشت استخدامهای بی ضابطه و خارج از روال قانونی و گزینش علمی و ازمون ورودی ، بدون مدرک تحصیلی مرتبط هم وجود نداشت و یا اگر هم بود قابل اعتنا نبوده تا به چشم بخورد.
      البته نارسایی و اشتباهات و زیاده خواهیها همیشه وجود داشته و بعضا در هیچ جایی کاملا امور خالی از بیعدالتی نبوده.
      لطفا بفرمایید مترو در کدام دوره نسبت به بودجه تعلق گرفته بهتر و اصولی تر از دوره ربیعی بوده.
      اقای سنگتراش را هم من نامشان را زیاد شنیده ام ولی بسیاری پرسنل قدیم هم از ایشان بخوبی نام میبرند و بهتر است در اینجا موضوعی که جای تردید و بحث دارد را به قضیه دیگری مرتبط نکنیم.

      • سلام
        من هم از پرسنل بازنشسته مترو هستم
        هردو شخص ربیعی و سنگتراش به بدنامی شهره هستند
        هیچ کدام برای خلق الله کار نکردند
        امدند و زدند و بریدند و بردند. همین

  • باسلام
    بهترین وزیر نفت مهندس شاهرخ خسروانی

  • رضا علیخانی

    سلام

    نگارنده نامحترم مطلب فوق، ای کاش، کمی از خدا ترس داشتید و برای حب جاه و یا مال، مطالب خلاف واقعی را به آقای ربیعی منتسب نمی‌کردید.

    ایشون بسیار فرد بسیار دستپاک و متخصصی هستند و قطعا می‌تونند، یکی از بهترین گزینه‌ها برای این وزارتخانه هستند.

  • کارکنان صنعت نفت

    دکتر تورج دهقانی بهترین گزینه وزارت نفت

  • احمدرضا

    سلام
    تا کی میخواهیم از این بازی کثیف سیاست دست برداریم. دکتر تورج دهقانی که از ابتدا در بدنه نفت بوده و پله های ترقی و‌مدیریتی را از صفر شروع کرده و جز بهترین مدیران صنعت نفت میباشد. نزدیک به هشت طرح ملی به ثبت رسانده. لطفا رزومه ایشان را با دقت مطالعه بفرمایید تا بدانید مدیر جوان ،نخبه ، شایسته و اثر گذار چه کسی میباشد. ببینید دکتر تورج دهقانی چه طرح های بزرگی را مدیریت کرده اند و به ثبت رسانده. لطفا دست از جناح بازی بکشیم و به فکر منافع کشور باشیم نه اینکه قدرت طلب و مفت خور را سر سفره هایی بنشانیم … امثال دکتر تورج دهقانی با چه سختی هایی در مناطق نفتی پروژه ها را انجام‌داده اند…پروژه گوره به جاسک خط ۱۱۰۰ کیلومتری ۴۲ اینچ و ایستگاه بین راهی که دکتر تورج دهقانی مدیریت کردن را نادیده نگیرید.

  • آقای صادق آبادی به اعتراف دوست و دشمن در پالایش و پخش امتحان اش را به بهترین شکل پس داد در بخش خصوصی موفق است ، حسادت ها کنار بگذاریم بهترین گزینه
    وزارت نفت آقای صادق آبادی است

  • ناشناس

    یعنی بدنه وزارت نفت اینقدر قحط‌الرجال شده که یکی رو از وزارت دفاع/مترو/شستان با این همه داستان پیدا کردن. حالا هر کی یه مدرک MBA داشت که ملاک نمی‌شه مدیر خوبی باشه، یکی از شاخص‌ها می‌تونه مدرک باشه.

  • وزیر نفت باید از درد کشیده های این وزارت خانه باشد .گرمای بالای ۵۰ درجه را تحمل کرده باشد .لباس کار که همه اش روغن و نفتی شده پوشیده باشد .خطرات نفت ، گاز ، پتروشیمی . پالایشگاهها و … درک کرده باشد .وزارت نفت تحصصی است نه اینکه هر کسی را از هر جایی راس این وزارتخانه بگمارید . بهترین نفرات آقایان نوذری یا وزیری هامانه می باشد که از بدنه ودرد کشیده این وزارتخانه هستند .

  • ناشناس

    تونفت مدیر وجو نداره .فقط سر سفره نشستن

  • یعنی در بدنه وزارت نفت یه آدم متخصص کاردان پیدا نمیشه یه مترویی اونم با تعدد شغلی زیاد بیارید آقای پزشکیان همچنین اشتباه را مرتکب بشید اعتماد مردم سلب خواهد شد همین اول بسم الله

  • بنظرم با توجه به سوابق ناکارآمدی ایشان اونم برای وزارت خانه بزرگ نفت هیچ کارآیی ندارد
    ایشان در حد یه مدیر کارخانه کوچک هستند.

  • علی حاتمی

    سوابق و تحصیلات ایشان ارتباطی با نفت ندارد و با توجه به سوابق ایشان در مترو احتمالا به طیف قالیباف نزدیک تر است حالا باید در خصوص توانایی و عملکرد ایشان در شرکت های تحت مدیریت نیز بررسی شود.در مجموع بهترین گزینه از میان خانواده نفت باید انتخاب شود که تخصص و مدیریت و تمام خصوصیات فقط در وجود مهندس مقتدایی وجود دارد.

  • محمد از شرکت پتروشیمی تبریز

    آقای پزشکیان برای نفت شخصی میخواهد که از امور نفت وبین الملل و پرسنل نفت دید کامل داشته باشد تعدد سوابق این آقا نشان از لابی گری سفارشی دارد. از بدنه خود نفت انتخاب کنید ولی جلیل سالاری را انتخاب نکنید

  • ناشناس

    سلام.این بدرد نفت نمیخورد

  • بام کویر

    داخل بدنه وزارت نفت فراوون مدیر با سواد مرتبط هست چرا با باید از جناهها و وابسطه های سیاسی انتخاب بشه!!!!!!!!!! قرار این نبود ؟؟؟؟؟؟ از ابتدای کار که هنوز شروع هم نشده معلومه چه روزگاری میخوان داشته باشیم . اینها عقیده دارن مردم باید گرفتار باشن

  • مجموعه نفت پراست از انسانهای متخصص،صالح،معتقد فعال اگر رییس جمهور خارج از بدنه نفت کسی را به وزارت منصوب کنه باعث دلسردی بیش از پیش کارکنان مظلوم نفت که سالها مورد بی مهری قرار گرفته اند خواهد شد

  • ناشناس

    سلام.لطفا برا سمت به این مهمی از دکتر غلامرضا پاکدل نخبه نفتی که سوابق مدیرعاملی چندین شرکت نفت وگاز را با کارنامه درخشان داره انتخاب کنید،،،والله اگه از ایشان حمایت بشه نفت و وضعیت آن ۱۰۰درصد بهبود میکنه.

  • آقای مقتدایی که سوابق نمایندگی ۳ دوره مجلس و استانداری خوزستان ودهرمزگان را داشته و خود کارمند شرکت نفت بوده فرد شایسته و پاک و بالیاقتی برای وزارت نفت میباشد

  • بله ابن تم از اقتی پزشکیان با شایسته سالاری و دعوت تز متخصصین ..
    جناب دکتر پزشکیان کسی باید وزیر نفت شود که ساختار نفت را بشناسد…
    اقای پزشکیان. شرکت نفت و کارکنان ان دل نونی دارند از وزیرتن غیر نفتی که وقتی می ایند کلی استخدام بدون ضابطه از هم کیشان خود در سطوح بالا انجام می دهند..
    نلت مثل ترتش است و پیشرفت پرسنل پله کانی است امت سالهای اخیر شاهد بودیم وزیران غیر نفتی یا کسانی مثل مهاون رئیس جمهور قبیله خود را در نفت گمارند و لول مدیریتی که من مهندس نفت بعد سی سال به ان نمی رسم به او هدیه کردن و این مدیران هم با ادم شناخت ساخنار نفت ..
    فاتحه نفت را خواندن..
    چرت باید شاهد تجمع پرسنل سی سال سابقه نفت روی سکوها و جزایر و مناطق عملیاتی نفتی باشیم واقعا این متخصصان در بدترین شرایط کاری باید مشکل معیشت داشته باشند ..

    مسببین این شرایط چه کسانی هستند..

    هدف چیست..
    شاید هدف خالی کردن بدنه نفت از متخصصان و سپس با اظهار ناکارامدی نفت بدنبال خصوصی سازی یا خصولتی کردن ان هستند اری این گزینه محتمل است..
    روزانه شاهد تجمع و اعتراض پرسنل رسمی نفت هستیم چرت وزارت و منابع انسانی دنبتل دلیل ان نیست .

  • جشن ساز بشه ویز نفت؟؟؟ایشون پرونده قضایی دارن…دزدی شده بوده…چطور بشه وزیر؟؟مقتدایی باید بشه وزیر

  • امیر حسین رحمتی

    اتفاقا ایشان یکی از مدیران پاکدست و کارآمد و کاردان هستند و منشا اثرات خوبی هم در مترو هم در شستان و هلدینگ خلیج فارس شدند. اکثر خطوط مترو در زمان مدیریت ایشان و آقای هاشمی راه اندازی شد در خلیج فارس نیز بیشترین تولید، بازدهی و رفع وابستگی به واردات و نوسازی خطوط تولید را داشتند…اطلاعات غلط ندهید لطفا….

    • مظلومها

      چیه از حرف حق بدت میاد ؟ کم ستم در دوره زنگنه به ما نشد . تازه داشتیم نفس میکشیدیم .هر جا هست قراره به نوایی برسین

  • ناشناس

    دستپاچه نشین. آقای پزشکیان خودش گفته به این شایعات تا از کانال رسمی اعلام نشده توجه نکنین. ایشون خودش هم خیلی زرنگتر از این حرفاست و هم به اعتراف خیلی از مخالفاش دین و ایمون و تعهد به اعتقادات و احترامش به خواست بحق مردم قویتره. نگران نباشین. انشالله مسئولین غیر جناحی و واقع بین و حقجو و با صداقت اگه باهاش همکاری کنن روزهای خوبی در انتظار مردم و کشور است. ان شاالله

  • نا‌شناس

    سلام و عرض ادب
    جناب دکتر پزشکیان آقای ربیعی همان لیاقت راه اندازی قطار و دارند نه پست به این مهمی که سرمایه کشور در آن نهفته است ایشان امتحان خودشان را کاملا در مدیریت مترو پس دادند
    پس آقای دکتر پزشکیان لطفا از نیروهای کارآمد و دلسوز در پست به این مهمی استفاده کنید
    کسی باشد که دلش به حال نیروهای پیمانکاری و قراردادی بسوزد

  • وزیر نفت مختص افرادی چون غلامحسین نوذری،آقای جشن ساز و مقتدایی است که نفتی هستند و کار مدیریتی انجام داده اند

  • سید علی

    از رئیس جمهور محترم تقاضا میشه از پرسنل وفادار و متخصص در این صنعت استفاده بشه سیف الله جشن ساز و آقای مهندس شمس گزینه های این صنعت بشمار میان

  • رزومه ایشان ارتباطی با نفت ندارد بعید می‌دونم رییس جمهور منتخب برای وزارت حساس نفت چنین گزینه ای رو معرفی کند گزینه پیشنهادی باید فرد تحصیلکرده در زمینه نفت و پتروشیمی و با انگیزه و کارنامه قابل قبول در نفت و پتروشیمی باشد انشالله که بهترین ها می آیند

  • نفت یعنی طلای سیاه، وقتی درآمد نفتی یک و نیم برابر بودجه یکسال کشور می باشد، نفت قلب مملکت است، با این شاهرگ اقتصادی تجاری شوخی نکنید ، مدیران نفتی هستند که تحصیل کرده ،نخبه دلسوز کاربلد با تجربه مفید و از گناه گریزانند ، در پتروشیمی که نفت در داخله کشور تجزیه و انرژی ، میعانات گازی همه درآمد و ماحاصلش پتروشیمی هست، مسلما اگر مدیری کاردان از پتروشیمی وزیرنفت شود ، انتخاب مفیدی هست‌

  • ناشناس

    عرض و ادب
    آقای پزشکیان ما پرسنل نفت خوشحال بودیم که گزینه ایی مثل دکتر مقتدایی رو معرفی میکنید
    بدنه وزارتخانه متخصصان زیادی داره از جمله آقایان مهندس سیف اله جشن ساز و مهندس سید عبدالله موسوی که میشه ازشون استفاده کرد

    • قارنعلی

      اقای وزیری هامانه از همه بهتر است این بابا به درد مترو یا ترمینال جنوب می خورد

  • یونس علا

    بنام خداجناب آقای دکترپزشکیان خواهشمنداست درموردانتخاب وزیرنفت بجهت اهمیت وزارتخانه واحساسات موضوع دقت لازم رامبذول داشته وباتمرکزلازم وبدورازهرگونه شتابزدگی وتصمیم عجولانه سعی شودازافرادتحصیلکرده مرتبط وزارت نفت که هم سابقه اجرائی دربدن آن وزارت دارندوهم تخصص لازم ومرتب که صداقت وپاکدستی وخداترسی ورودیه جهادی ومردمی وعدالت محوری اونیززبانزدباشدبهره ببریدتا شاهدپیشترفت چشمگیروروزافزون درمجموعه این وزارتخانه کلیدی وحساس باشیم انشاالله

  • ناشناس

    شاید اینم پوششی باشد که یکبار رد ش کنند

  • باسلام برای وزارت نفت بعلت جدیت و تلاش و پشت کار و رسیدگی به نفرات زیر مجموعه و راه اندازی پروژه ها و واحد‌های سود آورکه اگر این مورد انجام و تایید شود باعث شکوفایی و رونق و دلگرمی نفرات وزارت نفت در سطح ایران خواهد شد فقط جانباز ۷۰درصد شهید زنده مدیرعامل محترم هلدینگ پالایش نفت اصفهان دکتر محسن قدیری که از همه نظر و جوانب کاربلد و رزومه بسیار درخشانی در وزارت نفت دارد به امید خدا

  • ناشناس

    رزومه اش ربطی به نفت نداره که !!!!!

  • ناشناس

    چرا از میان مدیران اگاه در خود وزارت نفت استفاده نمیشود ایشان چه ازتباطی با وزارت نفت دارند در ضمن یک قطار فعالیت در رزومه نشان دهنده شایستگی برای مدیریت نفت نیست

  • ناشناس

    آقای پزشکیان ، این بود واگذاری امور به متخصصین؟
    لطفا کمی تامل

  • ناشناس

    بدترین ظلم ها در حق پرسنل هلدینگ یعنی چی؟ اکثر کارشناس های هلدینگ حقوق بالای صد میلیون میگیرن

  • ناشناس

    متاسفانه شرکت نفت وزیر لایقی به خود ندیده،غرضی، ،زنگنه، اوجی ،اوجی یک حرکت نصفه و نیمه زد واسه پرسنل همون ماده ده ،ولی زنگنه و غرضی نابود کردن نیروی انسانی متخصص را

  • ناشناس

    باسلام ، متاسفانه ورود انسان های ناکارامد در پست حساسی چون وزارت نفت باعث عقب افتادگی وشور و هدر رفتن سرمایه های انسانی و مالی می‌شود

  • وزیر نفت فقط حمید رضا خلیلی رئیس هیات مدیره تاپیکو

  • رزومه اش عالی است برای وزیر شدن
    به یاری خدا قرادادهای خوبی همانند کرسنت برای کشور انجام بده

    • ناشناس

      اتفاقا داریم الان چوب کرسنت رو میخوریم دانشمند

    • این وزیر پیشنهادی یک بشکه نفت تو عمرش ندیده است
      آدم قحطی است
      #پوزیده

  • سلام ایشان اصلاً صلاحیت وزیر نفت شدن را ندارد در دوره تصدی ایشان در هلدینگ خلیج فارس بدترین ظلم ها در حق نیروی انسانی صورت گرفت به طوری که اکثر کارکنان انگیزه خود را از دست دادن

    • ناشناس

      بهترین وزیرتاالان مهندس اوجی بوده بعدش مهندس جشن ساز و دکترمحسن دلاویز ایشون دکترای نفت داره ودربدنه وزارت نفت بوده

    • ناشناس

      فقط صلبعلی کریمی یا،سعید حافظی
      سعدونی هم خوب است،

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید