روغن خراطین برای چی خوبه؟ ۷ فایده این روغن معجزه گر + بایدها و نبایدهایی که درباره آن تا الان نمیدونستید!!

روغن خراطین چه خواص و فوایدی دارد؟

در طب سنتی از روغن خراطین به عنوان جایگزینی مناسب برای تمام کرم های شیمیایی ، بوتاکس و جراحی در جهت افزایش رشد و حجم موضعی عضلات استفاده می شود. درباره خواص بیشتر این روغن و بایدها و نبایدهایی که در مصرف ان باید بدانید را در این مقاله میخوانید. با ما همراه باشید.

انچه که باید درباره این روغن بدانید:

گفتن از فواید روغن خراطین بدون معرفی منبعی که این روغن از آن گرفته می‌شود، امکان‌پذیر نیست. شاید برایتان خوشایند نباشد اما روغن خراطین از نوعی کرم قرمز به نام ایزینیا فتیدا به دست می‌آید. اما همین موجود، خواص درمانی قابل توجهی برای پوست دارد. اولین کسی که به قابلیت‌های کرم‌های قرمز Eisenia Fetida پی برد، چارلز داروین بود. اما در آن زمان استفاده از روغن این کرم‌ها برای فرآیندهای زیبایی چندان رواج نداشت. سال‌ها بعد بود که روغن گرفته شده از ایزینیا فتیدا در میان مردم شناخته شده و تقاضا برای آن روز به روز بیشتر شد.

اولین دوره طلایی روغن خراطین از قرن شانزدهم تا نوزدهم و در کشورهای اروپایی اتفاق افتاد. در آن زمان از روغن خراطین به عنوان یک روش درمانی متداول برای انواع بیماری‌ها مانند آرتروز استفاده می‌کردند. همچنین زخم ناشی از گلوله را در آن دوره توسط این روغن بهبود می‌بخشیدند. در آن زمان داروخانه‌های سراسر کشورهای اروپایی شیشه‌های لوکسی از روغن خراطین را در ویترین خود قرار می‌دادند.

اما امروز با استفاده از ابزارهای پیشرفته و بررسی‌های گسترده‌ای که توسط متخصصان انجام گرفته‌، خواص روغن خراطین برای پوست و زیبایی شناخته شده‌است.

روغن خراطین حاوی چه عناصری است؟

  • آلانتوئین: بخش عمده مواد تشکیل دهنده روغن خراطین آلانتوئین است. این همان عنصری است که وظیفه حجم‌دهندگی و افزایش سایز عضلات را به عهده دارد.
  • آمینو اسید: روغن خراطین بی‌شک یک منبع غنی از آمینو اسید است. هجده نوع مختلف از آمینو اسیدها در این روغن وجود دارد. این عدد در مقایسه با کل آمینو اسیدهای موجود در طبیعت که سی و یک عدد است، رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.
  • پروتئین: آمینواسیدهای موجود در روغن خراطین، سلول‌های پروتئینی ایجاد می‌کنند. نقشی که این روغن در پر کردن و رفع چین و چروک پوست و ترمیم عارضه‌های مو دارد، به این موضوع برمی‌گردد.
  • اسیدهای چرب امگا ۳، ۶ و ۹: اسیدهای چرب موجود در روغن خراطین به رفع تیرگی زیر چشم کمک می‌کنند. این سه نوع اسید چرب هر کدام بخشی از جوانسازی پوست را به عهده دارند.

روغن خراطین چه فواید و کاربردهایی دارد؟

پاسخ به این سؤال نیاز به شرح چند بخش مجزا دارد:

خواص روغن خراطین برای پوست

نقشی که این‌ روغن طبیعی در زیبایی پوست دارد، خود به چند بخش مختلف تقسیم می‌شود:

۱. رفع چین و چروک: وجود آلانتوئین و پروتئین در این روغن، حجم از دست رفته و فرورفتگی پوست را ترمیم می‌کند. به این ترتیب خطوط ریز و درشت، ترک‌های پوستی، جای جوش، آکنه و عارضه‌هایی شبیه به این موارد، از طریق استعمال منظم روغن خراطین از بین می‌رود و رفع چین و چروک به مرور اتفاق می‌افتد.

۲. رفع تیرگی: ناحیه تیره زیر چشم ظاهر ناخوشایندی به چهره شما می‌دهد. اگر به فکر درمان این عارضه هستید، روغن خراطین یک راهکار طبیعی است که به شما پیشنهاد می‌دهیم. آمینواسیدهای موجود در این روغن، سلول‌های این ناحیه از پوست صورت را تغذیه کرده و باعث می‌شود که بافت یکدست و روشن‌تری پیدا کنند و به رفع تیرگی پوست زیر چشم منجر شود.

۳. جوانسازی پوست: این فایده روغن خراطین بیشتر برای خانم‌ها جذابیت دارد. انواع آمینواسید، پروتئین و اسیدهای چرب موجود در روغن خراطین، بافت پوست را ترمیم کرده و سطح صاف و یکدستی در آن به وجود می‌آورند. این محصول در کنار ژل آلوئه ورا که خاصیت آبرسانی دارد، روتین مناسبی برای جوانسازی پوست را تشکیل می‌دهند.

خواص روغن خراطین برای افزایش حجم عضلات

در دیبامگ بخوانید: روغن کرچک برای چی خوبه؟ جزئیات کامل خواص روغن کرچک برای بدن و مو + طریقه مصرف و مضرات آن

وجود آلانتوئین و پروتئین در روغن خراطین، موجب افزایش حجم عضلات می‌شود. این ویژگی خود در چند بخش متفاوت اندام خانم‌ها و آقایان کاربرد دارد:

۱. بزرگ و سفت شدن سینه: سینه‌های شل و افتاده یکی از معضل‌های بالا رفتن سن، شیردهی و سبک نادرست زندگی است. ماساژ روغن خراطین بر روی ناحیه سینه در خانم‌ها، این معضل را در طولانی مدت برطرف می‌کند. البته برای دیدن نتایج، استفاده منظم و مستمر از این روش ضروری است. در ضمن به هیچ عنوان نباید انتظار داشته باشید که این روغن نتایجی شبیه به عمل جراحی برای شما در پی داشته باشد. برای آشنایی با محصولاتی که به سفت شدن پوست شما کمک می‌کند می‌توانید مقاله دلایل شل شدن پوست و راه‌های درمان آن را مطالعه نمایید.

۲. بهبود حجم و فرم باسن: روغن خراطین بنا بر مواد مغذی که در خود دارد، عضله ‌سازی می‌کند. این روغن با افزایش حجم باسن، فرم کلی آن را بهبود می‌بخشد.

۳. درشت کردن لب‌ها: ماساژ روغن خراطین بر روی هر اندامی که مایلید حجم و سایز آن را افزایش دهید، کاربرد دارد. یکی از این اندام‌ها لب است. خانم‌ها علاقه دارند لب‌های درشت‌تری داشته باشند، چرا که ظاهر جذاب‌تری به چهره‌شان می‌دهد. خوبی استفاده از روغن خراطین برای درشت کردن لب‌ها، طبیعی بودن آن است. درست است که تزریق ژل و بوتاکس برای افزایش حجم لب زودتر جواب می‌دهد، اما گاهی این روش‌ها نتیجه جالبی در پی ندارند. حتماً شما هم با چنین مواردی مواجه شده‌اید که تزریق ژل در ناحیه لب شکل ناخوشایندی به صورت بعضی از خانم‌ها داده‌است. بنابراین استفاده از روش‌های طبیعی مانند روغن کرم‌های قرمز Eisenia Fetida اگر حتی دیر نتیجه بدهد، اما عوارض و عواقبی به دنبال ندارد.

۴. افزایش سایز اندام جنسی آقایان: یکی از فواید روغن خراطین برای آقایان، افزایش حجم و سایز اندام جنسی آنان است. البته این افزایش حجم خود فواید زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به بهبود کیفیت روابط جنسی اشاره کرد.

بایدهای استفاده از روغن خراطین

برای استفاده از روغن خراطین:

  • باید محصول اصل و خالص تهیه کنید؛ روغن خراطین اصل دارای رنگ قهوه‌ای، بوی تند و بافت غلیظ است. این روغن مایع است و هیچ اثری از بافت جامد در آن نیست. برای تهیه و خرید روغن خراطین اصل به زیما مراجعه کنید.
  • باید قبل از استفاده با پزشک متخصص پوست و مو و یا یک مشاور پوست و موی قابل اعتماد مشورت کنید؛ روغن خراطین یک ماده طبیعی امن محسوب می‌شود که غالبا هیچگونه حساسیتی در مصرف‌کننده ایجاد نمی‌کند. با این وجود بهتر است پیش از استفاده از این روغن با یک مشاور صحبت کرده تا از سازگاری آن با نوع پوست خود مطمئن شوید.
  • باید ابتدا از عدم حساسیت خود نسبت به این ماده مطمئن شوید؛ برای این کار کافی است مقداری از این روغن را بر روی پوست آرنج خود بمالید. سپس چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت صبر کنید. اگر پس از این مدت زمان هر گونه قرمزی، التهاب، خارش، سوزش، تاول و یا احساس سوختگی در پوست آرنجتان مشاهده کردید، مشخص است که به این روغن حساسیت دارید. در این صورت به هیچ عنوان نباید از این ماده برای دیگر اندام‌های خود استفاده کنید. اما اگر با گذشت یک ساعت هیچ اثری از این عوارض روی پوست آرنجتان مشاهده نکردید، مشخص است که به این روغن حساسیت ندارید و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.
  • باید با استفاده از ماساژ، اندام مورد نظر را آماده کنید؛ ماساژ باعث گرم شدن و افزایش گردش جریان خون در ناحیه مورد نظر می‌شود. افزایش گردش جریان خون نیز به معنای جذب بهتر روغن است.
  • باید اندام مورد نظر را به خوبی گرم کنید؛ برای این کار می‌توانید از یک حوله گرم استفاده کنید. یعنی باید قبل از استعمال روغن یک حوله گرم را به مدت ۵ دقیقه بر روی اندام مورد نظر قرار دهید.
  • باید یکبار در هر روز روغن‌درمانی کنید؛ در واقع برای اینکه از روغن‌تراپی با روغن خراطین نتیجه بگیرید، باید روزی یکبار آن را بر روی اندام مورد نظر بمالید. در غیر اینصورت از نتایج راضی نخواهید بود.

نبایدهای استفاده از روغن خراطین

برای استفاده از روغن خراطین:

  • نباید انتظارات نامعقول داشته باشید؛ این روغن یک محصول طبیعی است که نتایج آن در دراز مدت حاصل می‌شود. شما به هیچ عنوان نباید انتظار داشته باشید که قابلیت‌های روغن خراطین مانند روش‌های غیرطبیعی از قبیل جراحی اثرگذاری فوری داشته باشد. اما در عین حال این روغن به عنوان یک محصول طبیعی نتایج طبیعی به دنبال دارد و برخلاف جراحی و روش‌های غیرطبیعی، چهره و اندام شما را مصنوعی نمی‌کند.
  • نباید روغن خراطین را در معرض نور آفتاب و یا مکانی با دمای بالا نگهداری کنید؛ نگهداری روغن خراطین و هر روغن طبیعی دیگری در معرض نور آفتاب و یا در دمای بالا باعث فاسد شدن آن می‌شود. در نتیجه این روغن بعد از مدتی تمام خواص خود را از دست می‌دهد.
  • نباید آن را در مکانی با دمای پایین قرار دهید؛ این روغن به سرما نیز حساس است و خواص و ویژگی‌های خود را در دمای پایین از دست می‌دهد. در واقع بهترین شرایط نگهداری از این روغن در دمای بین ۱۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است.
  • نباید عجله کنید؛ بر اساس نظر کارشناسان و البته تجربه مصرف‌کنندگان حداقل ۱۵ تا ۳۰ روز زمان برای اثربخشی این روغن نیاز است. با این وجود با گذشت ۲ ماه از استفاده مرتب از این روغن، تغییرات محسوس نمایان می‌شود. البته شما باید دوره مصرف این روغن را تکمیل کنید تا اثرات آن از بین نرود.
  • نباید حتی نزدیک به چشم، گوش و دهان خود بشوید؛ در زمان استفاده از این محصول با احتیاط کامل رفتار کنید. این روغن مصرف موضعی دارد و به هیچ عنوان نباید وارد دهان، گوش یا بینی شما شود.
  • نباید آن را در ظرف در سر باز نگه دارید؛ این روغن و هر روغن طبیعی دیگری در معرض جریان هوا خیلی زود فاسد می‌شود. به علاوه نگهداری این روغن در ظرف سرباز شرایط را برای جذب انواع میکروب و آلودگی فراهم می‌کند.
  • نباید زیاده روی کنید؛ هر محصول و ماده‌ای در صورت زیاده‌روی ممکن است به جای نتایج خوب، آسیب‌زا باشد. این روغن نیز به همین شکل در صورت زیاده‌روی نتیجه منفی می‌دهد. روغن خراطین را به اندازه و به روش صحیح استفاده کنید. در ضمن طبع این روغن گرم است و ممکن است برای افراد گرم مزاج مناسب نباشد. به علاوه افرادی که دارای پوست مستعد جوش و آکنه و چرب هستند، باید با مشورت پزشک یا مشاور از این روغن استفاده کنند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید