تاریخ روز دوست دختر ۱۴۰۳ | روز دوست دختر چه تاریخی است؟

تاریخ روز دوست دختر ۱۴۰۳ در ایران چه روزی است؟ روز دوست دختر برابر با اول آگوست بوده که این تاریخ در تقویم شمسی برابر ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ است.

اول آگوست به عنوان روز ملی دوست‌دختر شناخته می‌شود. این روز فرصتی برای حمایت از دختران و بها دادن به ارزش‌های بانوان است. اول آگوست سال ۲۰۲۴ میلادی در تقویم شمسی برابر است با ۱۱ مرداد ۱۴۰۳. همراه ما در دیبامگ باشید.

تاریخ روز دوست دختر در ایران
اول آگوست برابر با ۱۱ مرداد ۱۴۰۳

 

در این روز، به احترام به دختران و احساسات زنانه توجه می‌کنیم. این روز یادآوری می‌کند که تمام روزهای سال به دختران و زنان جامعه اختصاص دارد و باید به آن‌ها توجه شود.

دختران و زنان در طول تاریخ با تنگناهای اجتماعی متعددی روبرو بوده‌اند. این روز فرصتی برای جبران این تنگناها و حمایت از آنها است.

حمایت‌ها باید برای تمام دختران و زنان جامعه یکسان باشد و شامل همه اقشار جامعه شود.

در دیبامگ بخوانید:

تاریخچه روز ملی دوست دختر

روز ملی دوست‌دختر، فرصتی برای قدردانی از یاران همیشگی و رفاقت‌های بی‌نظیر است. شاید این سوال پیش بیاید که این روز چه تفاوتی با روز ولنتاین دارد؟ در روز دوست‌دختر، فارغ از جنسیت، دختران با یکدیگر یا پسران با دوست‌دخترانشان این روز را جشن می‌گیرند. در این روز، تمرکز بر روی ارتباطات دوستانه است، نه عاشقانه.

فرقی نمی‌کند که پسر باشید یا دختر، در این روز می‌توانید با ارسال کارت‌پستال، گل یا هدیه‌ای به دوست صمیمی خود، عشق و قدردانی‌تان را نشان دهید. همچنین می‌توانید بهترین دوست یا دوستانتان را به نوشیدن قهوه، دیدن فیلم، صرف غذا یا حتی تماس تلفنی برای تبریک این روز دعوت کنید.

تاریخ سرشار از نمونه‌های رفاقت‌های تاثیرگذار

دوستی‌های بین دختران و استحکام روابط دوستانه‌شان، نقش مهمی در تاریخ ایفا کرده است. نمونه بارز آن، تلاش هفت زن در سال ۱۸۶۰ برای ورود به دانشکده پزشکی در بریتانیا است. همبستگی آنها راه را برای حضور پزشکان زن در جامعه هموار کرد.

در همان دوران، سوزان بی آنتونی و الیزابت کدی، بنیانگذاران جنبش حقوق زنان در ایالات متحده، از پیشگامان حق رای زنان سفیدپوست بودند. این دو دوست در سال ۱۸۵۱ با یکدیگر آشنا شدند و در سال ۱۸۶۹ انجمن ملی حق رای زنان را تاسیس کردند.

در دنیای ورزش نیز شاهد رفاقت‌های مثال‌زدنی هستیم. مارتینا ناوراتیلووا و کریس اورت، دو رقیب سرسخت در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰، در خارج از زمین بهترین دوستان یکدیگر هستند. آنها اغلب با هم به تورنمنت‌ها سفر می‌کنند و در مسابقات شرکت می‌کنند.

روزی برای ابراز محبت و تحکیم رفاقت

روز ملی دوست‌دختر در اول آگوست، بهانه‌ای برای ابراز محبت و تحکیم روابط دوستانه است. زندگی کوتاه‌تر از آن است که روزمرگی باعث دوری دوستان صمیمی از یکدیگر شود. در این روز فرصتی است که به دوستانتان سر بزنید، خاطرات خوش با آنها را مرور کنید و به آنها بگویید که چقدر برای شما عزیز هستند.

حتی اگر پدر هستید، می‌توانید با دخترانتان مثل یک دوست خوب رفتار کنید. آنها را به صرف شام دعوت کنید و به آنها بگویید که چقدر برای شما ارزشمند هستند!

  • همه روز برای دخترها بانوان خواهران همسر ها مادران خاله ها عمه ها مادر بزرگ ها ست. عادلانه نیست ؟

  • کجاش بده آخه همینکه دلشون رو خوش میکنی خودش خیلی میارزه

  • نه کی میگه بده فقط کل سال مال خودشونه

  • ببخشید اونوقت این روز مال کدوم کشوره؟
    چون اصلا چنین روز به عنوان روز جهانی در سازمان ملل ثبت نشده. در تقویم ایران هم که نیست که میگید روز ملی. دقیقا از کجا اوردید این روزو؟

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید