فرزانه صادق مالواجرد کیست؟ بیوگرافی وزیر راه و شهرسازی پزشکیان و ماجرای افشای تخلفات زاکانی توسط او

فرزانه صادق مالواجرد کیست؟ ماجرای تنش با زاکانی و برکناری وی از سمت معاونت شهرسازی و معماری چیست؟

فرزانه صادق مالواجرد یکی از ۱۰ نامزدی است که از سوی کارگروه انتخاب وزیر برای تصدی وزارت راه و شهرسازی اعلام نهایی شده است. در این مقاله از دیبامگ مروری بر بیوگرافی خانم صادق مالواجرد و ماجرای تنش های وی با اقای زاکانی شهردار تهران، خواهیم داشت.

بیوگرافی فرزانه صادق مالواجرد

وی متولد ۱۳۵۵ و فارغ تحصیل رشته شهرسازی در مقطع کارشناسی ارشد است. صادق مالواجرد در ۲۷ دی ماه ۱۳۹۷ توسط محمد اسلامی وزیر اسبق به سمت معاون شهرسازی و معماری منصوب شد.

فرزانه صادق مالواجرد پس از برکناری از سمت معاونت شهرسازی و معماری در مرداد ماه ۱۴۰۲ از سوی مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی کنونی به عنوان مشاور در امور شهرسازی و معماری منصوب شد. وی پیش از آن نیز از مدیران کل این معاونت بوده و دبیری شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

علاوه بر این، فرزانه صادق مالواجرد به عنوان مدیر کل و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری، تجربه گسترده‌ای در حوزه شهرسازی و معماری دارد که شامل مدیریت پروژه‌های کلان شهری و تدوین سیاست‌های مؤثر در این زمینه است.

در میان ۱۰ گزینه نهایی کارگروه انتخاب وزیر برای تصدی وزارت راه و شهرسازی نام فرزانه صادق مالواجرد به چشم می خورد که سال پیش نامه هایی از ایشان به رسانه ها درز کرد که در آنها تخلفات گسترده زاکانی در کمیسیون ماده ۵ مطرح شده بود. اما ماجرای آن چه بود؟

در دیبامگ بخوانید: فاطمه مهاجرانی کیست؟ بیوگرافی، سوابق علمی و اجرایی و ماجرای نام بردن از مهرشاد شهیدی در حمایت از پزشکیان

ماجرای برکناری فرزانه صادق مالواجرد و تنش ها با زاکانی:

چند ماه قبل از برکناری وی از معاونت شهرسازی و معماری ویدیویی درباره جمعیت شهر تهران و سند آمایش سرزمین به تیتر رسانه‌ها تبدیل شده بود. علاوه بر این نامه هایی از خانم صادق به رسانه ها درز کرد که در آنها تخلفات گسترده زاکانی در کمیسیون ماده ۵ مطرح شده بود؛ موضوعی که موجب برکناری وی از سمت معاونت شهرسازی و معماری شد.

فرزانه صادق مالواجرد ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۱ در نامه‌ای به شهردار تهران نوشته بود: «برابر مقررات طرح تفصیلی تهران، مصوب شورای‌عالی شهرسازی و معماری، هرگونه پیشنهاد در مورد ضوابط خاص احداث بنا در محدوده بافت فرسوده شهر تهران پس از تصویب کمیسیون ماده ۵ باید به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری برسد. لذا هرگونه اقدام اجرایی بر اساس مصوبه کمیسیون ماده ۵ تا قبل از تصویب شورای‌ عالی شهرسازی و معماری فاقد وجهه قانونی بوده و مسئولیت تبعات آن به عهده شهرداری خواهد بود.» نامه ای که به صراحت سیاست شهرداری تهران در زمینه صدور پروانه های جدید را به چالش کشیده بود. اما شهردار تهران بارها از این سیاست دفاع کرده است.

  • Fariborz Harunrshidi

    ویکی پدیای افراد معروف دنیا را که مطالعه میکنیم محل تولد پدر،مادر،تعدادخواهربرادرومحل تحصیل دوران ابتدائی متوسطه و جزئیاتی از این قبیل نوشته!
    ولی ویکی پدیای ایرانیها اکثر از بعدازاخذمدرک دکتری شروع میشه😂
    تابحال توجه کردید؟

  • ناشناس

    راس وزارتخانه تخصصی مثل راه و شهرسازی باید علمی باشد نه سیاسی .
    برخی وزارتخانه ها باید فقط علمی باشند و به هیچ وجه وارد سیاست چپ و راست نشوند

  • احد یاحق

    اگر. دولت. توانست. تمام جوانان مهاجر افغان را برای اباد کردن. مملکت خودشان به. کشور افغانستان بر گرداند. مخصوصا آنهای که سالهایزیادی است در ایران زندگی می کنند و هم سواد دارند وهم مهارت و ثرمایه دولت موفقی خواهد بود و ۵۰ در صد. مشکلات. ممکلت حل خواهد شد و مردم دهک پایین جامعه ایران از این دولت راضی و خوشنود خواهد بود. در غیر اینصورت محبوبیت خودرا در میان مردم دهک پایین جامعه ایران از دست خواهد داد

  • خدا را شکر که خداوند منان این دو گروه اصلاح طلب و اصول گرا را برای ما ایرانیان قرار داد وگرنه باید رجل سیاسی را از خارج وارد می کردیم

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید