محمدرضا ظفرقندی کیست؟ بیوگرافی و رزومه اجرایی رئیس سابق سازمان نظام پزشکی ایران

محمدرضا ظفرقندی کیست؟ با بیوگرافی و رزومه اجرایی دکتر ظفرقندی، رییس سابق نظام پزشکی ایران در دیبامگ همراه ما باشید.

محمدرضا ظفرزاده در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی به موجب حکم وی به مدت ۴ سال رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران منصوب شد. درباره دکتر ظفرزاده در این مقاله از دیبامگ بیشتر بخوانید.

بیوگرافی محمدرضا ظفرقندی:

دکتر محمدرضا ظفرقندی، استاد جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دوران پرافتخاری را در کارنامه خود دارد، او متولد اول فروردین ۳۷ در محله سرچشمه تهرات است، ورزش، معلمی، در کنار پزشکی و جراحی حوزه های مورد علاقه اوست.

وی پژوهش‌های وسیعی در زمینه درمان بیماران شیمیایی جنگ ایران و عراق انجام داده‌است. ظفرقندی از مسئولین انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران است.
او از سالهای جوانی به حوزه سیاست و دین علاقه مند بود و در مبارزات انقلابی نقش فعالی داشت، تا جایی که هنگام ورود امام(ره) در مدرسه علوی جزو یاران و مستقبلین بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی بود. او در سال ۵۵ وارد رشته پزشکی دانشگاه تهران شد و همزمان فعالیت های اجتماعی خود را مانند تدریس در دبیرستان ادامه داد.

بعد که جنگ شد به جبهه رفت و به عنوان عضو تیم اضطراری در عملیات های مختلف حضور داشت تا جایی که در عملیات والفجر ۴ شیمیایی شد.

در دیبامگ بخوانید: فرزانه صادق مالواجرد کیست؟ بیوگرافی وزیر احتمالی راه و شهرسازی پزشکیان و ماجرای افشای تخلفات زاکانی توسط او

او بعدها رشته جراحی عروق را در بیمارستان سینا پایه گذاری کرد و تحقیقات مفصلی نیز در حوزه مجروحان شیمیایی و تروما انجام داد که هنوز ادامه دارد. از سال ۷۶ نیز به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران وارد عرصه اجرایی شد و در این دوره نیز اقدامات ارزشمندی انجام دادکه تصویب طرح توسعه دانشگاه علوم پزشکی تهران از خیابان کارگر تا خیابان وصال و از بلوار کشاورز تا خیابان انقلاب یکی از آنهاست.
ظفرزاده همچنین در سال ۱۳۹۲ با حکم حسن قاضی زاده هاشمی سمت مشاور وزیر و عضو منتخب وزیر در شورای آموزش پزشکی و تخصصی منصوب شد.

شایان ذکر است که از سوی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در جلسه شورای مرکزی و دفتر سیاسی خود، جهت بررسی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، محمدرضا ظفرقندی دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکان و سیدمحمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را به عنوان نامزدهای مورد حمایت خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری به جبهه اصلاحات پیشنهاد کرد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید