حجت‌الاسلام احمد کوثری کیست؟ بیوگرافی معاون مسعود پزشکیان و رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران

حجت‌الاسلام احمد کوثری کیست؟ با بیوگرافی احمد کوثری و سوابق وی با ما در دیبامگ همراه باشید.

به گزارش چند منبع آگاه حکم حجت‌الاسلام احمد کوثری قرار است که بزودی توسط دکتر پزشکیان برای معاون رئیس جمهور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران امضا شود. در این مقاله از دیبامگ درباره بیوگرافی و سوابق رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران بیشتر بخوانید.

بیوگرافی احمد کوثری

حجت‌الاسلام احمد کوثری متولد سال ۱۳۶۱ از بخش طغرالجرد(پابدانا) شهرستان کوهبنان و زرند است که دوران کودکی و نوجوانی خود را در آن سامان گذراند. پدرش از کسبه و بازاریان متدین است، وی در سال ۸۶ ازدواج کرد و اکنون دارای ۵ فرزند است.

پس از اتمام دوران راهنمایی در سال ۱۳۷۶ وارد حوزه علمیه مقدسه خراسان رضوی شد و دروس مقدمات و سطح را در مراکز تخصصی مانند مؤسسه تخصصی فقه و اصول حضرت آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی به اتمام رساند.

پس‌از اتمام سطوح عالی در درس خارج استادان آن دیار مانندحضرت آیت‌الله مروارید، آیت‌الله شاهرودی شرکت کرد و به درجه اجتهاد نائل شد.

همزمان با تحصیل، تدریس درمراکز تخصصی حوزه و دانشگاه را نیز به جد دنبال کرد که ماحصل آن تربیت جمع زیادی از طلاب و دانشجویان است، در سال ۱۳۹۶ جهت انجام فعالیت علمی، فرهنگی و تبلیغی جهادی به استان بزرگ سیستان و بلوچستان عزیمت کرد و طی دو سال اخیر هم در شهرهای جنوب کرمان (قلعه گنج منوجان جیرفت کهنوج و…) به فعالیت فرهنگی و علمی مشغول است.

وی به مدت ۲۰ سال مشغول به تدریس در حوزه‌های علمیه خراسان، سیستان و بلوچستان و کرمان در همه سطوح به‌ویژه سطح عالی حوزه بوده‌ است و تبلیغ‌های مکرر در سراسر کشور گوشه‌ای از فعالیت‌هایش است.

در دیبامگ بخوانید: محمدرضا ظفرقندی کیست؟ بیوگرافی و رزومه اجرایی رئیس سابق سازمان نظام پزشکی ایران

تألیفات:

آثار و پژوهش‌های متعددی مانند بررسی فقهی ابعاد تسلیحات کشتار جمعی، رساله در نقد وهابیت، تعیین مادر در تلقیح مصنوعی و دیگر موضوعات فقهی و حقوقی مکتوب در رزومه خود دارد.

وی علاوه‌بر مباحث فقهی و اصولی مدرس رسمی در علوم عقلی همچون فلسفه (بدایه نهایه …) و کلام بوده که در مدارس تخصصی فلسفه و کلام در سطوح مختلف تدریس دارد.

شایان ذکر است؛ وی برگزیده دو دوره مسابقات سراسری تفسیر قرآن و همچنین چندین سال به‌عنوان «طلبه ممتاز حوزه علمیه خراسان» بوده و عنوان جوان‌ترین کاندیدای خبرگان رهبری از حوزه انتخابی استان کرمان را به خود اختصاص داده است.

  • احمد ابراهیمی جانباز برادر ۲ شهید ودارای همسر شهید

    باسلام ضمن تبریک انتساب ایشان به ریاست بنیاد شهید امید داریم در مورد بازنشستگی جانبازان ماده ۳۸ که حالت اشتغال بوده اند و باز نشستگی انها از زمان مجروحیت محاسبه شده و در حق همه ایثار گران عدالت برقرار شود و ائین نامه های ظالمانه قبلی باطل شود و همه ایثار گران به حق خود برسند انشا الله

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید