سید عماد حسینی کیست؟ بیوگرافی گزینه احتمالی وزارت نفت مسعود پزشکیان

سید عماد حسینی گزینه احتمالی وزارت نفت کیست؟

سید عماد حسینی یکی از گزینه‌های نفتی مسعود پزشکیان برای وزرات نفت است. او از اهالی سنت بوده و متولد کردستان است. برای آشنایی با سید عماد حسینی همراه دیبامگ باشید.

سید عماد حسینی کیست؟

سید عماد حسینی سال ۱۳۵۱ در قروه کردستان به دنیا آمد و نماینده دوره‌های هفتم و هشتم حوزه انتخابیه قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی بوده است.

حسینی فارغ‌التحصیل رشته لیسانس مهندسی پتروشیمی از «دانشگاه صنعتی امیرکبیر» تهران است که در سال ۱۳۷۷ با شرکت در آزمون ورودی «شرکت ملی نفت» جهت تحصیل نخبگان در خارج از کشور، به عنوان نفر ممتاز پذیرفته و عازم کانادا شد. پس از دو سال تحصیل در «دانشگاه کالگری» کانادا، بعد از دوسال با مدرک کارشناسی ارشد به ایران بازگشت و به عنوان عضو هیات علمی و پژوهشگر ارشد «پژوهشگاه صنعت نفت» مشغول به کار شد.

ایشان همچنین دارای دکترای مهندسی آینده پژوهی و مدیریت مخازن از دانشگاه صنعتی امیر کبیر هستند که رساله وی تحت عنوان مدل یکپارچه مدیریت مخازن نفت و گاز ایران در افق ۱۴۱۰ با دو رویکرد مدیریت تکنولوژی و ساختار سازمانی تدوین شده است که براساس راهکارهای عملی افزایش تولید و ضریب بازیافت نفت و گاز طراحی شده است.

در پژوهشگاه نفت علاوه بر پژوهش، هم‌زمان نیز توانست به عنوان پژوهنده ارشد کشور، مدیریت چندین پروژه مهم نفتی، از جمله «آزادگان»، «یادآوران» و «البرز» را در اختیار گیرد.او هم‌چنین ریاست «انجمن نخبگان» وزارت نفت را برعهده داشته و عضو «انجمن های مهندسین نفت و مهندسین شیمی ایران» بوده است.

سوابق کاری سید عماد حسینی

او در مجالس هفتم و هشتم سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس و همچنین رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان را برعهده داشت.

ریاست گروه دوستی ایران – کره جنوبی و سنگاپور در مجلس هفتم و ایران – روسیه و اوکراین در مجلس هشتم عهده‌دار بودند. ریاست کارگروه تدوین قانون نفت، قانون اختیارات و وظایف وزارت نفت و قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی از دیگر اقداماتش در حوزه قانونگذاری بودند.

بعد از اتمام دوره نمایندگی در مجلس هشتم حسینی در مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی به‌عنوان عضو هیئت علمی و معاون پژوهشی مؤسسه مشغول فعالیت شد. دبیری شورای پژوهشی و ریاست اتاق فکر و ریاست پژوهشکده فناوری مؤسسه از دیگر فعالیتهای وی بشمار می‌رود.

بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر وامید از سوی مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت به‌عنوان معاون وزیر نفت در امور مهندسی منصوب شدند. علاوه بر معاونت وزیر، با حکم وزیر عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی وزارت نفت و عضو شورای مرکزی ورزش وزارتخانه و همچنین رئیس کمیته راهبری مدیریت خوردگی، بازرسی فنی و مدیریت دارایی‌های فیزیکی وزارت نفت را عهده‌دار شدند. ریاست هیئت امنای مؤسسه فرهنگی ورزشی نفت تهران که باشگاه فوتبال نفت تهران از زیر مجموعه‌های آن بشمار می‌رود را نیز بعهده دارند.

سید عماد حسینی و دولت پزشکیان

سید عماد حسینی یکی از نامزدهای اصلی کمیته انتخاب وزیر نفت دولت چهاردهم بود که به دلیل جوان و اهل سنت بودنش، از شانس بالایی برای وزارت نفت برخوردار بود.

سید عماد حسینی وقتی از مجلس به نفت بازگشت، معاون مهندسی وزارت نفت شد و قرار بود مدیرعامل شرکت ملی گاز شود، اما زنگنه وی را کامل محو کرد و درنهایت، عضو هیئت‌مدیره نفت خزر شد.

حسینی فارغ‌التحصیل مهندسی نفت از دانشگاه نفت است که سال‌ها در کمیسیون انرژی مشغول به کار بوده است.

او همچنین یکی از مدیران ارشد موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی بود که طی سال‌های اخیر، پس از ورود به نفت خزر کاملاً در حاشیه بود اما در دولت پزشکیان به‌عنوان یکی از گزینه‌های نهایی وزارت نفت انتخاب شد.

  • سید عماد یکی از مدیران لایق کارآمد. متفکر اندیشمند تحصیل کرده. بشتر حوزه فعالیتش در حوزه نفت بوده. اما حکومت آخوندی ایشان را قبول نمیکنه بعنوان وزارت نفت چون اهل سنت است و خودتون میدونید که جمهوری اسلامی ضد اهل تسنن هستش

  • ناشناس

    دکتر حسینی متخصص در امور نفت با توان علمی بالا پاک دست و خیر خواه و خوش قلب است

  • حسین علی موذنی

    پیشنهاد عالی برای وزارت نفت خبلی خیلی عالی

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید