سروش فرهادیان کیست؟ محکوم امنیتی دیروز و منتقد امروز وزرات نفت

آیا می‌دانید سروش فرهادیان کیست؟ سوابق او در چندین سال گذشته چه بوده است؟

سروش فرهادیان خبرنگاری است انتقادهای شدیدی برای انتخاب گزینه نهایی وزارت نفت داشته است. اما آیا می‌دانید او کیست؟

سروش فرهادیان کیست؟

در جلسه محمدجواد ظریف با اعضای کمیته انتخاب وزیر نفت، یکی از افرادی که کاملاً با نگاه سیاسی به انتقاد از روند انتخاب گزینه نهایی وزارت نفت مشغول بود، سروش فرهادیان بود. یک خبرنگار که برای بسیاری از اعضای کمیته نفت ناشناخته بود ولی او، در جلسه دیروز با حملات تند خواستار معرفی گزینه دیگری به‌جای نوذری بود.

فارغ از اینکه درنهایت چه گزینه‌ای برای وزارت نفت انتخاب می‌شود، سؤال اساسی اینجاست که سروش فرهادیان کیست و چرا باید برای انتخاب وزیر نفت نظر بدهد؟ فرهادیان یک خبرنگار سیاسی است که در رسانه‌های اصلاح‌طلب قلم می‌زد و سردبیر نشریه گمنام روبه‌رو بود. فرهادیان به اتهام تبلیغ علیه نظام از سوی دادگاه انقلاب اراک به ۷ ماه حبس محکوم‌ شده بود.

در سوابق فرهادیان آمده که او با شکایت وزارت اطلاعات در دوره حسن روحانی، به یک سال حبس محکوم‌شده است. مجموع خبرهایی که درباره وی منتشر شده نشان می‌دهد او یک محکوم سیاسی- امنیتی است که در دوره‌هایی، در ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در اراک فعالیت جدی داشته است.

فرهادیان یک خبرنگار و فعال سیاسی است که اصولاً هیچ قرابت و نزدیکی با نفت ندارد اما با فشارهای بیرونی به عضویت در کمیته نفت درآمد و به گزینه‌های وزارت نفت رأی داد! حالا هم که نوذری (تا این ساعت) گزینه مدنظر او نیست،حملات خود را تندتر کرده و در جلسه با ظریف هم نکات عجیبی را مطرح کرده است.

اینکه فرهادیان و امثال او بخواهند برای نفت گزینه تراشی کنند، پدیده خطرناکی است که ازقضا، صدای بلندی هم دارد.

منبع: میز نفت

علت محکومیت سروش فرهادیان

انصاف نیوز در خبری که در سال ۹۵ منتشر کرده نوشت:

یکی از روزنامه نگاران اصلاح‌طلب به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از سوی دادگاه انقلاب استان مرکزی – اراک – به هفت ماه حبس محکوم شد.

به گزارش ایلنا، سعید میرمحمدی وکیل سروش فرهادیان با اعلام این خبر گفت: دادگاه انتقادهای موکلم پس از انتخابات سال ۸۸ و حصر رهبران معترضان به نتیجه انتخابات را ذیل ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی فعالیت تبلیغی علیه نظام اعلام کرده است.

وکیل فرهادیان ادامه داد: بر اساس اعلام شعبه دوم دادگاه انقلاب استان‌مرکزی، شاکی این پرونده فرماندهی سپاه روح الله است و دادگاه بر اساس گزارش سازمان اطلاعات سپاه، سخنرانی‌ها و مقاله‌های موکلم در انتقاد از حصر را جرم تشخیص داده است.

میرمحمدی اظهار کرد:‌ در حکم صادر شده آمده که موکلم ارکان نظام را مورد سوال قرار داده است. این در حالی است که موکل من روزنامه‌نگار است و مورد سوال قرار دادن مسئولان از جانب او یک امر طبیعی و قانونی است.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید