زمان شروع مدارس ۱۴۰۳ (سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ از کی آغاز می شود؟)

زمان شروع مدارس ۱۴۰۳ کی است؟ آیا مدارس از نیمه شهریور باز می شوند؟ پاسخ این سوالات را در این نوشته خواهید خواند

با نزدیک شدن به زمان آغاز سال تحصیلی جدید، یکی از سوالات بسیاری از دانش آموزان و والدین درباره تاریخ بازگشایی مدرسه می باشد. تاریخ شروع مدارس ۱۴۰۳ و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید را در این نوشته از دیبامگ خواهید خواند.

زمان شروع مدارس ۱۴۰۳

تغییر تقویم آموزشی مدارس از ابتدای سال ۱۴۰۳در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد. این طرح با پیشنهاد ۲۶ نماینده تدوین شده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده است و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

طبق گفته‌های مهدی یزدان‌پناه؛ معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی قرار بود با توجه به شرایط اقلیمی و البته مجوز مجلس، تقویم آموزشی مدارس در اختیار دولت قرار بگیرد بر این اساس برای استان‌های سردسیر همچون آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور و برای مناطق گرمسیر کشور از ۱۰ مهر باشد.

به اذعان کارشناسان یکی از نگرانی‌ها این است که طبق این طرح، تقویم آموزشی در تمام مناطق کشور دستخوش تغییر شود و در استان‌هایی همچون تهران، البرز، مازندران و … سال تحصیلی از ۱۰ شهریور آغاز شود، این موضوع دهه ۷۰ هم تجربه شد که با موفقیت همراه نبود و در نهایت با ورود مجلس، آغاز سال تحصیلی از اول مهر به عنوان قانون مصوب شد.

بر اساس این گزارش، موسی‌الرضا کفاش؛ معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره این طرح گفته است: طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کردند و در شورای‌عالی آموزش و پرورش بررسی و تأیید شد، چندین بند دارد که در یک بند به زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اشاره می‌کند همچنین اختیاراتی به شورای‌عالی آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق آموزش و پرورش و مدارس برای تصمیم‌گیری درباره شناور شدن آغاز و پایان سال تحصیلی، برنامه هفتگی و تعطیلات فصلی ارائه می‌کند.

امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

در پاسخ به این پرسش که «آیا در ۱۴۰۳ زمان آغاز سال تحصیلی از شهریورماه است؟» باید بگوییم فعلاً نمی‌توانیم بگویم که زمان بازگشایی مدارس تغییر کرده است. در هر صورت تغییر تقویم آموزشی مدارس در دستور کار دولت جدید و مجلس قرار دارد. اما به نظر می رسد تاریخ شروع مدارس ۱۴۰۳ همان اول مهر است.

  • ناشناس

    نه یکم مهر بهتره

  • به نظر منم شهریور ماه باز شه بهتره حوصلم دیگه سر رفته

    من دوست دارم مدرسه ها شروع شود

  • به نظر من هرچه زود تر باز بسه به تره آنقدر توی خونه ماندیم حوصله مان سر رفته

  • ۱۰ مهر باز شه بهتره
    من که از سه ماه تعطیلی هیچی حالیم نشد صبح میرفتم سرکار شب میومدم میخابیدم صبح باز سرکار
    میخام این ۱۰ روزه مهرو برم یه سفری چیزی

  • به نظر منم شهریور ماه باز بشه

  • Fatemeh Sabzi

    به نظر من شهریور ماه باز بشه خیلی بهتره خدا کنه شهریور ماه مدرسه ها باز بشه خدا کنه فقط مدرسه ها شهریور ماه باز بشه

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید