روز جهانی سگ ۱۴۰۳ چه روزی است؟ + علت نامگذاری

تاریخ روز جهانی سگ، روز جهانی سگ چه روزی است؟ روز جهانی سگ ۱۴۰۳ چند شنبه و چندم است؟

نگاه مردم ایران به سگ ها به دو دسته مذهبی و غیر مذهبی تقسیم می شود. سگ در اسلام حیوانی است نجس که حق ورود به زندگی افراد را ندارد اما از طرفی دیگر قرن هاست که وفاداری سگ ها زبانزد کل مردم جهان و حتی درون ایران است. این روزها دوستداران محیط زیست نظرات مختلفی درباره سگ ها دارند.

تاریخ روز جهانی سگ ۱۴۰۳

تاریخ روز جهانی سگ
تقویم شمسی دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳
تقویم میلادی ۲۶ آگوست ۲۰۲۴

 

علت نامگذاری روز جهانی سگ

روز جهانی سگ‏ ها سالانه در ۲۶ آگوست (۵ شهریور) جشن گرفته می‏‌شود. این روز برای آن که مردم از اهمیت سگ‏‌ها و چگونگی تاثیر آن‏ ها بر زندگی روزمره آگاه شوند در نظر گرفته شده است. همچنین روزی است که میزان اهمیت سگ ها را برای ما مشخص می کند و به ما این فرصت را می دهد تا به مشکلات سگ ‏ها که به آن ‏ها پرداخته نمی‏‌شود، توجه کنیم.

روز جهانی سگ از سال ۲۰۰۴، زمانی که یکی از دوستداران حیوانات خانگی، کالین پیج، این روز را به عنوان راهی برای افزایش آگاهی در مورد پناهگاه های سگ جشن گرفت، به وجود آمده است. از آن زمان، روز جهانی سگ به یک جشن جهانی برای همه دوستداران حیوانات خانگی تبدیل شده است که در رویدادها و فعالیت هایی برای احترام به حیوانات خانگی خود و همچنین افزایش آگاهی در مورد بهترین دوستان انسان شرکت می کنند. پیج همچنین بنیانگذار روز ملی گربه و روز ملی حیوانات خانگی است.

سگ‌ها همواره در شکار، نگهبانی، چوپانی، راهنمایی، ردیابی و اموری از این دست، همراه انسان‌ها بوده‌اند. تا به امروز که برای یافتن بمب و مواد مخدر و همچنین کمک به دستگیری سارقان و خلافکاران بصورت صادقانه و جان بر کف در خدمت پلیس قرار دارد.

همچنین در حوادث و اتفاقاتی همچون زلزله، آماده جستجو و زنده یابی و نجات انسان‌های گرفتار در زیر آوارها هستند، همراه ماست و زمانی دیگر همچون پرستار و درمانگر کمک رسان به انسان‌هایی است که دچار ناتوانی جسمی و یا بیماری هایی مانند افسردگی و … دست و پنجه نرم می‌کنند، کمک و همراهی می‌نماید.

  • روز جهانی سگ گرامی باد
    خداوند همه را با دلیل آفریده
    زمین ارث پدر هیچکس نیست وتمام موجودات زنده حق زندگی دارند
    کاش دنیا مخصوصا ایران کنی مهربان‌تر بشه با طبیعت و حیوانات مخصوصا سگها

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید