شرف قمر چیست؟ شرف قمر ۱۴۰۳ چه روزی است؟

شرف قمر چیست؟ آیا می‌دانید شرف قمر ۱۴۰۳ چه روزی است؟

هفت شرف از اسرار علم متافیزیک و مجموعه هفت اسم اعظم الهی است که در مربع هفت در هفت و در زمان مشخص، از نظر نجومی و با آداب خاص و بصورت نمادهای اسراری نوشته میشود.

هفت شرف را حرزی قوی میدانند چون دارای قدرت شکستن طلسم و محافظت از فرد می‌شود. هفت شرف را با شرف الشمس یکی می دانند ولی چنین نیست.

این هفت شرف شامل شرف شمس، شرف قمر، شرف مریخ، شرف عطارد، شرف مشتری، شرف ونوس و شرف زحل است. در ادامه شما را با خواص و ویژگی‌های شرف قمر آشنا خواهیم کرد، همراه دیبامگ باشید.

شرف قمر چیست؟

هر کوکبى را شرفى بود بر حسب سیر او در بروج مثلا شمس را شرف آن گاه بود که در برج حمل بود و ماه را شرف آن گاه بود که در برج ثور بود.

شَرَفِ اوَّل شَرَفِ ثانى‌

(از اصطلاحات احکام نجوم) رجوع به کواکب ثابته شود.

شَرَفِ قَمَر

(اصطلاح نجومى) شرف قمر ثور و شرف عطارد سنبله و شرف زهره حوت. و شرف شمس حمل و شرف مریخ جدى و شرف مشترى سرطان و شرف زحل میزان.

(از شمس معارف الکبرى ص ۳۰)

به زبان ساده شرف قمر زمانی است که ماه در برج ثور قرار گرفته باشد. این زمان در هر ماه حدود ۲.۵ روز خواهد بود.

شرف قمر در شهریور ۱۴۰۳

  • ورود ماه به برج ثور ساعت ۳:۳۱ شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳
  • ماه دربرج ثور یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳
  • خروج ماه از برج ثور در ساعت ۶:۳۵ دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳

شرف قمر بهتر است یا شرف شمس؟

اگر تصمیم بر انتخاب شرف کواکب باشد، شرف قمر، افضل از شرف شمس می باشد؛ زیرا اولا، شرف الشمس (برج حمل) سالی یک بار اتفاق می افتد، در حالیکه شرف قمر (برج ثور) در هر ماه قمری تکرار می شود و ثانیا آداب و آثاری که برای شرف قمر، بیان گردیده است، اثر ملموس در زندگی فردی و اجتماعی انسان ها دارد.

امام هشتم در کتاب ارزشمند رساله ذهبیه، به این موضوع، تصریح می فرمایند:

اعْلَمْ أَنَّ جِمَاعَهُنَّ وَ الْقَمَرُ فِی بُرْجِ الْحَمَلِ أَوِ الدَّلْوِ مِنَ الْبُرُوجِ أَفْضَلُ وَ خَیْرٌ مِنْ ذَلِکَ أَنْ یَکُونَ فِی بُرْجِ الثَّوْرِ لِکَوْنِهِ شَرَفَ الْقَمَرِ.

از اینرو، اهتمام و توجه به شرف قمر در هر ماه در نسل انسان تاثیر مهمی دارد و شایسته توجه بیشتری نسبت به حکاکی نقش نوشته ای مبهم و محل تردید در روز ۱۹ فروردین می باشد.

هر کوکبى را در برجى و درجه در نوعى قوت و تأثیر یافته‌اند و آن را شرف آن کوکب گفته‌اند و یا ضعفى و آن را هبوط آن کوکب گفته‌اند پس بر اساس تجربه و یا توهم و یا کهانت و غیر این گونه اعتبارات کرده‌اند و گفته‌اند شرف آفتاب هنگامى است که در درجه ۱۹ حمل بود و شرف قمر آن گاه است که در درجه سیم برج ثور بود و شرف زحل آن وقت است که در درجه ۲۱ میزان و شرف مشترى در درجه ۱۱ میزان و شرف مریخ در درجه ۲۸ جدى و شرف زهره در درجه ۲۷ حوت و شرف عطار در درجه ۱۵ سنبله است و در عقدتین قمر نیز اعتبار کرده‌اند و گفته‌اند شرف رأس در آن‌گاه است که در درجه سوم جوزا بود و شرف ذنب آن وقت که در درجه سیم قوس بود و گویند سرطان طالع عالم است.

و شرف مشترى که کوکب حیات و بقاء است سرطان بود که وتد عالم است و شرف آفتاب که پادشاه کواکب است حمل است که بیت عاشر است و شرف زحل که کوکب فلاحت است میزان بود که بیت رابع است زیرا رابع خانه ضیاع و عقار است و شرف مریخ جدى است که بیت سابع است. شرف قمر که خلیفه آفتاب است ثور است. و شرف زهره برج حوت است، شرف عطارد برج سنبله است و شرف هر یک از این کواکب ناظر است به طالع و عقدتین قمر رجوع شود به هبوط.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید