اسرائیل ایرانی بودن انیمیشن بچه زرنگ را کذب محض خواند!

ماجرای اکران انیمیشن بچه زرنگ در سینماهای اسرائیل چیست؟ واکنش اسرائیل پس از منتشر شدن خبر ایرانی بودن این انیمیشن چه بود؟ پاسخ این سوالات را در این نوشته خواهید خواند.

در پی جنجال خبری بر سر اکران انیمیشین بلند ایرانی با عنوان «بچه زرنگ» در سینما‌های کودک اسرائیل، شرکت پخش‌کننده فیلم مجبور به واکنش شد و ایرانی بودن این محصول را زیر سوال برد. در این نوشته از دیبامگ در مورد جزئیات این خبر بیشتر می خوانید.

پخش انیمیشن بچه زرنگ در سینماهای اسرائیل

انیمیشن بچه زرنگ یکی از انیمیشن های پربازدید است که امروزه در سینماهای اسرائیل نیز پخش می شود. با اینکه مدارکی وجود دارد که سازمان های ایرانی در ساخت این انیمیشن نقش داشته اند، اسرائیل این ادعا را کذب محض خوانده است.

به گزارش سینما اعتماد به نقل از رسانه‌های اسرائیل، پس از انتشار مطلبی از یک پژوهشگر دانشگاهی این کشور در این زمینه که «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران» در ساخت این فیلم نقش داشته و این که قرار است یک درصد از درآمد فیلم صرف کودکان غزه شود، شرکت پخش‌کننده فیلم این ادعا را «سراسر هذیان» خواند و مالزی را به عنوان مبداء اصلی ارسال فیلم معرفی کرد.

در مورد انیمیشن بچه زرنگ

بچه زرنگ ساخته گروه هنر پویا یک فیلم پویانمایی در ژانر ماجراجویی محصول ۱۴۰۱ به کارگردانی بهنود نکویی، هادی محمدیان و محمدجواد جنتی، نویسندگی علی رمضان و تهیه کنندگی حامد جعفری است. هومن حاجی عبداللهی، جواد پزشکیان، هدایت هاشمی و میرطاهر مظلومی به سرپرستی سعید شیخ‌زاده گروه صداپیشگان فیلم را تشکیل می‌دهند. بچه‌زرنگ ماجراجویی‌های پسربچه‌ای به نام محسن را روایت می‌کند که می‌خواهد مثل ابرقهرمان‌ها به دیگران کمک کند؛ تا اینکه ظاهرشدن یک ببر، او را به آرزوی همیشگی‌اش، تبدیل شدن به یک ابرقهرمان، نزدیک می‌کند.
این سومین انیمیشن سینمایی گروه هنر پویا بعد از شاهزاده روم (۱۳۹۳) و فیلشاه (۱۳۹۶) محسوب می‌شود. بچه‌زرنگ محصول مشترک گروه هنر پویا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و با حضور نزدیک به ۲۵۰ نفر از جوانان ایرانی طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ در گروه هنر پویا ساخته شده‌است.
بچه‌زرنگ نخستین بار ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و حامد جعفری سیمرغ بلورین بهترین فیلم پویانمایی را برای تهیه کنندگی بچه‌زرنگ دریافت کرد. اکران عمومی آن از ۵ مهر ۱۴۰۲ شروع شد و در اکران عمومی این فیلم به فروش ۶۲٬۵ میلیارد تومانی رسید.
داستان
محسن رحمتی پسر بچه‌ای است که عاشق ابرقهرمان‌های فیلم‌هاست و همیشه تلاش می‌کند تا با وسایل ابرقهرمانی‌اش به هرکس و هر چیزی کمک کند. اما در یک اتفاق نادر، محسن با ببری مواجه می‌شود که از گونهٔ حیوانات منقرض‌شده ایران (ببر مازندران) است و تصمیم می‌گیرد تا به آن حیوان هم کمک کرده و او را به زادگاهش مازندران بازگرداند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید