فال حافظ روزانه شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ | فال حافظ فردا با تفسیر و معنی دقیق

فال حافظ روزانه یک روش ادبی و معنوی برای پیش بینی آینده است. نتایج این فال با تفسیر اشعار حافظ شیرازی، شاعر مشهور فارسی زبانان، انجام می‌شود. در این پست با فال حافظ روزانه شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ بر اساس ماه تولد همراه ما باشید.

مشاهده فال حافظ روزانه بر اساس ماه تولد 👇
فروردین اردیبهشت خرداد تیر
مرداد شهریور مهر آبان
آذر دی بهمن اسفند
مشاهده فال حافظ روزانه بر اساس ماه تولد 👇
فروردین اردیبهشت خرداد
تیر مرداد شهریور
مهر آبان آذر
دی بهمن اسفند
فال حافظ روزانه

فال حافظ روزانه متولدین فروردین

فروردین ماهی جان... راز دلت بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. موانع سخت و زیادیازشاید در این مقطع زمانی شکست خورده‌ای ولی ناامید مباش. این شکست پله‌ای برای پیروزی‌های تو است. مواظب باش ظواهر امور تو را به خود مشغول نکند. هر گونه کمبودی در زندگی‌ات حکمتی دارد، پس ناشکر نباش. امیدت را از دست مده که در این زمان صلاح است روزگار تو این‌گونه سپری شود.    

خواب آن نرگس فتان تو بی چیزی نیست

تاب آن زلف پریشان تو بی چیزی نیست


از لبت شیر روان بود که من می‌گفتم

این شکر گرد نمکدان تو بی چیزی نیست

...

فال حافظ روزانه متولدین اردیبهشت

اردیبهشت ماهی جان... در زمان حال زندگی کن و غصه گذشته‌ها را نخور. اتفاقی است که افتاده و تو دیگر نمی‌توانی وضعیت را به حالت قبل برگردانی، پس بهتر است در صدد جبران آن باشی. نگران نباش تو در این قضیه بی‌گناه هستی و در آخر رهایی می‌یابی. با صبر و شکیبایی همه رنج‌ها و حسرت‌ها را می‌توان از بین برد. کینه و کدورت را به دل راه مده و با صفای دل به آن جواب بده.     

گر ز دست زلف مشکینت خطایی رفت رفت

ور ز هندوی شما بر ما جفایی رفت رفت


برق عشق ار خرمن پشمینه پوشی سوخت سوخت

جور شاه کامران گر بر گدایی رفت رفت

...

فال حافظ روزانه متولدین خرداد

خرداد ماهی جان... ناراحتی در وجود تو رخنه کرده است. کسی که به او نیکی کرده‌ای به تو خنجر زده است. پل و تکیه‌گاهی برای موفقیت دیگران شده‌ای. البته این را بدان جلوی ضرر را هر وقت بگیری نفع است، پس هنوز می‌توان جبران کارهای گذشته را انجام داد. تنها راه چاره این است که از همین‌جا و پیش از آنکه ضرر بیشتر شود، برگردی. حاجتی در دل خود داری که سریعاً به آن خواهی رسید و نتیجه آن را خواهی دید.    

دل از من برد و روی از من نهان کرد

خدا را با که این بازی توان کرد


شب تنهاییم در قصد جان بود

خیالش لطف‌های بی‌کران کرد

...

فال حافظ روزانه متولدین تیر

تیر ماهی جان... از رسیدن به مقصود و خواسته قلبت ناامید شده‌ای. احساس می‌کنی بدشانس هستی و در کارهایت با ضرر و زیان مواجه می‌شوی. تا می‌توانی ناامیدی را از خود دور کن و برای رسیدن به نتیجه دلخواه از خودت صبر و بردباری نشان بده. شک و تردید جایی در دل تو ندارد، پس با اراده‌ای قوی در تلاش باش که بهترین تصمیمات را بگیری. گوشه‌گیری و دوری از معاشرت دیگران به صلاح تو نیست. به میان جمع برو و با مردم بجوش. بدون تلاش و زحمت هیچ چیز به آسانی بدست نمی‌آید. بالاخره روزی سختی‌ها تمام می‌شود و روزهای خوش فراخواهد رسید.    

بخت از دهان دوست نشانم نمی‌دهد

دولت خبر ز راز نهانم نمی‌دهد


از بهر بوسه‌ای ز لبش جان همی‌دهم

اینم همی‌ستاند و آنم نمی‌دهد

...

فال حافظ روزانه متولدین مرداد

مرداد ماهی جان... مژده باد که به خواسته‌هایت می‌رسی و در کاری که انجام می‌دهی پیروز خواهی شد. اخبار بسیار خوش به تو می‌رسد که از شدت خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجی؛ البته همه این‌ها مستلزم آن است که در کار خودت قاطع باشی و غفلت نکنی. مواظب اطرافیان باش بخصوص کسانی که نسبت به تو بغض و کینه دارند. خوابت نبرد زیرا کسانی در کمین نشسته‌اند تا از تو سوءاستفاده کنند و تو را به انحراف بکشانند. از یاد خداوند غافل مباش و همواره سعی کن به علم و دانش خودت بیفزایی.    

بیا که رایت منصور پادشاه رسید

نوید فتح و بشارت به مهر و ماه رسید


جمال بخت ز روی ظفر نقاب انداخت

کمال عدل به فریاد دادخواه رسید

...

فال حافظ روزانه متولدین شهریور

شهریور ماهی جان... هرکه قصد انجام کاری را دارد و در آرزوی رسیدن به چیزی یا کسی است، باید تمام سختی‌ها را برای رسیدن انجام دهد. آنچه را که صلاح است انجام بده. در راه رسیدن به هدف فقط دانستن و آگاهی لازم نیست، علم باید همراه با ایمانی قوی و قدم‌های استوار باشد تا به نتیجه برسد. بنابراین دست از غرور بردار و تلاش کن. حسابگری آنقدرها هم خوب نیست، کرم و دست بخشنده داشته باش تا به مقصود برسی. هرچه هم صاحب قدرت باشی، باز هم به یاری‌رسانی خداوند نیاز داری.  پس به  پروردگار توکل کن و کار را به تأخیر نینداز و دست از اهمالکاری بردار.    

باغبان گر پنج روزی صحبت گل بایدش

بر جفای خار هجران صبر بلبل بایدش


ای دل اندر بند زلفش از پریشانی منال

مرغ زیرک چون به دام افتد تحمل بایدش

...

فال حافظ روزانه متولدین مهر

مهر ماهی جان... احوالت پریشان بوده و برای بهتر شدن شرایط زندگی در فکر هجرت هستی و این قضیه را آنقدر جدی گرفته‌ای که آرامش از زندگی‌ات رخت بربسته است. خداوند به تو نعمت‌های فراوان بخشیده است که برای دیدن آنها بهتر است از خودت بیرون بیایی و اطرافت را با نگاهی نو تماشا کنی. تفرج و تفریح در شهر برای بهتر کردن حال تو خوب است. به زودی شاد خواهی شد و اوضاع و روزگار بر وفق مراد تو خواهد گشت. قدر تک‌تک لحظات آن را بدان و شکر خدا را بجای آور. مغرور و متکبر مباش و دوستانت را از خود مرنجان.    

خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش

خداوندا نگه دار از زوالش


ز رکن آباد ما صد لوحش الله

که عمر خضر می‌بخشد زلالش

...

فال حافظ روزانه متولدین آبان

آبان ماهی جان... عاشق بودن موهبتی از جانب خدا و هنری گرانبهاست که از هرکسی برنمی‌آید و این هنر در وجود تو به ودیعه گذاشته شده است. اگر بتوانی از عزم و اراده خود استفاده کنی، شک نداشته باش که موفق خواهی شد. در راه عشق و محبت، صداقت بیشتری داشته باش و ریاکاری، شک و دودلی را از خود دور کن. کمرویی و شرم بیش از اندازه، تو را از رسیدن به مقصود دور می کند. هیچ موفقیتی بدون تلاش و پافشاری میسر نمی‌گردد؛ زمام امور را در دستت بگیر و به جایی برو که می‌دانی از آن طریق مقصودت حاصل می‌شود.    

عاشق روی جوانی خوش نوخاسته‌ام

وز خدا دولت این غم به دعا خواسته‌ام


عاشق و رند و نظربازم و می‌گویم فاش

تا بدانی که به چندین هنر آراسته‌ام

...

فال حافظ روزانه متولدین آذر

آذر ماهی جان... از مدت‌ها پیش با خودت قول و قرار گذاشته‌ای که در صورت بهبود اوضاع، تغییراتی در شیوه زندگی‌ات ایجاد کنی. هرگاه از مشکلات و سختی‌های زندگی رهایی یافتی، بهتر است که از آن‌ها درس و تجربه گرفته و در فعالیت‌های بعدی از تجارب خودت استفاده کنی. بی‌گدار به آب زدن کار عاقلانه نیست، در کارها زود تصمیم نگیر و عاقبت‌اندیش باش. مشورت با بزرگان و دانایان را فراموش مکن و از آن‌ها کمک بگیر. از دوستانت سراغ بگیر و احوالشان را جویا بشو، اگر از آنها دلخوری، به غریبه‌ها شکایت نکن.    

گر از این منزل ویران به سوی خانه روم

دگر آن جا که روم عاقل و فرزانه روم


زین سفر گر به سلامت به وطن بازرسم

نذر کردم که هم از راه به میخانه روم

...

فال حافظ روزانه متولدین دی

دی ماهی جان... اگر این روزها به آرزو و مقصود خود نرسیده‌ای ناامید مباش. بایستی بیشتر سعی و تلاش کنی تا به نتیجه مورد نظر برسی. دنیا فراز و نشیب بسیار دارد و چنانچه به دلخواهت دست نیافتی، ناراحتی و اندوه را از خودت دور بنما؛ شاید خیر و صلاح تو در آن باشد. هیچ‌کس از فردا خبر ندارد، اگر امروز به کامت نیست، فردا برای تو خواهد بود.    

به جان او که گرم دسترس به جان بودی

کمینه پیشکش بندگانش آن بودی


بگفتمی که بها چیست خاک پایش را

اگر حیات گران مایه جاودان بودی

...

فال حافظ روزانه متولدین بهمن

بهمن ماهی جان... خودت را درگیر این دنیای فانی کرده‌ای و حاصل واقعی زندگی را از دست داده‌ای، قدر تک‌تک لحظه‌های عمرت را بدان، مراقب باش که به راحتی دقایق عمرت را هدر ندهی. راز خود را با نامحرمان در میان مگذار تا دچار دردسر و حسادت دیگران نشوی. برای رسیدن به هدف باید تلاش کنی. مراقب کارهای خود باش و با تعقل و تفکر و صبر و آرامش کار کن تا با سهل‌انگاری خود را دچار انحراف و شکست نکنی و پشیمان نشوی. به دوستانت بیشتر توجه کن.    

وقت را غنیمت دان آن قدر که بتوانی

حاصل از حیات ای جان این دم است تا دانی


کام بخشی گردون عمر در عوض دارد

جهد کن که از دولت داد عیش بستانی

...

فال حافظ روزانه متولدین اسفند

اسفند ماهی جان... در درگاه خداوند به چنان مقام و قربی رسیده‌ای که حاضر به بخشیدن جایگاهت با مقام دنیوی نیستی. البته در مسائل دنیوی هم موفق هستی و رمز موفقیتت قناعت و شکرگزاری خداست. دست فلک و تندباد حوادث تو را بسیار امتحان نموده اما در همه حال صابر بوده و حق را رها نکرده‌ای. بسیار مواظب باش تا در دام شیطان نیافتی. فکر و چاره‌اندیشی حکیمانه روزگار را سخت شکست می‌دهد، پس به دنبال مشورت کردن با دانایان باش و از فکر و اندیشه آنها سود ببر.    

دو یار زیرک و از باده کهن دومنی

فراغتی و کتابی و گوشه چمنی


من این مقام به دنیا و آخرت ندهم

اگر چه در پی ام افتند هر دم انجمنی

...

 

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید