اعمال و دعاهای مخصوص ازدواج در چهارشنبه آخر صفر

اعمال و دعاهای مخصوص ازدواج در چهارشنبه آخر صفر کدامند؟

دعا براى فراهم شدن زمینه ازدواج با همسری شایسته از کارهای مستحب و مورد ترغیب خداوند است. چهارشنبه اخر ماه صفر اعمالی دارد که جهت براورده شدن حاجت باید انها را بجا اورد. اگر نیت ازدواج و گشایش بخت دارید این اعمال را بجا اورید و قبل از ان نیت حاجت کنید. در ادامه این مطلب از دیبامگ اداب و اعمال این ماه را جهت براورده شدن حاجت از جمله ازدواج و گشایش بخت را برای شما قرار داده ایم.

نماز آخرین چهارشنبه ماه صفر برای حاجت

نماز آخرین چهارشنبه ماه صفر برای حاجت باید پیش از غروب آفتاب خوانده شود. برای خواندن این نماز نیت کرده و یک مرتبه سوره حمد و یازده مرتبه سوره‌ی توحید را خوانده و مانند نمازهای یومیه به رکوع و سجده بروید. درمین رکعت از این نماز شامل یک مرتبه سوره‌ی حمد و ۲۱ مرتبه سوره‌ی توحید و پس از آن مانند نمازهای دیگر قنوت را بخوانید و سپس به رکوع و سجود رفته و پس از سجده دوم، تشهد و سلام را گفته و نماز اول را به پایان برسانید.

در نماز دوم، ابتدا نیت کرده سوره حمد را بخوانید و ۳۱ مرتبه نیز سوره توحید را خوانده و به رکوع و سجده بروید. در دومین رکعت، پس از خواندن یک مرتبه سوره حمد، ۴۱ مرتبه سوره توحید را قرائت کرده و سپس به قنوت را خوانده به رکوع و سجود بروید و با خواندن تشهد و سلام نماز را به پایان برسانید.

بیشتر بخوانید: آیا رفتن به درب مساجد در شب اول ماه ربیع الاول جایز است؟

نماز امام علی (ع) مخصوص ازدواج:

از حضرت علی (ع) روایت شده است:

که حضرت نمازی را برای کسانی که قصد ازدواج دارند و میخواهند همسر خوبی اختیار کنند بیان فرمودند:

دو رکعت نماز که در هر رکعت بعد از سوره حمد سوره مبارکه یاسین خوانده شود و بعد از نماز ۱۰۰ مرتبه بگوید ((الحمدلله)) و سپس بگوید:

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی زَوْجَهً صَالِحَهً وَدُوداً وَلُوداً شَکُوراً قَنُوعاً غَیُوراً إِنْ أَحْسَنْتُ شَکَرَتْ وَ إِنْ أَسَأْتُ غَفَرَتْ وَ إِنْ ذَکَرْتُ اللَّهَ تَعَالَی أَعَانَتْ وَ إِنْ نَسِیتُ ذَکَّرَتْ وَ إِنْ خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهَا حَفِظَتْ وَ إِنْ دَخَلْتُ عَلَیْهَا سُرَّتْ وَ إِنْ أَمَرْتُهَا أَطَاعَتْنِی وَ إِنْ أَقْسَمْتُ عَلَیْهَا أَبَرَّتْ قَسَمِی وَ إِنْ غَضِبْتُ عَلَیْهَا أَرْضَتْنِی یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ هَبْ لِی ذَلِکَ فَإِنَّمَا أَسْأَلُکَ وَ لَا أَجِدُ إِلَّا مَا قَسَمْتَ لِی.

فَمَنْ فَعَلَ ذَلِکَ أَعْطَاهُ اللَّهُ مَا سَأَلَ ثُمَّ إِذَا زُفَّتْ إِلَیْهِ وَ دَخَلَتْ عَلَیْهِ فَلْیُصَلِّ رَکْعَتَیْنِ ثُمَّ لْیَمْسَحْ یَدَهُ عَلَی نَاصِیَتِهَا وَ لْیَقُلِ:اللَّهُمَّ بَارِکْ لِی فِی أَهْلِی وَ بَارِکْ لَهَا فِیَّ وَ مَا جَمَعْتَ بَیْنَنَا فَاجْمَعْ بَیْنَنَا فِی خَیْرٍ وَ یُمْنٍ وَ بَرَکَهٍ وَ إِنْ جَعَلْتَهَا فُرْقَهً فَاجْعَلْهَا فُرْقَهً إِلَی خَیْر

 

دیگر نماز امام علی (ع) مخصوص ازدواج:

امام علی(ع) در روایتی می فرمایند:

هر کس قصد ازدواج داشته باشد دو رکعت نماز گذارد و در هر رکعت پس از حمد سوره یاسین بخواند و پس از اتمام نماز حمد و ثنای پروردگار گذارد. به علاوه، این دعا را نیز در قنوت نماز و بعد از هر نماز، در سجده و یا هر وقت دیگر زیاد بخوانید:

«اللهم اَغنِنی بِحلالِکَ عَن حَرامِک و بِطاعَتِکَ عَن مَعصیتِک»؛

« خدایا مرا بی نیاز کن با حلالت از حرامت و با فرمانبرداری ات از نافرمانیت».

برخی از بزرگان توصیه کرده اند این دعا ۱۱۴ مرتبه در یک مکان مقدس مانند مسجد یا زیارتگاه خوانده شود.

نماز استغاثه حضرت فاطمه برای گشایش بخت و حاجات مهم:

جهت گشایش بخت و هر حاجت مهم دو رکعت نماز استغاثه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را می‏خوانى؛در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد وسوره اخلاص«و پانزده مرتبه «یا غیاث المستغیثین» و در رکوع و پس از سر برداشتن،و در سجده اوّل و بعد از آن و در سجده دوّم و پس از آن در هر یک پانزده بار «یا غیاث المستغیثین» را میخوانى‏ آنگاه تشهّد خوانده و سلام می‏دهی و تسبیح فاطمه زهرا علیه السلام را بخواند و به سجده رود و صد مرتبه بگوید : یا مَوْلاتى فاطِمَهُ معصومه اَغیثینى سپس سمت راست صورت را بر زمین بگذار و همین جمله را صد بار بگو، بار دیگر به سجده برو و همین جمله را صد و ده مرتبه بگو، (مجموعاً ۴۱۰بار مى شود) سپس حاجت خود را از خداوند بخواه که ان شاءاللّه برآورده مى سازد

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید