نذر آش مستاجر امام رضا (ع) برای خانه دار شدن چیست؟

نذر آش مستاجر امام رضا در روز شهادت آن حضرت برای خانه دار شدن چگونه است؟

امام رضا (ع) همچون خورشیدی تابناک نورش را بر کشورمان ایران می‌تاباند. استغاثه به ایشان و توسل جستن به آن حضرت برای رسیدن به خانه با نیتی پاک و بی‌ریا امکان پذیر است. آن حضرت انچنان رئوف و مهربان هستند که دست رد به بنده مخلص خداوند نخواهند.

نذر آش مستاجر امام رضا (ع)

شنیده شده برخی افراد برای رسیدن به آرزوی خانه‌دار شدن، نذری خاص انجام می‌دهند. یکی از این نذور، پختن آش در روز شهادت امام رضا (ع) به مدت هفت سال متوالی است. تجربه برخی افراد نشان می‌دهد که با انجام این نذر، به خواسته خود رسیده‌اند. لازم به ذکر است که مقدار آش نذری الزاماً زیاد نبوده و پختن مقدار اندکی از آن نیز کفایت می‌کند. امید است همه مستأجران به زودی صاحب خانه شوند.

هرچند که روایت و سند معتبری برای نذر و پخت آش در روز شهادت امام رضا به منظور رهایی از مستاجری و خانه دار شدن بیان نشده اما انجام و پخش آن بی‌ثواب نخواهد بود. دادن اطعام به دیگران قطعا کار بسیار پسندیده‌ای است که از چشم بزرگوارانی همچون آقا علی ابن موسی الرضا آن هم در روز شهادتشان پنهان نخواهد بود.

برای انجام نذرها پیشنهاد می‌کنیم به مواردی بپردازید که از سند و اعتبار لازم برخوردار باشند و خرافه با آن‌ها درنیامیخته باشد.

چگونه به امام رضا توسل کنیم؟

درباره توسل کردن به امام رضا (ع) در روایات آمده: “بهترین راه توسل به امام رضا (ع) روشی است که از خود ایشان نقل شده است.”

امام رضا علیه الاسلام می‌فرمایند:

هرگاه اتفاقی برای شما رخ داد، دو رکعت نماز بجای آور، در یک رکعت فاتحه و آایت الکرسی و در رکعت دوم حمد و سوره قدر را بخوان.

سپس قرآن را بردار و آن را بالاى سرت بگیر و بگو:

«اللّهُمَّ بحَقِّ ما أَرْسَلْتَهُ إِلى خَلْقِکَ، وَبحَقِّ کُلّ آیَه فِیه، وَبحَقِّ کُلّ مَنْ مَدَحْتَهُ فیهِ عَلَیْکَ، وَبحَقِّکَ عَلَیْهِ، وَلانَعْرِفُ أَحَداً أَعْرَفُ بحَقِّکَ مِنْکَ.»

سپس مى‌گویى:

«یا سَیّدى یا اللّه» «۱۰ بار»
«بحَقِّ مُحَمَّد» «۱۰ بار»
«بحَقِّ عَلىّ» «۱۰ بار»
«بحَقِّ فاطِمَهِ» «۱۰ بار»

و به همین ترتیب ۱۰ بار نام هر کدام از ائمه را یکى بعد از دیگرى بگویید.

امام رضا (ع) مى‌فرماید: “تا اینکه به امام زمانت مى‌رسى. به راستى که از جاى خود برنمى‌خیزى مگر این که خداوند حاجت تو را برآورده مى‌سازد.”

برای خانه دار شدن چه بخوانیم؟

شب‌ها بعد از نماز عشاء سه مرتبه آیت الکرسی را قرائت کنید و آیات زیر را بخوانید که اسم اعظم در آن است و بعد نیت خانه دارشدن انجام دهید، «اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَهٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ. اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ نَزَّلَ عَلَیْکَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِّمَا بَیْنَ یَدَیْهِ وَأَنزَلَ التَّوْرَاهَ وَالْإِنجِیلَ. اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ لَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ اللّهُ لا إِلهَ إِلاّ هُوَ وَ عَلَى اللّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُون.

مداومت بر ذکر آیه ۲۹ سوره مومنون که می‌فرماید: «وَ قـُل رَبّ ِ اَنــزِلـنـی مُـنـزَلاً مُبارَکاً وَ اَنـتَ خَیـرُالـمُنـزِلـیـن؛ و باز بگو: پروردگارا، مرا به منزلی مبارک فرود آور که تو بهترین کسی هستی که به منزل خیر و سعادت توانی فرود آورد»؛ بسیار موثر است، همچنین بیان این آیه با تفکر و خلوص نیت تاثیر گذار است در این آیه ابتدا خداوند را بر نعمت‌هاى گذشته شکر کنیم، سپس از او نعمت جدیدى بخواهیم.

خوانندگان گرامی اگر شما حاجتی از پخت این آش و نذری دریافت کرده‌اید در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک گذارید.

  • سلام بله خدارو شکر منم سال اول خونه خریدم

  • عاشق امام رضا

    من این نذر را انجام دادم و جواب گرفتم.
    انشالله که همه مستاجران صاحب خانه شوند.

  • امام رضایی

    سلام دوستان من مستاجر بودم آش امام رضا نذر کردم سال سوم خونه دار شدم انشالله همگی حاجت روا بشید.

    • واقعا جواب میده؟

      • سلام بله جواب میده
        بله من اصلا پولم به نصف خونه هم نمیرسید بعد از شش ماه خانه خریدم

      • من نذر آش کردم و درهمان سال اول خانه دار شدم

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید