پوزیدون کیست؟ حقایقی جالب و باور نکردنی درباره مردان پوزیدونی که نمیدانید!

پوزیدون یکی از دوازده اساطیر یونان و خدای دریا، رودخانه ها، سیل، خشکسالی، زمین لرزه و اسب بود. او همچنین خدای مدنی شهرهای بزرگی مانند آتن بود. درباره این شخصیت اساطیری و ویژگی های مردانه ان در دیبامگ بیشتر بخوانید.

آیا نام پوزیدون و شخصیت های پوزیدونی را شنیده اید؟ پوزیدون را شخصیتی اساطیری میدانند که با ویژگی های بالقوه آن شناخته میشود. پوزیدون معمولاً به عنوان مردی پیر، بالغ و دارای استحکام معرفی می شود اما لزوماً عضلانی نشان داده نمی شود. اغلب او دارای ریش پر، بلند و مجلل است.

او غالباً با نمادهایی همراه با حیوانات مقدس مانند اسب و دلفین، به تصویر کشیده می شود. او همچنین اغلب توسط ارابه ای که توسط اسب یا هیپوکامپوس، موجودی افسانه ای از نوع اسب دریایی، کشیده می شود، نشان داده می شود، و در قصری در کف اقیانوس که معمولاً پر از سنگهای قیمتی و مرجان بود زندگی می کرد.

کهن‌الگوی پوزیدون؛ پوزیدون کیست؟

برای جواب به سؤال پوزیدون کیست باید بگوییم که کهن الگو پوزئیدون، مردی قدرت‌طلب است که احساساتش مثل جذر و مد بالا و پایین می‌رود. افراد دارای این آرکتایپ مردانه اگر احساسات خود را سرکوب کنند به‌صورت ویرانگری آن را نمایان می‌سازند.

یونگ پدر روان‌شناسی تحلیلی، برای توصیف آرکتایپ پوزیدون از یکی از خدایان یونان باستان استفاده کرد. پوزیدون یونان باستان برادر زئوس، خدای دریاها و آب‌ها پدیدآورنده طوفان‌ها، سیل‌ها، زمین‌لرزه‌ها و اسب‌ها است. زئوس قدرت قسمت بالای زمین و پوزئیدون قدرت قسمت‌های پایینی زمین را در اختیار دارد و به همین دلیل زلزله‌ها و سیل‌ها را ایجاد می‌کند. احتمالاً دلیل انتخاب این اسطوره یونانی برای این آرکتایپ احساسات بسیار جزرومدی پوزیدون است، پوزیدون به‌شدت عاشق، به‌شدت متنفر و به‌شدت خشمگین می‌شود و کنترلی روی احساسات خود ندارد.

پوزیدون یونان باستان

پوزیدون پسر خدای کرونوس و الهه رئا و برادر زئوس، هرا، هادس، دیمتر و هستیا بود. در اسطوره شناسی از پوزیدون به عنوان حاکم یکی از سه قلمرو جهان به عنوان پادشاه دریا و آب یاد می کنند. صفاتی که اغلب به دلیل نقش های وی به پوزیدون نسبت داده می شود عبارتند از: “زمین لرزان”، “متعلق به صاحبان کشتی”، “متعلق به اسب”، متعلق به دریا “، ” پر از جلبک دریایی” و “موی تیره”.

ریشه نام پوزیدون تأیید نشده است، اگرچه نظریه هایی مطرح است. یک تئوری وجود دارد که نام را به عناصری به معنای “شوهر” یا “ارباب” (posis) و دیگری به معنای “زمین” (da ) تقسیم می کند، و در نتیجه معنایی مانند ارباب زمین را به او می دهد.

عنصر دوم را که مربوط به کلمه Doric d forwon است به معنای “آب” تفسیر می شود، و ترکیب آن Posei-dawōn یا “ارباب آب” را ایجاد می کند. برخی منابع از پوزیدون به عنوان یک کلمه “پیش از هلنیک” یاد می کنند، به همین دلیل تلاش برای معناشناسی از طریق ریشه شناسی هند و اروپا بی فایده است.

پوزیدون معمولاً به عنوان مردی پیر، بالغ و دارای استحکام معرفی می شود اما لزوماً عضلانی نشان داده نمی شود. اغلب او دارای ریش پر، بلند و مجلل است. او غالباً با نمادهایی همراه با حیوانات مقدس مانند اسب و دلفین، به تصویر کشیده می شود. او همچنین اغلب توسط ارابه ای که توسط اسب یا هیپوکامپوس، موجودی افسانه ای از نوع اسب دریایی، کشیده می شود، نشان داده می شود، و در قصری در کف اقیانوس که معمولاً پر از سنگهای قیمتی و مرجان بود زندگی می کرد.

گفته می شود که پوزیدون با الهه دریا آمفییتریت ازدواج می کند، و از او یک پسر دارد. در برخی داستان ها وی به عنوان متجاوزگر به مدوسا به تصویر کشیده شده است که این تجربه منجر به تبدیل شدن او به یک هیولا و همچنین به دنیا آمدن فرزندان آنها پگاسوس و کریسور می شود.

شخصیت‌شناسی پوزیدون: شخصیت مردان پوزیدون

مردان پوزیدون شخصیتی ۰ تا ۱۰۰ دارند و در رابطه متوجه نمی‌شود که چقدر همسر و فرزندانش اذیت می‌شوند، چون دیگران را عامل خشم خود می‌دانند و فکر می‌کنند که اشکال از طرف آنها است و اصلاً متوجه ناراحتی همسر و فرزندان خود نمی‌شود، این مردان زمانی متوجه دلخوری همسر و فرزندان خود می‌شوند که دیگر آن را ترک کرده‌اند.

ویژگی‌های شخصیت پوزیدون

رفتار‌های این تیپ شخصیتی همیشه تحت‌تأثیر احساسات، عواطف و غرایز است. حال این احساسات می‌تواند خشم و عصبانیت یا مهربانی و عطوفت باشد. عاشق‌ترین یا خشمگین‌تر افراد را می‌توان در تایپ پوزیدون پیدا کرد.

  • مرد پوزیدون احساسات خود را سرکوب کرده و بعد به شکلی انفجاری و ویرانگر بیان می‌کنند.
  • این افراد هنگام عصبانیت ناگهان طوفانی شده و همه چیز را به هم می‌ریزند و بعد از کار خود پشیمان می‌شوند. خیلی وقت‌ها حرف‌ها یا کار‌هایی را که در زمان خشم و عصبانیت انجام داده‌اند، به یاد نمی‌آورند.
  • خیلی مهربان بوده و سعی می‌کنند نیاز‌های دیگران را برطرف کنند.
  • به هر شکلی ابراز احساسات کرده و علاقه خود را به‌طرف مقابل نشان می‌دهند.
  • تأیید طلب هستند و نظر دیگران برایشان خیلی مهم است.
  • در جمع‌ها تلاش می‌کنند ریاست را به عهده گرفته و رئیس بودن خود را به هر شکلی ثابت کنند.
  • دوست دارند مهم باشند، اما اغلب تلاششان در این راه موفق نمی‌شود.
  • اعضای خانواده می‌دانند که او در مواقع عصبانیت خطرناک است و فرهنگ مردسالاری او را در ابراز خشمش در خانواده همراهی می‌کند.
  • کینه‌توز هستند و حتی بعد از گذشت زمان به دنبال انتقام گرفتن می‌روند.
  • احساسات در او عمیق هستند. اگر برون‌گرا باشد آنها را ابراز کرده و اگر درون‌گرا باشد سرکوبشان می‌کند.
  • به‌خوبی می‌دانند هر کس را چگونه خوشحال و غافلگیر کنند، چرا که با حوزه احساسات آشنایی زیادی دارند.
  • در هدیه گرفتن مهارت زیادی دارند و همیشه دیگران را با هدایای خود هیجان‌زده می‌کنند.
  • حافظه عاطفی قوی دارند و هرکس به آن‌ها خوبی یا بدی کرده باشد را به‌خوبی به‌خاطر سپرده و درصدد فرصتی برای جبران چندبرابری آن هستند.
  • معیار انتخاب و تصمیم‌گیری آن‌ها قلبشان است و با احساسات و هیجاناتشان تصمیم‌گیری می‌کنند.
  • تجاوز به حریم شخصی دیگران برایشان چندان معنایی ندارد و به خود اجازه می‌دهند در کار‌های دیگران دخالت کرده و به وسایل شخصی آن‌ها دست بزنند.
  • خواب و خوراکشان بسیار برایشان اهمیت دارد و نمی‌توانند تحمل کنند که برنامه خوابیدن یا غذاخوردنشان به هم بریزد.
  • در رستوران‌ها انعام زیاد می‌دهند تا هر بار که می‌روند آن‌ها را شناخته و از آنها به‌خوبی استقبال شود.
  • برای Poseidon خانواده از اهمیت زیادی برخوردار است. آن‌ها دوست دارند همه خانواده همیشه با هم بوده و با هم سر میز غذا باشند.
  • مردان پوزیدونی از مردان زئوسی خوششان نمی‌آید بااین‌حال در شرایط استرس‌زا به یک زئوسی تبدیل می‌شوند و به دنبال قدرت می‌گردند و در شرایط امن کهن‌الگوی دیونوسوس درونشان بیدار می‌شود.
  • افراد متأثر از کهن‌الگوی پوزیدون معمولاً در مدیریت کسب‌وکارشان با شکست مواجه می‌شوند و با خشم واکنش نشان می‌دهند.
  • به‌طورکلی زمانی که سیل هیجانات و عواطف باعث شود عقل و منطق در ما خاموش گردد و زندگی و تصمیماتمان را بر اساس غرایز و احساسات خود پیش ببریم تحت‌تأثیر انرژی کهن‌الگوی پوزیدون هستیم.

نقاط ضعف

  • عواطف انفجاری که ممکن است اطرافیان را از او دور کند.
  • تأییدطلبی از دیگران
  • عدم تحمل محدودیت‌ها
  • نقاط قوت
  • توجه به خانواده و قلمروی آن
  • اهمیت به مسائل اجتماعی و گرد هم‌آوری اعضای فامیل
  • توجه به نیازهای فیزیکی اعضای خانواده

ازدواج پوزیدون: همسر مناسب پوزیدون کیست؟

پوزیدون‌ها فکر می‌کنند با ازدواج با شخص موردنظرشان، برای همیشه او را مال خودکرده و می‌تواند هرگونه که تمایل داشته باشد او را کنترل کند و این‌گونه می‌توانند هرزمان که دوست داشته باشند و به هر میزان و هر مدتی از او بهره‌مند گردند.

فقدان کنترل عاطفی، مسئله قدرت یا فقدان آن و تلقی از عمل جنسی در زندگی زناشویی به‌عنوان یک حق، زندگی زناشویی را آزاردهنده می‌کند. او ممکن است سازگاری چندانی با نیازهای زن نداشته باشد.

قدرت‌طلبی او را از حمایت عاطفی زن دور می‌کند. مخالفت اعضای خانواده او را به‌شدت خشمگین می‌کند، مرد پوزیدونی یا این خشم را بیان می‌کند یا درون خود می‌ریزد.

این مرد زنی را دوست دارد که گرم و پراحساس باشد؛ او دوست دارد زن بر مرد و زندگی مشترکشان غیرت داشته باشد و به دنبال علاقه‌مندی‌های شخصی خود نباشد؛ همچنین مطیع و هم فرکانس مرد باشد و

نیازهای آن را برآورده کند، این‌گونه مرد هم به طور کامل به او سرویس می‌دهد. به‌طورکلی نظریه مرد پوزیدون آن است که هر چیزی را که من دوست دارم همسرم هم باید دوست داشته باشد و از هرچه من بدم می‌آید، او هم باید متنفر باشد. در این صورت همه انرژی خود را در اختیار زن و زندگی‌اش می‌گذارد و یک‌دنیای شاد و عالی برای آنها فراهم می‌کند.

نحوه برخورد با پوزیدون

مرد Poseidon به‌شدت علاقه‌مند است تشکیل خانواده دهد؛ او برای ازدواج زنان زیبا را انتخاب می‌کند و سعی می‌کند برای این‌گونه زنان تسلط و برتری داشته باشد.
به‌طورکلی مردان این آرکتایپ بر روی مهارت‌ها، توانایی‌های عاطفی، اجتماعی خود در ارتباط با زنان کار می‌کند؛ فقدان کنترل عاطفی، زندگی زناشویی را برای همسر او آزاردهنده می‌کند، البته این تیپ شخصیتی خیلی دیر متوجه می‌شود که دارد همسر خود را آزار می‌دهد.

شغل مناسب پوزیدون چیست؟

مرد پوزیدون در دفتر کار و کارخانه باید احساسات و هیجانات خود را کاملاً فراموش کند. اگر او بتواند در انجام چنین کاری موفق شود خوشحال خواهد بود، در غیر این صورت حتی اگر در موقعیت عالی کار قرار داشته باشد، همواره احساس می‌کند برای حقوقی که می‌گیرد کار می‌کند، نه رضایت شخصی. اگر او نتواند ویژگی‌های نیمکره چپ مغز را توسعه دهد، هرگز نمی‌تواند از کاری که می‌کند لذت ببرد. معمولاً دوست دارد کاری در ارتباط با طبیعت یا ماهیت طبیعی افراد داشته باشند.

تحصیلات

برای اینکه پوزیدون نوجوان در مدرسه و تحصیل موفق باشد به کهن‌الگوهای دیگری نیاز دارد. با اینکه نوجوانان پوزیدونی باهوش هستند؛ اما معمولاً در مدرسه نمرات خوبی نمی‌گیرند، چون دستاوردهای تحصیلی برای آنها اهمیت چندانی ندارد. از منطق، کارهای تکراری و امتحان‌دادن تنفر دارند و بسیاری از درس‌ها حوصله آنها را سر می‌برد. چنین نوجوانانی نمی‌دانند وقتی بزرگ شدند می‌خواهند چه‌کاره شوند.

پسران پوزیدونی در دبیرستان عملکرد خوبی ندارند، دستاوردهای روشنفکرانه برای آنها بی‌معنی است و همین الگو خیلی از اوقات در دانشگاه و در بقیه مراحل زندگی وقتی که باید به هدفی رسید یا موفقیت مالی کسب کرد، ادامه خواهد داشت.

دوستی

مردانی که متأثر از کهن‌الگوی پوزیدون هستند نمی‌توانند با خوبی با سایرین رقابت کرده و در دنیای صنعتی امروز موفق به‌حساب بیایند؛ آنان ذهنیتی هدف‌گرا نداشته و نمی‌توانند احساساتشان را نادیده بگیرند. اگر بخواهد در این دنیا موفق شود باید کهن‌الگوی آپولو را در خود پرورش دهد تا بتواند وقت‌شناس و هدفمند شود. او دررابطه‌با همجنسانش تلاش می‌کند همیشه برتری خود را اثبات کند.

دررابطه‌با زنان دو ویژگی مردسالاری و ظرفیت هیجانی و احساسی زیاد باعث می‌شود پوزیدون‌ها بتوانند بر زنان تسلط یابند. او با اینکه جنس مخالف را مورد لطف، حمایت و توجه خود قرار می‌دهد، اما در خیلی از موارد زورگو بوده و بدون توجه به احساسات زنان به حریم شخصی آن‌ها تجاوز می‌کند. او زنان را محدود می‌کند، اما از زنان قوی خوشش می‌آید.

روابط جنسی برایش اهمیت زیادی دارد و این تمایلات مانند یک نیروی طبیعی در او جریان پیدا می‌کند. برایش مهم نیست که زنان را بی‌توجه به احساساتشان به رابطه جنسی وادار می‌کند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید