۱۸ شهریور | روز جهانی بازیگر + تاریخچه و آشنایی با روز بازیگر

روز جهانی بازیگر جه روزی است؟ درباره تاریخچه این روز چه میدانید؟

روز بازیگر (هم اکنون به عنوان روز ملی بازیگران نیز شناخته می شود) روزی است که در تاریخ ۸ سپتامبر که برابر است با ۱۸ شهریور، برگزار می شود. این روزی است که از این هنر و افرادی که سخت برای تمرین این هنر تلاش می کنند تا شخصیت هایی را که دوستشان داریم (و از آنها متنفریم) زنده کنند، تجلیل می شود.

این روز فقط به کار و فداکاری بازیگران A-list مربوط نمی شود، بلکه هر کسی که این رشته را تمرین می کند – چه روی صحنه باشد، چه در صفحه نمایش کوچک یا در فیلم ها. بدون بازیگرانی که شخصیت ها را زنده کنند، هرگز نمی توان داستان های بزرگ جهان را روایت کرد. و تنها به خاطر این واقعیت، آنها شایسته کمی شناخت هستند. در دیبامگ همراه ما باشید تا درباره تاریخچه و نحوه گرامیداشت این روز بیشتر بدانید.

با روز بازیگر آشنا شوید

روز بازیگر از دو روی سکه یک روز مهم است. از یک سو، روز خوبی است از نظر ادای احترام و ادای احترام به بازیگران و هنرپیشه های مختلفی که در زندگی ما تأثیر گذاشته اند. برای مثال ممکن است یک بازیگر یا بازیگران مورد علاقه داشته باشید. بازیگرانی که باعث میشوند شما لذت بیشتری از فیلم ببرید.

همه ما کار کسانی که در این حرفه هستند را می شناسیم، و بنابراین خوب است که برای کار شگفت انگیزی که انجام می دهند، وقت بگذاریم. این شامل بازیگران و هنرپیشه‌هایی می‌شود که شاید هنوز موفق نشده‌اند. شناخت کار آنها می تواند تفاوتی بزرگتر از آنچه تصور می کنید ایجاد کند.

 

روی دیگر سکه، به اصطلاح، این روز بسیار خوبی برای دست اندرکاران این حرفه است تا تلاش کنند و حرفه خود را به سطح بالاتری برسانند. حتی اگر در پایین ترین نقطه نردبان هستید و به این فکر می کنید که آیا باید به آن قدم بگذارید یا نه، روز بازیگر می تواند به شما فشار لازم را بدهد تا حرفه خود را در مسیر درست پیش ببرید. مثلاً چرا در اولین کلاس بازیگری خود ثبت نام نمی کنید؟

بازیگری در گذر تاریخ

گفته می شود بازیگری در اوایل ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد در مصر آغاز شد. زمانی که کشیشان یاد درگذشتگان را می پرستیدند. در چین، زنده نگه داشتن خاطره پیروزی اجداد امپراتور فعلی بر سلف خود، راه را برای توسعه اولین بازیگری غیرمذهبی هموار کرد.

از طرفی دیگر؛ تسپیس در تئاتر دیونیسوس به صحنه رفت تا اولین مجری شناخته شده ای باشد که سخنان یک شخصیت را بیان کرده و داستان آنها را در سال ۵۳۴ قبل از میلاد بیان می کند.

به همین دلیل، بازیگران امروزه معمولاً به دلیل مهارتشان به عنوان Thespians شناخته می شوند. بازیگری از زمان یونان باستان به یک شکل هنری تبدیل شده است، نوعی سرگرمی که از زمان فراتر رفته است. در حالی که در یونان باستان اشکال بازیگری با نمایشنامه‌های درام رخ می‌داد و با شکوفایی امپراتوری روم، نمایش‌های تئاتری مملو از تماشاگران و متنوع بودند.

با گذشت زمان، قرون وسطی، در زمان نفوذ کاتولیک‌ها، تلاش می‌کردند تا این عمل را نوعی هنر خطرناک، غیراخلاقی و بت پرستانه ترویج دهند که محبوبیت آن را به میزان قابل توجهی کاهش داد. سپس دوره رنسانس آن را بازگرداند و دوباره با نمایشنامه‌های اخلاقی دگرگون کرد و سپس ویلیام شکسپیر در دهه ۱۷۰۰ آمد که بازیگری تئاتر را به جای خود محکم کرد.

از آن زمان، بازیگری تبدیل به یک هنر بسیار محترم شده است، زیرا بازیگران مشهور از سراسر جهان در نقش شخصیت‌های نمایشنامه‌ها، کتاب‌ها و فیلم‌نامه‌ها بازی می‌کنند و سپس آن شخصیت‌ها را از طریق نمایشنامه‌های تئاتر، نمایش‌های برادوی و فیلم‌ها منتقل می‌کنند.

این بازیگران همگی مرد بودند و تا اواخر قرن نوزدهم بود که زنان به تنهایی در نمایش‌ها و فیلم‌ها ظاهر شدند. روز بازیگر به معنای جشن گرفتن احساسی است که بازیگران هنگام نمایش شخصیت‌های مورد علاقه ما به ما القا می‌کنند و به ما کمک می‌کنند تا از این هنر به عنوان یک کل قدردانی کنیم.

تاریخچه روز بازیگر

هلن مک‌کریدی، کارگردان بازیگر، می‌دانست که بدون بازیگران، شغل خود را نخواهد داشت. هنگامی که او تبلیغی را در فیس بوک برای روز Slurpee رایگان دید، از خود پرسید که آیا روز ملی بازیگران وجود دارد یا خیر. وقتی نتوانست یکی از آنها را پیدا کند، فکر کرد که قابل قبول نیست و تصمیم گرفت خودش چنین روزی را ایجاد کند.

مک‌کریدی روز ملی بازیگران را به‌عنوان راهی برای تشکر از بازیگران سخت‌کوشی که وقت و انرژی خود را برای تست بازیگری برای کارگردانان می‌گذارند، ایجاد کرد. بازیگران از زمان و پول خود استفاده می‌کنند و هزینه‌های هدشات، کلاس‌ها و موارد دیگر را می‌پردازند تا در طول عمر خود بدون هیچ ضمانتی برای بازیگری برای صدها نقش تست شوند. روز ملی بازیگران فداکاری، اشتیاق و پشتکار آنها را به این صنعت قدردانی می کند. همه سطوح بازیگران را تجلیل می کند، به ویژه بازیگران روزمره: کسانی که سخت کار می کنند اما ممکن است شناخته نشوند.

برای چندین سال، یک رویداد رسمی برای این روز در لس آنجلس برگزار شد. برای مثال، مراسمی در رستوران لیبرتین در بلوار سانست در غرب هالیوود در اولین مراسم جشن برگزار شد. این رویداد دارای میهمانان مشهور، موسیقی زنده و سایر سرگرمی‌ها، فرصت‌هایی برای ملاقات با متخصصان صنعت، قرعه‌کشی، و جعبه‌ای برای عکس‌ها و رزومه بود.

چگونه روز ملی بازیگران را گرامی بداریم

برخی از ایده ها در مورد چگونگی برگزاری این روز عبارتند از:

عکس بازیگر مورد علاقه خود را در شبکه های اجتماعی منتشر و او را تگ کنید.

اگر یک بازیگر یا بازیگر مشتاق هستید، برای تست بازیگری برای برخی نقش‌ها برنامه‌ریزی کنید، هد شات خود را به‌روزرسانی کنید، در یک کلاس بازیگری ثبت‌نام کنید یا کتابی در مورد بازیگری بخوانید.

کتاب Helen McCready را بخوانید و آن را رزرو کنید!

کتابی در مورد یک بازیگر بخوانید.

یکی از بهترین فیلم های تمام دوران یا فیلمی با بازیگر مورد علاقه خود را تماشا کنید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید