روز جهانی فیزیوتراپ در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟ + تاریخچه و آشنایی با این روز

در دیبامگ درباره روز جهانی فیزیوتراپ بیشتر بخوانید.

روز جهانی فیزیوتراپی (روز جهانی PT) یک رویداد جهانی مراقبت‌های بهداشتی است که از سال ۱۹۹۶ هر سال در ۸ سپتامبر | ۱۸ شهریور جشن گرفته می‌شود و از تاریخ تأسیس بنیاد جهانی فیزیوتراپی در سال ۱۹۵۱ جشن گرفته می‌شود.

همه برای توانایی عملکرد مستقل تا حد امکان در طول زندگی روزمره ارزش قائل هستند. بیماران و علاقه مندان به تناسب اندام معمولاً به دنبال خدمات فیزیوتراپی برای اختلالات فیزیکی مرتبط با اختلالات حرکتی ناشی از آسیب، بیماری یا شرایط مرتبط با سلامتی هستند که با توانایی آنها برای انجام یا پیگیری هر تعداد از فعالیت هایی که برای آنها ضروری یا مهم است تداخل ایجاد می کند.

از بین روش‌های متعددی که توسط مراقبت‌های بهداشتی به کار می‌رود، ورزش درمانی به عنوان یکی از عناصر کلیدی که در مرکز برنامه‌هایی قرار دارد که برای بهبود یا بازیابی عملکرد فرد یا جلوگیری از اختلال عملکرد طراحی شده‌اند، جای خود را می‌گیرد.

درباره روز جهانی PT

روز جهانی PT در ۸ سپتامبر هر سال است. این روز فرصتی برای فیزیوتراپیست ها از سراسر جهان است تا آگاهی خود را در مورد سهم حیاتی این حرفه در حفظ سلامت، متحرک و مستقل بودن افراد افزایش دهند.

در سال ۱۹۹۶، کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی (WCPT) که اکنون به عنوان فیزیوتراپی جهانی شناخته می شود، ۸ سپتامبر را به عنوان روز جهانی PT تعیین کرد. این تاریخی است که فیزیوتراپی جهانی در سال ۱۹۵۱ تأسیس شد.

این روز نشان دهنده اتحاد و همبستگی جامعه جهانی فیزیوتراپی است. این فرصتی است برای شناخت کاری که فیزیوتراپیست ها برای بیماران و جامعه انجام می دهند. هدف فیزیوتراپی جهانی با استفاده از روز جهانی PT به عنوان تمرکز، حمایت از سازمان‌های عضو در تلاش‌هایشان برای ارتقای این حرفه و ارتقای تخصص‌شان است.

گزارش‌ها از سراسر جهان نشان می‌دهند که فعالیت‌های روز جهانی PT تأثیر مثبتی بر نمایه و جایگاه این حرفه در نزد مردم و سیاست‌گذاران دارد.

بسیاری از سازمان های جهانی فیزیوتراپی در حال حاضر روزها، هفته ها و ماه های فیزیوتراپی ملی خود را دارند. با این حال، سازمان هایی که هیچ روز مشخصی برای خود ندارند، اغلب ۸ سپتامبر را انتخاب می کنند.

در دیبامگ بخوانید: متن و پیام تبریک روز فیزیوتراپی ۱۴۰۳ | روز فیزیوتراپی مبارک

این به فیزیوتراپیست ها و سازمان های عضو جهانی فیزیوتراپی بستگی دارد که تصمیم بگیرند چه فعالیت ها و موادی را توسعه دهند. به این ترتیب، آنها می توانند اولویت ها و پیام های ملی کلیدی را منعکس کنند. اما هر سال فیزیوتراپی جهانی ایده ها، تبلیغات و مواد پشتیبانی ارائه می دهد.

تمرکز روز جهانی PT امسال در ۸ سپتامبر، کمردرد (LBP) و نقش فیزیوتراپی در مدیریت و پیشگیری از آن است.

  • این کمپین حول پیام های کلیدی زیر متمرکز شده است.
  • LBP علت اصلی ناتوانی در جهان است. ۶۱۹ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ LBP را تجربه کردند، که ۱ نفر از هر ۱۳ نفر است.
  • LBP را می توان در هر سنی تجربه کرد و تقریباً هر کسی در دوره ای از زندگی خود آن را تجربه خواهد کرد. با این حال، فقط برای یک اقلیت مزمن می شود (بیش از ۳ ماه طول می کشد).
  • ۹۰٪ از LBP غیر اختصاصی است، به این معنی که هیچ ساختار خاصی (مثلاً مفصل، عضله، رباط، دیسک) وجود ندارد که بتوان آن را ایجاد کرد، و این به دلیل یک بیماری زمینه ای جدی یا خاص نیست.
  • در میان شرایط سلامتی که ممکن است از توانبخشی سود ببرند، LBP وضعیتی است که بیشترین تعداد افراد می توانند از آن بهره مند شوند.
  • فیزیوتراپیست ها مشاوره، راهنمایی و درمان تخصصی برای LBP ارائه می دهند. آنها به بهبود سلامت و تندرستی کلی شما کمک می کنند و در عین حال شانس شما را برای قسمت های بعدی کاهش می دهند.
  • در همه انواع و در تمام مراحل LBP، توانبخشی برای اطمینان دادن به افراد و کمک به درک درد، کمک به بهبودی، بازگشت به فعالیت هایی که از آن لذت می برید و حفظ استقلال در زندگی روزمره ضروری است.
  • مداخلات غیر جراحی برای کمک به افراد مبتلا به LBP توصیه می شود. فیزیوتراپیست ها در مراقبت از LBP متخصص هستند و می توانند درمان مناسب از جمله:
  • برنامه های آموزشی که از دانش و استراتژی های خودمراقبتی حمایت می کنند
  • برنامه های ورزشی تحت نظارت فیزیوتراپیست
  • مداخلات فیزیوتراپی مانند درمان دستی

همچنین ثابت شده است که ورزش مفیدترین درمان برای LBP است. به نظر نمی رسد یک نوع ورزش بهتر از هر نوع دیگری باشد – فعال ماندن و انجام منظم آن مهم ترین است. فیزیوتراپیست به شما کمک می کند ورزش مناسب خود را پیدا کنید.

در دیبامگ بیشتر بخوانید: ۱۸ شهریور | روز جهانی بازیگر + تاریخچه و آشنایی با روز بازیگر

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید