۱۸ شهریور روز جهانی عفو و بخشش چه روزی است؟ + تاریخچه و نحوه گرامیداشت این روز

با معرفی روز جهانی عفو و بخشش و نحوه گرامیداشت این روز بزرگ در دیبامگ همراه ما باشید.

بخشش را در زندگی خود تمرین کنید. گمان می‌رود که این روز وجود خود را مدیون عفو ​​جرالد فورد رئیس‌جمهور ایالات متحده به رئیس‌جمهور سابق نیکسون به دلیل مشارکت وی در رسوایی واترگیت در ۸ سپتامبر ۱۹۷۴ است. در دیبامگ درباره تاریخچه این روز و نوحه گرامیداشت آن بیشتر بخوانید.

بخشش و عفو چیست؟

بخشش، فرآیندی است که طی آن یک طرف توهین شده تصمیم می گیرد تا احساس خود را نسبت به کسی که مرتکب جرم علیه او شده است، تغییر دهد.

تفاوت مشخصی با ایده عفو (در مواردی که فرد جرم را نادرست نمی‌بیند و در نتیجه نیازی به بخشش ندارد)، عذرخواهی از عمل (در جایی که شما به طور کامل تقصیر عمل را به گردن دیگری می‌اندازید)، عفو (پاک شدن) دارد. توسط یک نماینده قانونی)، فراموش کردن (جایی که عمل دیگر به هیچ وجه واقعی یا فعلی در حافظه وجود ندارد)، یا عمل آشتی (که در آن رابطه بدون اینکه عمل کاملاً بخشوده شود، بازسازی می شود).

تاریخچه روز عفو

در ۸ سپتامبر سال ۱۹۷۴، رئیس جمهور جرالد فورد اعلامیه ریاست جمهوری نسبتاً بحث برانگیزی را ارائه کرد. این اعلامیه، ریچارد ام. نیکسون را از تمام اقدامات نادرست که مربوط به معروف ترین رسوایی آمریکایی، ماجرای واترگیت بود، عفو کرد. ریچارد به صراحت گفت که احساس می کند مرتکب اعمال نادرست فاحشی علیه مردم ایالات متحده و کرسی ای شده است که به او داده بودند.

در حالی که بعید است در موقعیتی باشید که بتوانید عفو رئیس جمهور را اعطا کنید، کاری که می توانید انجام دهید این است که در روز جهانی عفو بخشش بیشتری داشته باشید. اگر از کسانی که به شما توهین کرده اند کینه دارید، روز عفو دلیل موجهی به شما می دهد تا احساسات خود و زمان سپری شده را بررسی کنید و آن رنجش و خشم را کنار بگذارید.

در دیبامگ بخوانید: ۱۸ شهریور | روز جهانی بازیگر + تاریخچه و آشنایی با روز بازیگر

آنچه در مورد بخشش شناخته شده است این است که این عملی است که برای کسانی که آن را انجام می دهند شادی می آورد، می توان احساسات منفی را که در خود دارند رها کرد، اما آنها نمی توانند احساس گناه مرتبط با آن را برای شخصی که این عمل را انجام داده اند رها کنند.

در نتیجه، بخشش برای کسی است که آن را تقدیم می کند، نه برای کسی که معصیت کرده است. تحقیقات نشان داده است که کسانی که تصمیم به ترک رنجش گرفته‌اند، در نتیجه بهبود سیستم قلبی عروقی و عصبی، عمر طولانی‌تری دارند.

چگونه روز عفو را جشن بگیریم

راه‌های خوبی برای جشن گرفتن روز جهانی عفو وجود دارد، ساده‌ترین آنها این است که مطمئن شوید هر زمان که صلاح دیدید از «مرا ببخشید» و «مرا ببخشید» استفاده کنید.

شما باید با کسی کنار بیایید، یک «ببخشید» ساده به شما کمک می کند تا مودبانه از او بخواهید که راه را باز کند. آیا وقتی می خواهید از کنار کسی بگذرید، یا با او برخورد کردید ببخشید میگویید؟ «ببخشید» گام خوبی برای نشان دادن اینکه واقعاً پشیمان هستید است.

راه دیگر، شاید دشوارتر برای جشن گرفتن این است که برای بررسی کینه هایی که روزانه با خود حمل می کنید، وقت بگذارید. برای فکر کردن به آنها و تعیین اینکه آیا واقعاً ارزش دارد که این خشم و عصبانیت را به جلو ببریم یا خیر.

از روز جهانی عفو استفاده کنید تا آنها و خودتان را از وزن سمی که حمل می کنید رها کنید. می توانید این کار را از طریق ایمیل، حضوری، با قهوه انجام دهید، یا می توانید برای آنها نامه بنویسید. اگر آنها را منتقل کرده اند، اجازه ندهید که مانع از آن شود، نامه ای بنویسید و هر آنچه می خواهید در آن بگویید و سپس آن را بسوزانید تا آزاد شود.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید