آغاز هفته دفاع مقدس چه روزی است؟ [شروع هفته دفاع مقدس ۱۴۰۳]

آغاز هفته دفاع مقدس چه روزی است؟ شروع هفته دفاع مقدس برابر است با روز شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

دفاع مقدس که از ماندگارترین حماسه‌های ملت دین مدار، فهیم، بصیر و انقلابی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. دورانی که با حمله دشمن بعثی آغاز گردید و هشت سال طول کشید. اما در سال ۱۴۰۳ چهل و چهارمین سالگرد شروع هفته دفاع مقدس چه روزی است؟

جنگ تحمیلی بین ایران و عراق در آخرین روز از شهریور ماه سال ۱۳۵۹ آغاز شد. به عبارتی ۴۴ امین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی در روز سی و یک شهریور ۱۴۰۳ می‌باشد.

تاریخ آغاز هفته دفاع مقدس
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

روز شنبه ۳۱ شهریور ماه سال ۱۴۰۳ دقیقا برابر با میلاد پرشکوه پیامبر اعظم و امام جعفرصادق است.

آغاز جنگ تحمیلی

در جریان کنفرانس سران اوپک که در سال ۱۳۵۳ در شهر الجزیره تشکیل شد، با تلاش هایی که رییس جمهور الجزایر به عمل آورد، مذاکراتی بین شاه ایران و صدام حسین انجام شد که نتیجه آن اعلامیه (۶ مارس ۱۹۷۵) بود که به قرداد ۱۹۷۵ الجزایر معروف شد.صدام حسین با پاره کردن قرداد ۱۹۷۵ الجزایر در مقابل دوربین های تلویزیونی، جنگ و تجاوز علیه ایران را در ساعت ۲۰/۱۴ روز ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ با حملات هوایی آغاز و ظرف چند ساعت، ۱۹ نقطه مهم، از جمله فرودگاه های کشور مارا مورد هدف قرار داد.

رژیم بعثی عراق در پی موافقت کاخ سفید، عملیات تهاجم سر تا سری ارتش خود به خاک ایران را با رمز (یوم الرعد) به معنای (روز تندر) آغاز کرد.

دفاع مقدس و آمار ۸ سال دفاع مقدس

در کل دفاع مقدس ۷ سال و ۱۱ ماه، یا ۲۹۰۰ روز و به عبارتی دیگر ۹۵ ماه طول کشید که این مدت دو برابر جنگ دو کره و دو برابر جنگ جهانی اول می باشد.
مجموعا در طول ۸ سال دفاع مقدس ۱۶۳ عملیات کوچک و بزرگ وبه طور تقریبی هر ۷ ماه یک عملیات علیه دشمن انجام شده که در این میان ۱۹ عملیات بزرگ، ۱۹ عملیات متوسط و۱۲۵ عملیات کوچک انجام شده است.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید