روز دونات کرم دار چه روزی است؟ + تاریخچه و نحوه جشن گرفتن این روز

درباره روز جهانی دونات خامه ای و نحوه جشن گرفتن این روز چه میدانید؟

این شیرینی های لذت بخش تقریباً در همه ی کشورها محبوب هستند. در واقع، یک راه فوق العاده سریع برای جلب تحسین همکاران یا اعضای خانواده مختلف، آوردن دوجین دونات است تا حال و هوا را کم کرده و آن هوس شکر را برآورده کند. چون، چه کسی از پسر یا دختری که دونات با خود بر سر قرار می آورد خوشش نمی آید؟!

روز جهانی این خوراکی های خوشمزه ۱۴ سپتامبر برابر است با ۲۴ شهریور است. در ادامه این مطلب از دیبامگ با همراه باشید تا با تاریخچه و نحوه جشن گرفتن این روز آشنا شوید.

روز جهانی دونات پر از خامه

روز ملی دونات پر از خامه در ۱۴ سپتامبر یکی از غذاهای مورد علاقه ما – دونات را به رسمیت می شناسد. امروز ما با معرفی کرم خوشمزه داخل دونات مورد علاقه شما را به سطح دیگری می رسانیم تا با هر لقمه طعم و مزه ای ایجاد کنید.

دونات های پر از خامه انواع مختلفی دارند. اگر از طرفداران پر کردن شیرینی‌هایتان نیستید، برخی از آخرین طعم‌ها را امتحان کنید. نانوایی‌ها نه‌تنها با مواد پرکننده‌شان خلاقیت پیدا کرده‌اند، بلکه با پر کردن‌هایشان نیز منشعب شده‌اند.

تاریخچه ملی کرم پر شده روز دونات

تاریخچه روز ملی دونات پر شده با خامه به طرز عجیبی با تاریخچه دونات گره خورده است. مفهوم حلقه نان سرخ شده به هیچ وجه جدید نیست.

اما برای کسانی که به اولین نسخه از آنچه که اکنون دونات نامیده می شود علاقه مند هستند، ممکن است راه خود را به آمستردام جدید در دنیای جدید بیابند. نمیدونی کجاست؟ این شهر کمی شبیه قسطنطنیه است که اکنون به استانبول معروف است. آمستردام جدید، البته، اکنون شهر نیویورک است! (هنوز گیج شده اید؟ منتظر بمانید!)

در جایی که اکنون به عنوان شهر نیویورک در ایالات متحده شناخته می شود، مهاجران دانمارکی کیکی داشتند که آن را (به طور غیر اشتهاآور) “کیک روغنی” یا “olykoek” نامیدند. با اینکه نامش عجیب بود، این کیک سلف چیزی بود که امروزه به عنوان دونات شناخته می شود!

در سال ۱۸۰۳، کتاب آشپزی منتشر شد که حاوی دستور پخت دونات بود. از آن زمان به بعد، طولی نکشید که این اختراع جدید آشپزی تبدیل به خوراکی خوشمزه ای شد که امروزه همه می شناسند و دوست دارند. دونات ها با وجود ریشه هلندی و اروپایی، به عنوان یک غذای منحصر به فرد آمریکایی شهرت دارند.

برای شروع، دونات ها بافته شده بودند، یا به سادگی به عنوان یک نان گرد کوچک در روغن ریخته شده بودند، وسط آن خمیر و قسمت بیرونی آن چرب می ماند.

شکل حلقه‌ای که اکنون همه می‌شناسند و دوست دارند، زمانی به وجود آمد که هانسون گرگوری، در یک کشتی تجارت آهک، سوراخی را در دونات متراکم سنتی سوراخ کرد تا در حین سرخ کردن، آن را کاملاً بپزد.

طعم ملایم و بافت کرکی خمیر پخته شده دقیقاً همان چیزی بود که او به دنبال آن بود و پس از آن روش را به مادرش آموزش داد.

الیزابت گرگوری یک دونات خوش طعم با دارچین، جوز هندی و پوست لیمو درست کرد و سپس مرکز آن را با مخلوطی از فندق یا گردو پر کرد تا خمیر از دست رفته را جایگزین کند.

در حالی که شخصی که تصمیم گرفت کرم پرکننده ای لذت بخش باشد، ثبت نشده است، اما می دانیم که همه چیز از اینجا با الیزابت گرگوری و ایده او برای پر کردن دونات شروع شد.

اکنون زمان جشن گرفتن و لذت بردن از روز ملی دونات پر شده با خامه است!

چگونه روز ملی دونات پر از کرم را جشن بگیریم

آیا فکر می کنید بهترین راه برای جشن گرفتن این روز شگفت انگیز چیست؟ این راه ها را امتحان کنید یا به ایده های خلاقانه دیگری برسید:

دونات های خامه ای را بخورید (و عکس انها را به اشتراک بگذارید).

ساده ترین راه برای جشن گرفتن روز ملی دونات پر شده با کرم این است که یک سفارش بزرگ از دونات را به محل کار یا درس خود بیاورید، جایی که همه مطمئناً از آنها قدردانی خواهند کرد!

به یک دونات فروشی زنجیره ای مانند بروید. یا به یک مغازه دونات فروشی محلی بروید تا از افراد جامعه اطراف حمایت کنید. یک دوجین (یا دو!) دونات پر از خامه بردارید و روز همه را کمی روشن تر کنید.

دونات های پر از کرم را در خانه درست کنید

کسانی که واقعاً ماجراجو هستند ممکن است حتی بخواهند دونات های پر از کرم خود را درست کنند. با این حال، این دقیقاً یک شاهکار برای افراد ضعیف نیست.

خوب، در واقع آنقدرها هم بد نیست، فقط نیاز به تهیه خمیر پیراشکی با استفاده از آرد، آب دارد. شکر، مخمر و اجازه دهید تا ور بیاید. سپس آن را به شکل دونات های گرد درآورده و سرخ کنید.

بعد از اینکه دونات به رنگ قهوه ای طلایی در آمد، آن را از روغن خارج کنید و بگذارید خنک شود. سپس، هنگامی که در دمای مناسب قرار گرفت، به سادگی یک قیف شیرینی را بردارید و آن را با هر طعمی از خامه که دوست دارید پر کنید!

شاید کرم موز یا خامه شکلاتی. یا با کاسترد وانیلی پر کنید، سپس مقداری فراست شکلاتی روی آن بمالید تا کرم بوستون شود.

یک دسته دوتایی درست کنید تا چیزهای زیادی برای اشتراک گذاری با دوستان، خانواده، همسایگان و همکاران وجود داشته باشد تا به آنها کمک کنید از روز ملی دونات پر شده با کرم نیز لذت ببرند.

کسانی که به خوبی در تهیه دونات مهارت دارند، ممکن است حتی یک مهمانی برای تهیه دونات برگزار کنند تا تجربه را با دیگران به اشتراک بگذارند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید