روز جهانی زبان آلمانی چه روزی است؟ + تاریخچه و نحوه جشن گرفتن

آلمانی چه میدانید؟ با تاریخچه و نحوه جشن گرفتن این روز با ما همراه ما در دیبامگ باشید.

برای ترویج زبان و تشویق افراد بیشتر به یادگیری زبان المانی، انجمن زبان آلمانی (VDS) این روز را ۱۷ سال پیش برای کمک به احیای صحبت کردن به زبان آلمانی در سراسر جهان ایجاد کرد. درباره این روز در ادامه این مطلب از دیبامگ بیشتر بخوانید.

روز جهانی زبان آلمانی چه روزی است؟

۱۴ سپتامبر در سال ۱۴۰۳ برابر با شنبه ۲۴ شهریور ماه است.

این یکی از طولانی ترین کلمات آلمانی است و چیزی است که باید در روز ملی زبان آلمانی که هر ۱۴ سپتامبر برگزار می شود در نظر گرفت.

«Rindfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz» ممکن است برای گوینده غیرآلمانی چرند به نظر برسد. در واقع، این کلمه (که ما حتی سعی نمی کنیم آن را تلفظ کنیم) اکنون منسوخ شده است. این به عنوان “قانون نظارت بر برچسب گذاری گوشت گاو” ترجمه می شود. و با این حال، امروز ما از دست دادن آن عزادار هستیم.

آلمانی زبان شاعران برتولت برشت، راینر ماریا ریلکه و سینمای کلاسیک دوران وایمار است. برای ترویج زبان و تشویق افراد بیشتر به یادگیری آن، انجمن زبان آلمانی (VDS) این روز را ۱۷ سال پیش ایجاد کرد و به احیای صحبت کردن به زبان آلمانی در سراسر جهان کمک کرد.

روز زبان آلمانی که با نام “Tag der deutschen Sprache” (البته در زبان آلمانی!) شناخته می شود، فرصتی برای قدردانی از زبان و فرهنگ این کشور اروپایی است.

تاریخچه روز زبان آلمانی

اعتقاد بر این است که زبان آلمانی یا “دویچ” بیش از ۲۰۰۰ سال پیش آغاز شد. برخی از سوابق وجود دارد که نشان می دهد مردم از قرن اول امپراتوری روم ممکن است به آلمانی زبانان برخورد کرده باشند.

اکنون زبان آلمانی رایج ترین زبان رسمی یا مشترک در چندین کشور اروپایی از جمله آلمان، اتریش، سوئیس، لیختن اشتاین و حتی استان ایتالیا به نام تیرول است. با ریشه های مشابه، زبان های آلمانی و انگلیسی تمایل به اشتراک گذاری واژگان بسیار دارند و از نظر لغوی ۶۰٪ مشابه در نظر گرفته می شوند.

به نظر می رسد انجمن زبان آلمانی روز زبان آلمانی را آغاز کرده است و از آن زمان تاکنون توسط مجمع عمومی و کنفرانس سازمان ملل متحد نیز تایید شده است. هدف از این روز صرفاً تشویق مردم به قدردانی از زیبایی زبان آلمانی و فرهنگ های مختلفی است که آن را به عنوان زبان خود می پذیرند.

چگونه روز زبان آلمانی را جشن بگیریم

با توجه به این روز به روش های سرگرم کننده از جشن روز زبان آلمانی لذت ببرید. برخی از این ایده‌ها را بررسی کنید یا راه‌های خلاقانه دیگری را برای خود بیابید:

چند لغت زبان آلمانی را یاد بگیرید

یکی از بهترین راه‌ها برای جشن گرفتن روز زبان آلمانی این است که تمام روز آلمانی صحبت کنید! اما برای کسانی که هنوز دو زبانه نیستند، حداقل این فرصت خوبی برای یادگیری چند کلمه جدید برای استفاده در آینده خواهد بود. در اینجا چند کلمه آلمانی برای شروع آورده شده است:

Danke به معنای “متشکرم” است. این کلمه یکی از مهم ترین کلمات برای هر کسی است که ممکن است به کشور آلمانی زبان سفر کند.

Bitte به معنای “لطفا” است. یکی دیگر از واژه های حیاتی برای ادب در زبان آلمانی.

گوتن مورگن به معنای “صبح بخیر” است. این یک عبارت عالی برای انگلیسی زبانان است زیرا بسیار شبیه به نظر می رسد.

Entschuldigung به معنای “ببخشید” است. بسیار خوب، تلفظ این یکی ممکن است کمی چالش برانگیزتر باشد – اما به هر حال آن را امتحان کنید. حتی ممکن است سرگرم کننده باشد!

در کلاس زبان آلمانی شرکت کنید

کسانی که «یک زبان خارجی» را در فهرست سطل خود یاد گرفته اند، ممکن است از روز زبان آلمانی به عنوان انگیزه برای شروع بررسی آن مورد از فهرست استفاده کنند. در دنیای فناوری امروزی، دسترسی به یادگیری زبان آسان‌تر از همیشه است. با دوره‌های آنلاین، اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند و درس‌های زنده با کسی که در آن سوی دنیا زندگی می‌کند، یادگیری زبان آلمانی هرگز به این اندازه در دسترس نبوده است.

یک نویسنده آلمانی بخوانید یا یک فیلم آلمانی تماشا کنید

برای کسانی که هنوز آماده شروع یادگیری زبان آلمانی نیستند، یکی از راه های نشان دادن قدردانی خواندن نسخه ترجمه شده کتابی است که در اصل توسط یک نویسنده آلمانی نوشته شده است. یا حتی کمتر از این هم می توان فیلمی را تماشا کرد که به زبان آلمانی ساخته شده اما زیرنویس انگلیسی دارد. به افتخار روز زبان آلمانی از حس منحصر به فرد فرهنگ یا صدای زبان لذت ببرید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید