روز جهانی رنگ آمیزی چه روزی است؟ + تاریخچه و نحوه جشن گرفتن این روز

درباره روز جهانی رنگ آمیزی چه میدانید؟ درباره تاریخچه و نحوه جشن گرفتن این روز در دیبامگ همراه ما باشید.

یک سرگرمی سرگرم کننده و لذت بخش، رنگ آمیزی است. این سرگرمی مفرح دیگر فقط برای بچه ها نیست! روز جهانی رنگ آمیزی برای جشن گرفتن لذت و آرامشی که رنگ آمیزی می تواند به ارمغان بیاورد، ایجاد شد. تاریخ این روز برابر است با ۲۴ شهریور | ۱۴ سپتامبر در تقویم شمسی و میلادی میباشد. در ادامه این مطلب از دیبامگ درباره تاریخچه و نحوه جشن گرفتن این روز بیشتر بخوانید.

چگونه روز ملی رنگ آمیزی را جشن بگیریم

سعی کنید روز جهانی رنگ آمیزی را با برخی از این ایده های سرگرم کننده که می توانید به تنهایی یا با دوستان انجام دهید جشن بگیرید:

خرید کتاب رنگ آمیزی و رنگ های جدید

روز جهانی رنگ آمیزی زمان بسیار خوبی برای رفتن به کتابفروشی یا فروشگاه هنری و انتخاب یک کتاب رنگ آمیزی جدید است. بین مداد رنگی و آبرنگ یا هر دو انتخاب کنید! سپس، با یک کتاب رنگ آمیزی جدید در دست، به یک کافه، یک پارک یا یک مکان آرامش بخش دیگر بروید و با رنگ آمیزی بسیار سرگرم شوید.

با فواید رنگ آمیزی آشنا شوید

رنگ آمیزی چیزی بیش از یک راه ساده برای ساختن تصاویر زیبا است. این یک فعالیت هنری است که نه تنها لذت، بلکه مزایای سلامت روان را نیز ارائه می دهد. برخی از مزایا عبارتند از:

بهبود عملکرد مغز

همانطور که خطوط را رنگ می کنید، به مغز اجازه می دهد تا استراحت کند و از وسواس فکری بر سایر افکار استرس زا جلوگیری می کند. رنگ آمیزی قسمت های مختلف نیمکره های مغز از جمله منطق و خلاقیت را فعال می کند.

حالت مراقبه ایجاد می کند

عمل رنگ آمیزی می تواند برای برخی افراد درمانی باشد و به ذهن آنها اجازه می دهد آنقدر روی تصویر و رنگ ها تمرکز کند که ذهن آنها وارد حالت مراقبه شود که گفتگوی درونی را به حالت تعلیق در می آورد.

بهبود خواب

وقت گذاشتن برای رنگ آمیزی قبل از خواب، به جای پیمایش روی گوشی هوشمند، به مغز اجازه می دهد تا استراحت کند. علاوه بر این، چشم و مغز را در برابر نور آبی دستگاه های الکترونیکی که اغلب می توانند خواب را ربوده کنند، محافظت می کند.

یک مهمانی رنگ آمیزی برگزار کنید

رنگ آمیزی نباید فعالیتی باشد که همیشه به تنهایی انجام می شود. روز جهانی رنگ آمیزی را با دعوت از چند دوست برای جشن رنگ آمیزی جشن بگیرید. شاید مقداری فینگر فود و نوشیدنی سرو کنید. و به همه یادآوری کنید که کتاب های رنگ آمیزی و مداد رنگی یا مداد رنگی مورد علاقه خود را بیاورند.

تاریخچه روز جهانی رنگ آمیزی

اولین کتاب‌های رنگ‌آمیزی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند تا دانش‌آموزان بتوانند رنگ‌ها را پر کنند و از آموزش هنر بهره‌مند شوند، حتی اگر واقعاً نقاشی را انجام نمی‌دهند.

با McLoughlin Brothers شروع شد، شرکتی که در نهایت بخشی از شرکت Milton Bradley شد که تا امروز به ساخت بازی ادامه می دهد.

در طول سال ها، کتاب های رنگ آمیزی تا اوایل قرن بیست و یکم به چیزی برای کودکان تبدیل شده بود. مدتی در دهه ۲۰۱۰، کتاب های رنگ آمیزی بزرگسالان برای اهداف درمانی شروع به انتشار کردند. دو تا از محبوب‌ترین کتاب‌های رنگ‌آمیزی بزرگسالان که طی چند سال آینده منتشر شد، در سال ۲۰۱۵ توسط یوهانا باسفورد با نام‌های باغ مخفی و جنگل مسحور شده بود.

محبوبیت کتاب‌های رنگ‌آمیزی به اوج رسید و فعالیت‌های دیگری از جمله برنامه‌هایی برای گوشی‌های هوشمند یا برنامه‌هایی برای رایانه‌ها که تجربه رنگ‌آمیزی را شبیه‌سازی می‌کنند، ایجاد شد. اما هیچ چیز مانند نشستن با یک کتاب رنگ آمیزی واقعی و مداد رنگی یا مداد رنگی نیست.

به طورکلی روز جهانی کتاب رنگ آمیزی بهترین زمان برای لذت بردن از زیبایی، سرگرمی و مزایای درمانی است که از سرگرمی رنگ آمیزی به دست می آید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید