سعید سحرخیزان کیست؟ بیوگرافی لژیونر دهه هشتادی اورنبورگ روسیه

سعید سحرخیزان متولد ۵ تیر ۱۳۸۲ در شهر اردبیل. در پسوند فامیلی اش “گندشمین” وجود دارد که نام روستای آنها در استان اردبیل است. فرزند سوم خانواده و یک برادر و ۲ خواهر دارد. پدرش در قدیم دروازه بان بوده است ، برادر کوچکش فوتبالیست و خواهرش هم تکواندوکار است. فوتبال سعید سحرخیزان فوتبال را از ۸ سالگی در مدرسه فوتبال ایرانیان در اردبیل و زیر نظر مهدی شیخلووند شروع کرد. ۳ سال در آنجا بود. این مدرسه فوتبال تاکنون، دو سه مرتبه در ایران مدرسه فوتبال نمونه شده است. شیخلووند خودش فوتبالیست بوده است. در اردبیل دو باشگاه مطرح…

سعید سحرخیزان متولد ۵ تیر ۱۳۸۲ در شهر اردبیل. در پسوند فامیلی اش “گندشمین” وجود دارد که نام روستای آنها در استان اردبیل است. فرزند سوم خانواده و یک برادر و ۲ خواهر دارد.

پدرش در قدیم دروازه بان بوده است ، برادر کوچکش فوتبالیست و خواهرش هم تکواندوکار است.

فوتبال سعید سحرخیزان

فوتبال را از ۸ سالگی در مدرسه فوتبال ایرانیان در اردبیل و زیر نظر مهدی شیخلووند شروع کرد. ۳ سال در آنجا بود. این مدرسه فوتبال تاکنون، دو سه مرتبه در ایران مدرسه فوتبال نمونه شده است. شیخلووند خودش فوتبالیست بوده است. در اردبیل دو باشگاه مطرح به نامهای ذوب آهن و شهرداری وجود دارند که سحرخیزران برای هر دو بازی کرداست.
در رده نونهالان تا زیر ۱۵ ساله ها در باشگاه ذوب اهن اردبیل، روزهای خوبی را سپری کرد و سپس به تیم سایپا تهران آمد.

هوادار (فصل ۱۴۰۲–۱۴۰۱)

سعید سحرخیزان در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ با عقد قراردادی سه ساله به عنوان سهمیه زیر بیست و یک سال به باشگاه فوتبال هوادار پیوست. وی اولین بازی خود را در لیگ برتر در هفته چهارم لیگ برتر ۰۲–۱۴۰۱ در مقابل تراکتور انجام داد.

سحرخیزان در هفته سی ام لیگ برتر ۰۲–۱۴۰۱ در مصاف هوادار و ذوب آهن علاوه بر به ثمر رساندن اولین گلش با پیراهن این تیم توانست هت‌تریک کنه و به اولین بازیکنی تبدیل بشه که با پیراهن هوادار در لیگ برتر هت‌تریک میکنه.

گل‌گهر (فصل ۱۴۰۳–۱۴۰۲)

باشگاه گل‌گهر با توجه به درخشش سعید سحرخیزان در فصل قبل، با پرداخت رضایت این بازیکن به باشگاه هوادار با قراردادی سه ساله این بازیکن را خدمت گرفت. سحرخیزان در لیگ بیست و سوم ۲۸ بازی برای تیمش انجام داد و موفق به زدن ۸ گل و ارسال ۳ پاس گل شد و یک پنالتی هم گرفت. سحرخیزان بهترین بازیکن زیر ۲۳ سال لیگ برتر و سومین بازیکن گل‌گهربود، ضمن اینکه سحرخیزان در جام حذفی هم ۲ بار گلزنی کرد و نقش بسزایی در مسیر صعود گل‌گهر به جمع ۴ تیم برتر این رقابت‌ها داشت.

اورنبورگ

سعید سحرخیزان پس از درخشش با پیراهن باشگاه گل‌گهر مورد توجه این تیم روسیه ای قرار گرفت و باشگاه فوتبال اورنبورگ با پرداخت رضایت نامه به باشگاه گل‌گهر در تاریخ ۱۹ تیر ۱۴۰۳ این بازیکن را به خدمت گرفت.

ازدواج و همسر سعید سحرخیزان

از ازدواج سعید سحرخیزان اطلاعاتی در دست نیست. از سن و سال کم این بازیکن فوتبال این احتمال می رود که او مجرد است و همسری ندارد.

مصاحبه سعید سحرخیزان با کیهان ورزشی

الگویت در فوتبال کیست؟

چون در خط حمله بازی می کنم همیشه حرکات و نوع بازی مهاجمان بزرگ را زیر نظر دارم. الگوی من در فوتبال، آقای علی دایی همشهری عزیزم است. در بین خارجی ها روی کریس رونالدو و امباپه نظر دارم.

چه قدر از فضای مجازی استفاده می کنید؟

خیلی زیاد استفاده نمی کنم. در اینستاگرام چند پیج روانشناسی و آموزش فوتبال را فالو کرده و از مطالب آنها بهره می برم. به نظرم فضای مجازی، خیلی خوبه اما به خصوص نونهالان و نوجوانان عزیز خیلی باید دقت کنند و از این محیط و فضا به درستی استفاده کنند.

سقف آرزوهایت کجاست؟

با حرف نمی شود سقف آرزو ساخت، من می خواهم عمل کنم. می دانم که هر چی خدا بخواهد همان می شود اما من هر روز بیشتر از قبل تلاش می کنم و می خواهم همیشه در حال ترقی و پیشرفت باشم.

از بچگی به چه تیمی و رنگی علاقه داشتید؟

اگر منظورتان قرمز و آبی است باید بگویم که واقعا طرفدار هیچ تیمی نبوده و نیستم و برایم فرقی هم ندارد که بعدها به عضویت کدامیک از این تیمها درمی آیم. من فقط دوست دارم فوتبال بازی کنم و پیشرفت داشته باشم. در دنیا، طرفدار باشگاه رئال مادرید هستم اما در ایران طرفدار هیچ تیمی نیستم و فقط به تیمی که در آن عضو هستم، فکر می کنم.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید