علی احمدنیا؛ از مدیریت کانال اصلاحات نیوز تا سرپرست امور اطلاع رسانی دولت

در مورد علی احمدنیا، سرپرست جدید اطلاع رسانی دولت و کارنامه کاری او در این نوشته می خوانید.

علی‌احمدنیا مدیر کانال تلگرامی اصلاحات نیوز در دولت پست گرفته و به عنوان سرپرست امور اطلاع‌رسانی دولت منصوب شده است. جزئیات این خبر و حواشی آن را در این نوشته از دیبامگ می خوانید.

انتصاب علی احمد نیا به سمت سرپرست اطلاع رسانی دولت

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، طی حکمی علی احمدنیا را به عنوان سرپرست امور اطلاع‌رسانی دولت منصوب کرد.

به گزارش فارس، الیاس حضرتی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، طی حکمی علی احمدنیا را به عنوان سرپرست امور اطلاع‌رسانی دولت منصوب کرد.

متن این حکم به شرح زیر است:
نظر به تجارب ارزنده، تعهد و شایستگی جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «سرپرست امور اطلاع‌رسانی دولت» در دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت منصوب می‌شوید.
امید است با اتکال به خداوند متعال و با رعایت اصول منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم در انجام شایسته وظایف محوله موفق باشید.

کارنامه علی احمدنیا

علی احمد نیا سردبیر سابق اصلاحات نیوز در سال ۱۳۹۵ به ۵ سال حبس محکوم شده بود. علی احمدنیا سردبیر سابق کانال و سایت اصلاحات نیوز تقریباً ۶ ماه بعد با وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی (که با پیگیری‌های محمدرضا عارف نماینده مجلس فراهم شد) از زندان آزاد شد. اتهامات علی احمدنیا اصلاحات نیوز «امنیتی» و همچنین «انتشار موارد مستهجن و خلاف موازین و عفت عمومی» عنوان شده بود.

کانال اصلاحات نیوز یکی از کانال ‌های فعال در حوزه خبر در تلگرام بود که هزاران عضو داشت! مدتی پیش ، علی احمدنیا ، ادمین سابق کانال تلگرامی اصلاحات نیوز درباره ایده تشکیل این کانالگفته بود:

” ایده تشکیل کانال اصلاحات نیوز زمانی شکل گرفت که فعالیت گروه ‌های خبری در فضای وایبر، واتس آپ و بعدها تلگرام بود. در آن زمان اخبار متفاوت را در گروه ‌ها ارسال می ‌کردیم و به بحث می ‌گذاشتیم تا اینکه سال ۹۴ در تلگرام امکان ایجاد کانال فراهم شد! کانال اصلاحات نیوز هم شکل گرفت و یک سال بعد هم سایت خبری اصلاحات نیوز را راه ‌اندازی کردیم. در حال حاضر ۹ نیرو داریم که ۶ نیروی آن به‌ صورت تمام ‌وقت در مجموعه فعال هستند و ۳ نیروی دیگر به‌ صورت دورکاری ولی تمام ‌وقت با ما همکاری می‌ کنند.

هدفمان در کانال اصلاحات نیوز این بود که مخاطب در کنار اخبار دیگر، محتوای جریان سیاسی – فکری اصلاح‌ طلبی را به‌ صورت متمرکز پیدا کند و این مسئله در کانال رسانه‌های دیگر نبود. این رویکرد خیلی مورد استقبال قرار گرفت. در انتخابات سال ۹۴ یکی از تاثیرگذارترین رسانه‌ های جریان سیاسی بودیم. در آن زمان جریان سیاسی اصولگرا تمام تلاششان بر این بود تا با پوستر چسباندن، شهر را رنگی کنند ولی ما احساس می ‌کردیم که فضای مجازی زمین واقعی برای رقابت با جریان ‌های مقابل و گفتگو با مردمی است که باید برای رأی دادن مجاب می ‌شدند. ما در انتخابات ۹۴ بدون شک با اختلاف از سایر رسانه ‌ها به موفقیت صددرصدی تمام حوزه ‌ها رسیدیم. هفته آخر شب انتخابات نزدیک ۲۰۰ هزار نفر وارد کانال شدند.

نمی ‌توانید خانه‌ ای بسازید که بیرون آن شیک و داخل آن خرابه باشد. رسانه هم این ‌گونه است. طبیعتا مخاطب وقتی اعضای بالای کانالی را می ‌بیند با خود می‌گوید چگونه است که مطالب این کانال در سایر کانال‌ها منتشرنشده است؟ می‌ خواهم بگویم مخاطب امروز با مخاطب گذشته متفاوت است. به عبارتی مخاطب امروز چشمش به دنبال تعداد اعضای کانال نیست، بلکه به دنبال این است که مطالب فلان رسانه چقدر در مسیر حقیقت قرار دارد، چقدر سریع ‌تر از سایر رسانه‌ ها محتوا و اخبار را به من می‌رساند، چقدر در انتقال پیام اصلی و خلاصه کلام تلاش دارد؟ مخاطب امروز حوصله خواندن یک مقاله طولانی را ندارد. “

ماجرای شکایت محمدرضا فروتن از علی احمدنیا

علی احمدنیا خبرنگاری بود که برای اولین بار خبر از تغییر جنسیت محمدرضا فروتن داده بود. اما محمدرضا فروتن این خبر را کذب خواند و از او شکایت کرد.

 

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید