متن بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس برای اجرا (کوتاه و بلند)

با مجموعه‌ای از متن‌های کوتاه و بلند تلفیقی بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس همراه دیبامگ باشید.

هر ساله اول مهرماه روز بازگشایی مدارس مصادف است با آغاز هفته دفاع مقدس. دو مناسبت بزرگی که هیچگاه از ذهن و یاد ما فراموش نخواهند شد. برای ماندگارتر شدن این رویدادهای مهم تاریخی می‌توان از متن‌های کوتاه و بلند تلفیقی برای تبریک بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس استفاده کرد. اگر نیازمند این چنین متن‌ها و جملاتی برای اجرا هستید می‌توانید از ترکیبات زیر ایده گرفته و بهره ببرید.

متن ترکیبی بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس

هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون – سوره زمر آیه ۹

بیا ز شوق محبت در طلیعه ی مهر ترانه ساز دل غمگسار هم باشیم
کنون که بانگ صداقت ز لطف می آید بیا، بیا که در این دوره یار هم باشیم

به نام آنکه جان را فکرت آموخت چراغ دل به نور جان بر افروخت

بار دیگر شمیم خوش ماه ( مهر آفرین و مهر افزای ) ( مهر ) به مشام می رسد.
همان گونه که فروردین نوید بخش حیات مجدد طبیعت است، مهر ماه یادآور شور و شعف و جوشش و کوشش آموزندگان دانش و پرورندگان بینش است.

بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور را که مقارن با روز آغاز هفته ی دفاع مقدس است را بر دلاورمردان و شیرزنان ایران تبریک و تهنیت عرض می نماید.

آغاز سال تحصیلی جدید را به همه ی دانشگاهیان پر تلاش، استادان، دانشجویان، کارکنان و کارمندان صدیق و شریف و دانش آموزان خلاق و آینده ساز کشور تبریک و تهنیت عرض می نماید.

با امید به اینکه با اکسیر دانایی و توانایی مرزهای جدید علم و دانش و پژوهش را درنوردیم و با پیوند علم و ایمان و محصول خجسته ی آن ظفرمندانه به فتح قله های رفیع بهروزی و پیروزی و کامیابی و کامروانی ترفیع یابیم و ضمن التزام به مبانی انقلاب و نظام همسو و همنوا در جهت اهداف عالی ارزش های اسلامی با گام های مصمم و استوار، ایران جاویدان را سرافراز و سربلند سازیم.

♣♣♣

به نام آنکه جان را فکرت آموخت
چراغ دل به نور جان بر افروخت

به نام خدا آفریننده لوح و قلم ؛ به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان مراسمی را که سرشار از عطر عشق و شور برای یادگیری شوق آغازی دوباره و شمیم دلاورانه شهیدان هشت سال دفاع مقدس میباشد در پرتو یاد و نام امام حسین (ع) آغاز می کنیم.

در آغاز کلام گوش جان می سپاریم به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید با صدای قاری محترم جناب آقای به برکت ختم صلوات بر محمد و آل محمد (ص).

با تشکر از قاری محترم جناب آقای ……. که با صوت دلنشین خود فضای محفل ما را نورانی کردند.

اینک ضمن ادای احترام به پرچم عزیز کشورمان ایران پرچمی که رنگ سبز آن نشانه ی طراوت و رویش رنگ سپیدش صلح و آرامش و رنگ سرخ آن یادآور گلبرگ سرخ لاله هاست همه با هم سرود ملی را می خوانیم.

دعوت میکنیم از مدیر محترم مدرسه تا با بیان سخنان ارزشمند و گوهر بار خویش ما را در پیمودن مسیر علم آموزی یاری نمایند.

♣♣♣

طلوع خورشید علم آموزی و دانش آموزی درنخستین روز ماه مهر یادآور و نشانگر شروع دورانی از تلاش و کوشش در راه تعلیم و تربیت است؛ در مهر، تلاش و تفکر دست به دست هم داده، گرد هم می آیند تا علم را بیافرینند و شاهراهی به دروازه های علم باز نمایند.

تقارن اول مهر، بهار تعلیم و تربیت باهفته دفاع مقدس تابلوی مقاومت، ایثار و شهادت، حاوی این پیام است که تخصص و تعهد باید در کنار هم باشند تا بشریت را از گرداب جهالت و گمراهی و تباهی نجات بخشند و چه لاله های دلسوخته ای بودند که از مکتب تعلیم و تربیت به مکتب ایثار و شهادت رفتند تا درس آزادی و آزادگی را معنابخشند.

هفته بزرگداشت دفاع مقدس که به فرموده مقام معظم رهبری “لوح افتخارات ملت ایران است” فرصت ارزشمند و مغتنمی است تا ملت سرافراز و غیور ایران اسلامی بار دیگر با مرور خاطرات و حماسه های سرداران دلیر خود در جبهه های حق علیه باطل، ضمن تجدید میثاق با آرمانهای شهدا، رزمندگان و ایثارگران، یادگاران هشت سال جنگ تحمیلی را تجلیل و تکریم نمایند.

♣♣♣

«ن والقلم و ما یسطرون». به نام خداوندی که قلم را آفرید و آن را شایسته سوگند خویش قرار داد. به نام یگانه آفریدگاری که انسان را به زیور «اندیشه» و «تفکر» آراست و او را امانتدار این ودیعه الهی قرار داد و با سلام و درود به اصحاب فکر و فرهنگ و پیشتازان علم و معرفت، سلام و درود به «دانشجوی مسلمان» عنصر متدین، فهیم و فرهیخته ای که طلایه دار نهضت روشنفکری دینی و مشعل دار مبارزه با جهل و نادانی و سنگرنشین جبهه حق جویی و عدالت خواهی است.

بار دیگر فصل روشن «مهر» از راه می رسد و صحیفه نورانی معرفت با سرانگشت تکاپو ورق می خورد و دروازه های آسمانی بینش و دانایی به روی صدها هزار دانش پژوه آغوش می گشایند.

قطعا جوانان عزیز فرهیخته و دانشجویان امروز با بهره گیری از این فرصت مغتنم با تلاش و همت در راستای تزکیه وتعلیم، سرمایه های ارزشمند فردا برای تحقق اهداف متعالی ایران اسلامی هستند.

با عرض تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، آرزو می کنم که در پناه عنایات حضرت حق، سالی سرشار از پیروزی های علمی و فرهنگی برای جامعه دانشگاهی ما باشد و ما بتوانیم با اتکال به ذات اقدس پروردگار و تقویت «خودباوری» همچون گذشته احیاگر فرهنگ و تمدن باشکوه اسلامی و پرچمدار حرکت های علمی در جهان باشیم.

♣♣♣

بسم الله الرحمن الرحیم

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون

۱۶۹ آل عمران

مبادا نمایید از دل گمان
که آنها که در راه رب جهان

بگشتند کشته، همی مرده اند
که آنان همه تا ابد زنده اند

همیشه به درگاه پروردگار
برآنهاست رزق نکو برقرار

سلام بر پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر (عج)، سلام بر روان پاک امام راحل، امام شهدا، سلام بر شهیدان انقلاب اسلامی ایران و شهیدان عزیز و گرانقدر هشت سال دفاع مقدس ، و شهدای جان
برکف مدافع حرم زینبی ،درود بیکران بر مقام معظم رهبری و سلام بر شما عاشقان و رهروان شهیدان جان بر کف و گمنام پر نام

بهترین خیر مقدم ها و صمیمانه ترین شادباشها را که از اعماق قلب و دل و جانمان بر می خیزد پذیرا باشید.

امروز گرد هم جمع شده ایم تا ضمن تبریک اولین روز از ماه مهر و آغاز بازگشایی مدارس  از سجایای ارزشمند و کرامات عدیده ی شهدای گمنام سخنان گهرباری را از لسان سخرانان برجسته و مجرب با گوش جان بشنویم هر چند سخن گفتن از جان نثاران راستین کاری صعب و دشوار است و به سختی حق مطلب ادا می گردد. ولی:

آب دریا را اگر نتوان کشید
هم به قدر تشنگی باید چشید

تجلیل از شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مایه ی بقای انقلاب اسلامی است و به برکت شهدای انقلاب ، امروز ایران اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی بر قلل رفیع و منیع افتخار ایستاده
است.

تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدا یک وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار است . شهدا با تاسی از اعمال و رفتار حضرت امام حسین (ع) درس فداکاری ، وفاداری ، از خود گذشتگی و شجاعت ، شهامت ، صداقت و … آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رسانیدند و در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام جانفشانی نمودند و حماسه ای جاوید آفریدند

بگذار تا در مقابل روی تو بگذریم
دزدیده در شمایل خوب تو بنگریم

متن کوتاه بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس

فرا رسیدن ماه مهر و مهر ورزی، بهار تعلیم و تربیت و شکوفایی غنچه های علم و دانش در گلستان مدرسه را به همه دانش آموزان عزیز و فرهنگیان و عرصه داران تعلیم و تربیت استان تبریک و تهنیت عرض می نمائیم.

تقارن بازگشایی مدارس با هفته بزرگداشت دفاع مقدس یاد و خاطره هزاران غنچه نشکفته را در ذهن هایمان تداعی می کند که در همین کلاس ها درس عزّت، شهامت، شجاعت و ولایتمداری آموختند و برای دفاع از دین و میهن اسلامی عزیزترین سرمایه و جان خود را فدا کردند.

♣♣♣

با سلام و احترام به همه دانش‌آموزان و فرهنگیان عزیز! مهرماه با خود نوید بازگشایی مدارس و شروع یک فصل جدید از علم‌آموزی را به ارمغان می‌آورد. همزمان با این رویداد مهم، هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم؛ هفته‌ای که یادآور فداکاری‌های بزرگ‌مردانی است که برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های کشور جان خود را فدای وطن کردند.

♣♣♣

فرا رسیدن مهرماه، نماد آغاز سال تحصیلی جدید را به همه شما تبریک می‌گوییم. این روزها، یادآور هفته دفاع مقدس نیز هست؛ هفته‌ای که ما را به یاد جانفشانی‌های بزرگ‌مردانی می‌اندازد که برای حفظ وطن خود از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

♣♣♣

تقارن اول مهر با هفته دفاع مقدس، یادآور ایثار همراه با کسب علم است

فصل مهر ، فصل رویش جوانه های امید، فصل خواندن و نوشتن، از راه رسید ،پاییز بوی مدرسه می‌دهد، بوی کیف و کتاب نو و مدادهایی که تا به حال تراش‌ نخورده‌اند.

اوّل مهر، آغاز مهربانی و مهرورزی، بر شما دانش آموزان مبارک باد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید