دوباره به جان دونالد ترامپ سوءقصد شد | جدیدترین جزئیات ترور رئیس جمهور سابق امریکا در زمین گلف

با ما در دیبامگ همراه باشید تا جزئیاتی کامل از جدیدترین سوقصد به رئیس جمهور سابق امریکا را بدانید.

 جزئیات جدیدی درباره عامل سوءقصد شب گذشته به دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام شد. در ادامه این مطلب از دیبامگ درباره این جزئیات بخوانید.

جزئیات جدید ترور ترامپ

اف‌بی‌آی در حال تحقیق در مورد آن چیزی است که می‌گوید سوء قصد آشکار علیه دونالد ترامپ در باشگاه گلف فلوریدا در فلوریدا در روز یکشنبه است، این دومین بار در دو ماه گذشته است که سوء قصد آشکار به جان رئیس‌جمهور سابق صورت می‌گیرد.

کمپین انتخاباتی وی اعلام کرد که ترامپ سالم است و در این حادثه آسیبی ندیده است. ریک برادشاو، کلانتر شهرستان پالم بیچ، در یک کنفرانس خبری یکشنبه گفت که دفتر او در ساعت ۱:۳۰ بعد از ظهر مطلع شد. تیراندازی توسط سرویس مخفی، زمانی که ماموران به مردی که تفنگی در بوته‌های اطراف باشگاه بین‌المللی گلف ترامپ داشت شلیک کردند.

یک منبع آگاه در این باره به سی ان ان گفت که ترامپ در آن زمان در حال بازی گلف بود و بین سوراخ های ۵ و ۶ حرکت می کرد.

برادشاو گفت که یک مامور سرویس مخفی یک لوله تفنگ را دید که از حصار زمین گلف بیرون زده بود و “فورا” با آن فرد درگیر شد. بردشاو گفت، ماموری که تفنگ را مشاهده کرد، بخشی از تیمی است که در مسیر یک یا دو سوراخ جلوتر از ترامپ می‌ماند. به گفته یک مقام، این فرد ۳۰۰ تا ۵۰۰ یارد با ترامپ فاصله داشت.

این فرد با یک خودرو از صحنه فرار کرد و توسط شاهدی مشاهده شد که در نهایت به مقامات مجری قانون کمک کرد تا خودروی را که در I-95 به سمت شمال در حال حرکت بود در شهرستان مارتین، یک شهرستان در شمال پالم بیچ پیدا کنند.

ما می‌توانیم شاهدی را بگیریم که نزد ما آمد و گفت: «هی، دیدم آن مرد از بوته‌ها بیرون می‌دوید، او داخل یک نیسان سیاه رنگ پرید و من از خودرو و برچسب عکس گرفتم، که عالی بود. بردشاو گفت.

مقامات به کلانتر شهرستان مارتین هشدار دادند که این فرد را بازداشت کرد. سپس شاهد توانست مرد را شناسایی کند.

 

دیوید آرونبرگ، دادستان ایالتی در شهرستان پالم بیچ، فلوریدا، گفت که مظنون هنگام بازداشت چیزی نگفت.

او شامگاه یکشنبه به اندرسون کوپر از CNN گفت: «او به اندازه کافی می دانست که ساکت بماند. او ظاهراً با افسران صحبت نکرد، آرام بود. بنابراین، به نظر می‌رسد فردی که قبلاً این کار را انجام داده است، نه لزوماً این جنایت، بلکه فردی است که تعاملات مکرری با مجریان قانون داشته است.»

به گفته سه منبع مجری قانون، فردی که در ارتباط با سوء قصد ظاهراً در بازداشت است، رایان وسلی روث است. این سازنده مسکن مقرون به صرفه خوداشتغالی در هاوایی در رسانه های اجتماعی به بررسی سیاست و رویدادهای جاری پرداخت و گاه از رئیس جمهور سابق انتقاد کرد و حمایت قاطع خود را از اوکراین ابراز کرد.

بر اساس ویدئو و تصاویری که سی ان ان در میدان استقلال کیف قرار داده است، روث پس از تهاجم همه جانبه روسیه به همسایه خود بیش از دو سال پیش به اوکراین سفر کرد.

ویدئو نشان می دهد که روث در یک تجمع در میدان حمایت از سربازان اوکراینی در ۱ مه ۲۰۲۲ شرکت کرد و حدود شش هفته بعد از همان مکان بازدید کرد، جایی که عکسی نشان می دهد که او در کنار پرچم اوکراین ایستاده است که با درخواست از داوطلبان بین المللی برای حمایت از جنگ نقش بسته است.

یک منبع مجری قانون به سی ان ان گفت که تحقیقات اف بی آی جهانی شده است زیرا مقامات در تلاش برای کشف سوابق او هستند. این منبع گفت که برخی از فعالیت‌های مشکوک آنلاین روث همچنین شامل استفاده از پلتفرم‌هایی است که مقر آنها در خارج از ایالات متحده است، که شامل همکاری با شرکای بین‌المللی برای شناسایی هر آنچه که FBI ممکن است در مورد فرد بازداشت شده می‌تواند داشته باشد.

مقامات گفتند که یک تفنگ به سبک AK-47 با برد; دو کوله پشتی که به نرده آویزان شده بود و در آنها کاشی و سرامیک بود. و یک دوربین GoPro در محل کشف شد.

حفره هایی که ترامپ در هنگام وقوع این حادثه بازی می کرد در لبه شرقی زمین گلف قرار دارد.

دو منبع آگاه گفتند که ترامپ هیچ رویداد عمومی در برنامه روز یکشنبه خود نداشت و بازی گلف او در آخرین لحظه به برنامه سفرش اضافه شد.
سوء قصد آشکار در زمین گلف ترامپ در فلوریدا دو ماه پس از سوء قصد علیه رئیس جمهور سابق در یک گردهمایی باتلر در پنسیلوانیا رخ داد که باعث شد سرویس مخفی ایالات متحده مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

«دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، در پی یک سوء قصد احتمالی کمی قبل از ساعت ۲ بعدازظهر سالم و سالم است. یکشنبه در باشگاه گلف بین المللی ترامپ در وست پالم بیچ. رافائل باروس، مامور ویژه سرویس مخفی مسئول دفتر میدانی میامی در بیانیه ای گفت: پرسنل سرویس مخفی ایالات متحده به سمت یک مرد مسلح واقع در نزدیکی خط املاک تیراندازی کردند.

یک منبع مجری قانون آگاه به CNN گفت: رونالد رو، سرپرست سرویس مخفی ایالات متحده، در پی این حادثه به فلوریدا سفر می کند.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا روز یکشنبه گفت که ایالت وی تحقیقات خود را در مورد سوء قصد ظاهراً خنثی شده انجام خواهد داد. و کارگروه کنگره که اولین تلاش برای ترور رئیس جمهور سابق را بررسی می کند، پس از حادثه روز یکشنبه، درخواست یک جلسه توجیهی با سرویس مخفی را دارد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید