اسماعیل پوررضا کیست؟ بیوگرافی بازیگر نقش پدر جواد در سریال در خانه + عکس های شخصی

با بیوگرافی اسماعیل پوررضا بازیگر پیشکسوت سینماف تئاتر و تلوزیون همراه ما در دیبامگ باشید.

اسماعیل پوررضا بازیگر سینما و تئاتر اهل ایران است. وی در سال ۱۳۲۸ در قصر شیرین به دنیا آمد. پوررضا بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۴ آغاز کرد. نخستین بازی وی نیز در سینما در سال ۱۳۵۴ بود که برای بازی در فیلم غریبه و مه مورد توجه و انتخاب بهرام بیضایی قرار گرفت. درباره این بازیگر پیشکسوت ایرانی در دیبامگ بیشتر خواهید خواند. با ما همراه باشید.

اسماعیل پوررضا کیست؟

اسماعیل پوررضا بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال ۱۳۲۸ چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار اسماعیل پوررضا می‌توان به بازیگری در فیلم خوابگاه دختران، سریال هیئت مدیره و فیلم مسافران اشاره کرد.

اسماعیل پوررضا نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۵۴ در ۲۶ سالگی در فیلم غریبه و مه به کارگردانی بهرام بیضایی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم خوابگاه دختران، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای اسماعیل پوررضا محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون پروانه معصومی، خسرو شجاع‌زاده، منوچهر فرید و عصمت صفوی را تجربه کرد.

اسماعیل پوررضا در سال ۱۳۸۳ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم اسماعیل پوررضا در این سال، بازیگری در فیلم خوابگاه دختران به کارگردانی محمدحسین لطیفی محسوب می‌شود.

در دیبامگ بخوانید: بابک بادکوبه کیست؟ بیوگرافی + فعالیت های هنری ، فرهنگی و تجاری او

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی اسماعیل پوررضا بازی در فیلم خوابگاه دختران بوده است. اسماعیل پوررضا سال ۱۳۸۳ در ۵۵ سالگی در فیلم خوابگاه دختران نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با محمدحسین لطیفی همکاری داشته است. اسماعیل پوررضا توانست با بازی در فیلم خوابگاه دختران تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر باران کوثری، مجید صالحی، صادق صفایی و نگار جواهریان بر تجارب او افزود.

اسماعیل پوررضا علاوه‌بر فیلم خوابگاه دختران، سال ۱۳۹۶ در ۶۸ سالگی در سریال هیئت مدیره نیز بازی کرده است. اسماعیل پوررضا این‌بار با سید مازیار میری یعنی کارگردان سریال هیئت مدیره و هنرمندانی چون زهرا داوودنژاد، رابعه مدنی، امیررضا دلاوری و ثریا قاسمی همکاری داشت.

در این سال‌ها اسماعیل پوررضا با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران رضا ژیان با ۲ مرتبه، علی‌اکبر جهانبخش با ۲ مرتبه، سیروس گرجستانی با ۲ مرتبه، مجید مظفری با ۲ مرتبه و اکبر عبدی با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با اسماعیل پوررضا داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی اسماعیل پوررضا آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. اسماعیل پوررضا را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که ۸۰% آثار وی سینمایی و ۲۰% آثارش تلویزیونی است. در واقع اسماعیل پوررضا از مجموع ۱۰ اثری که در کارنامه دارد، در ۸ اثر در سینما با نام‌های فیلم به دنیا آمدن، فیلم پس کوچه های شمرون، فیلم خوابگاه دختران، فیلم سایه به سایه، فیلم مسافران، فیلم چوپانان کویر، فیلم صف و فیلم غریبه و مه به ایفای نقش پرداخته و در ۲ اثر در تلویزیون با نام‌های سریال هیئت مدیره و سریال زیر بازارچه بازی کرده است.

در مجموع در کارنامه ۶۹ ساله و بیوگرافی اسماعیل پوررضا آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی اسماعیل پوررضا و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار اسماعیل پوررضا در منظوم سر بزنید. همه ۱۰ اثر مهم اسماعیل پوررضا در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار اسماعیل پوررضا در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند.

در واقع هر چقدر اسماعیل پوررضا در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی اسماعیل پوررضا درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی اسماعیل پوررضا بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، فیلم خوابگاه دختران محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی اسماعیل پوررضا کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم صف محسوب می‌شود.

اگر در مورد بیوگرافی اسماعیل پوررضا نکات بیشتری می‌دانید حتما برای ما ارسال کنید تا کمکی بزرگ به همه مخاطبان و طرفداران اسماعیل پوررضا کرده باشید.

 

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید