خواص و متن حرز ابی دجانه کبیر و صغیر + فایل صوتی و PDF

حرز ابی دجانه دعایی است که پیامبر اکرم (ص) به یکی از یاران خود به نام ابو دجانه عطا کرده‌اند. این دعا به منظور حفاظت از شر جن و پری، رفع کابوس‌های شبانه و حل و فصل اختلافات مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای بهره مندی از فضائل این دعا تا انتهای این مطلب همراه ما در دیبامگ باشید.

حزر ابی دجانه یکی از حرزهای بسیار قوی و مؤثر در دفع بسیاری از شرور ناشی از موجودات ماوراء الطبیعه به شمار می‌رود. در مورد این حرز، روایتی از پیامبر اسلام وجود دارد که بر صحت و کارایی آن تأکید می‌کند. فضائل و خواص این حرز نیز مورد توجه قرار گرفته است.

این حرز شامل دو دعای متفاوت است: حرز ابی دجانه کبیر و حرز ابی دجانه صغیر. به این ترتیب، حرز ابی دجانه به دو بخش تقسیم می‌شود: حرز ابی دجانه کبیر و حرز ابی دجانه صغیر. لازم به ذکر است که به دلیل طولانی‌تر بودن متن دعای حرز ابی دجانه کبیر، خواص آن به نوعی بیشتر از حرز صغیر به شمار می‌آید.

این مقاله از دیبامگ به بررسی حرز ابی دجانه کبیر و صغیر می‌پردازد و ضمن ارائه متن صوتی و PDF آن، آداب و نحوه صحیح استفاده از آن را نیز شرح می‌دهد. هدف از این بررسی، فراهم آوردن منبعی جامع و کاربردی برای علاقه‌مندان به این حرز شریف است تا با آگاهی کامل از محتوا و شرایط استفاده، بتوانند از برکات آن بهره‌مند شوند.

متن حرز ابی دجانه با ترجمه

متن حرز ابودجانه (ابی دجانه) صغیر

بسم الله الرّحمن الرّحیم؛

هذا کتابُ مُحَمَّدٍ رَسُولِ اللهِ رَبِّ العَالَمینَ اِلی مَن طَرَقَ الدّارَ مِنَ العُمارِ

وَ الزُوّارِ اِلّا طارِقاٌ یَطرُقُ بِخَیرٍ اَما بَعدُ فَاِنَّ لَنا وَلَکُم فِی الحَقِّ سَعَهً

فَاِن تَکُ عاشِقاً مُولِعاً اَو فاجِراً مُقتَحِماً فَهذا کِتابُ اللهِ یَنطِقُ عَلَینا وَ

عَلَیکُم بالحَقِّ اِنُا کُنّا نَستَنسِخُ ما کُنتُم تَعملَونَ وَرُسُلُنا یکتُبُونَ ما تَمکُرُونَ

اُترُکُوا صاحِبَ کَِتابی هذا و انطَلِقوا اِلی عَبَدَهِ الاَصنامِ وَ اِلی مَن یَزعَمُ

اَنَّ مَعَ اللهِ اِلهاً اخَرَ لا اِلهَ اِلا هُوَ کُلُّ شَی ء هالَکٌ اِلا وَجهَهُ لََهُ الحُکمُ

وَ اِلَیهِ تُرجَعُونَ حم لا یُنصَرونَ حمعسق تَفرَّقَت اَعداءُ اللهِ وَ بَلَغَت

حُجَّهُ اللهِ وَ لا حَولَ وَلا قُوَّهَ اِلا بِااللهِ العلی العظیم فَسَیَکفیکَهُمُ اللهُ وَ هُوَ السَّمیعُ العَلیمُ

ترجمه حرز ابی دجانه صغیر:

به نام خداوند بخشنده مهربان. این نامه ایست از فرستاده پروردگار عالمیان. به شب آینده هاى عمار و زوار جز آنکه براى نيكى آيد.

اما بعد راستى براى ما و شما در درستى گشايشى است اگر عاشق شيفته ‏اى باشد و يا هرزه يورشگرى. اين كتاب خدا است

كه بر ما و شما بحق گوياست. «ما آنچه را انجام مى‌داديد مى‌نوشتيم، فرستادگان ما آنچه شما حیله می کردید می نوشتند‏»

صاحب اين نامه ‏ام را وانهيد و بدنبال بت پرستان برويد و آنان كه پندارند با خدا معبود ديگريست‏. «که هیچ خدایی جز او نیست

و با خدا معبودى ديگر مخوان. خدايى جز او نيست. جز ذات او همه چيز نابودشونده است. فرمان از آنِ اوست. و به سوى

او بازگردانيده مى‌شويد»‏ حم لا ينصرون، پراكنده شويد اى دشمنان خدا. من حجت خدا را به شما رساندم

و نیرویی و قوه ای نیست جز به خدای والای بزرگ مرتبه. «و به زودى خداوند [شر] آنان را از تو كفايت خواهد كرد، كه او شنواى داناست.

متن دعای حرز ابی دجانه کبیر

بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ ومنالله وَ إِلَی اللَّهِ. وَ لَا غالِبَ إِلَّا اللَّهُ وَ لَا أَحَدٍ سِوَی اللَّهُ. وَ لَا أَحَدُ مَثَّلَ اللَّهُ

وَ أَسْتَفْتِحُ بِاللَّهِ وأتوکل عَلَی اللَّهُ صَاحِبَ کتابی هَذَا فی حِرْزِ اللَّهِ حیث ماکان وحیث مَا تَوَجَّهَ

لَا تُقَرِّبُوهُ ولاتفزعوه وَ لَا تضاروه قَاعِداً وَ لَا قَائِماً ولافی أکل وَ لَا فی شَرِبَ وَ لَا فی إغتسال ولافی جِبَالٍ

وَ لَا باللیل وَ لَا بِالنَّهَارِ؛ و کلما سَمِعْتُمْ ذکر کتابی هَذَا فَأَدْبِرُوا عَنْهُ بِلَا إِلَهَ إلاالله غَالِبٍ کل شی

وَ هُوَ أَعْلَی مِنَ کل شی وَ هُوَ أعزمن کل شی. وَ هُوَ عَلَی کل شی قدیر.. اللَّهُمَّ أَحْفَظُ یارب

مَنْ عَلَّقَ علیه کتابی هَذَا بالأسم الذی هُوَ مکتوب علی سُرَادِقِ الْعَرْشِ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ

الْغَالِبُ الذی لایغلبه شی. ولاینجو مِنْهُ هَرَبَ. وأعیذه بالحی الذی لایموت. وبالعین التی لَا تَنَامُ.

والکرسی الذی لایزول وَ بِالْعَرْشِ الذی لایضام وأعیذه بالأسم المکتوب فی التَّوْرَاهِ والإنجیل

وبالأسم الذی هومکتوب فی الزَّبُورِ وبالأسم الذی هُوَ مکتوب فی الْفُرْقَانِ وأعیذه

بالأسم الذی حَمَلَ بِهِ عَرْشِ بلقیس إِلَی سلیمان بْنِ داوود علیهما السَّلَامُ قَبْلَ أَنْ یرتد إلیه طَرْفَهُ

وبالأسم الذی نَزَلَ بِهِ جبرائیل علیه السَّلَامَ إِلَی مُحَمَّدٍ صَلَّی اللَّهُ علیه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ فی یوم الإثنین

وبالأسماءالثمانیه المکتوبه فی قَلْبِ الشَّمْسِ وبالأسم الذی یسیربه السَّحَابِ الثِّقالَ

وبالأسم الذی یسبح الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ والملائکه مِنْ خیفته وبالأسم الذی تَجَلَّی

الرَّبِّ عَزَّ وَجَلٍ لِمُوسَی بْنِ عِمْرَانَ علیهما السَّلَامُ فَتُقْطَعُ الْجَبَلِ مِنْ أَصْلِهِ

وَ خَرَّ مُوسی صَعِقاً. وبالأسم الذی کتب عَلَی وَرَقِ الزیتون وألقی فی النَّارِ فَلَمْ یحترق

وبالأسم الذی یمشی بِهِ الْخَضِرُ علیه السَّلَامُ علی الْمَاءَ فَلَمْ تَبَتَّلْ قَدَمَاهُ
و بالأسم الذی نَطَقَ بِهِ عیسی علیه السَّلَامُ فی الْمَهْدِ صبیا وأبراْالأکمه

وَ الْأَبْرَصِ وأحیی الْمَوْتَی بِإِذْنِ اللَّهِ تَعَالَی وأعیذه بالأسم الذی نَجَا بِهِ یونس

علیهالسلام مِنَ الظَّلَمَهَ. وبالأسم الذی فَلَقَ بِهِ الْبَحْرُ لِمُوسَی علیه السَّلَامُ وبنی إسرائیل.

فکان کل فُرِّقَ کالطود العظیم. وأعیذه بِالتِّسْعِ آیات التی نَزَلَتْ عَلَی مُوسَی بطورسیناء

وأعیذ صَاحِبُ کتابی هَذَا مِنْ کل عین ناظِرَهُ وَ أَذَّنَ سَامِعَهً وَ أَلْسُنِ نَاطِقَهُ وَ أَقْدَامٍ ماشیه

وَ قُلُوبُ واعیه وَ صُدُورَ خاویه وَ أَنْفَسِ کافره وعین لَازِمَهُ ظَاهِرَهً وَ بَاطِنَهً وأعیذه مِمَّنْ یعمل السَّوْءِ

ویعمل الخطایا ویهم لَهَا مِنْ ذکر وَ أُنْثَی. و أعیذه مِنْ شَرِّ کل عَقْدِهِمْ ومکرهم وَ سِلَاحَهُمْ وبریق أعینهم

وَحَرِ أَجْسَادِهِمْ وَ مِنْ شَرِّ الْجِنِّ والشیاطین والتوابع وَ السُّحْرَهَ وَ مَنْ شرمن یکون فی الْجِبَالِ والغیاض وَ الْخَرَابَ وَ الْعُمْرَانِ

وَ مِنْ شَرِّ ساکن العیون أَوْ ساکن الْبِحَارُ أوساکن الطُّرُقُ وأعیذه مِنْ شَرِّ الشیاطین. وَ مِنْ شَرِّ کل غَوْلُ وغوله.

وَ سَاحِرُ وَ سَاحِرَهُ. وساکن وساکنه وَ تَابِعُ وَ تَابِعَهُ. وَ مَنْ شَرَّهُمْ وَ شَرَّ أبائهم وَ أُمَّهَاتِهِمْ وَ مِنْ شَرِّ الطیارات.

وأعیذه بیاأهیا شراهیا وأعیذ صَاحِبُ کتابی هَذَّ مِنْ شَرِّ الدیاهش الدهانش والأبالس وَ مِنْ شَرِّ الْقَابِلِ وَ الْفَاعِلِ

وَ مِنْ شَرِّ کل عین سَاحِرَهُ وخاطیه وَ مِنْ شَرِّ الدَّاخِلِ وَ الْخَارِجُ وَ مِنْ شَرِّ کل طَارِقٍ. وَ مُنْشِرَ کل عَادٍ وَ باغٍ

وَ مِنْ شَرِّ کل عفاریت الْجِنِّ وَ الْأُنْسَ وَ مِنْ شَرِّ الریاح. وَ مِنْ شَرِّ کل عجمی. وَ نَائِمُ ویقظان

وأعیذ صَاحِبُ کتابی هَذَا مِنْ شَرِّ ساکن الْأَرْضِ وَ مِنْ شَرِّ ساکن البیوت والزوایاوالمزابل

وَ مِنْ شَرِّ مَنْ یصنع الخطیئه أَوْ یولع بِهَا و أعیذه مِنْ شَرِّ ماتنظر إلیه الْأَبْصَارِ.

وَ أَضْمَرْتَ علیه الْقُلُوبِ. وَ أَخَذَتْ علیه الْعُهُودُ وَ مِنْ شَرِّ مَنْ یولع بالفراش والمهود

وَ مِنْ شَرِّ منلایقبل العزیمه وَ مِنْ شَرِّ إِذَا ذکر اللَّهِ ذَابَ کما یذوب الرَّصَاصِ و الحدید

وأعیذ صَاحِبُ کتابی هَذَا مِنْ شَرِّ إبلیس وَ مِنْ شَرِّ الشیاطین وَ مِنْ شَرِّ مَنْ یعمل الْعَقْدِ.

وَ مِنْ شَرِّ مَنْ یسکن الهواءوالجبال وَ الْبِحَارِ وَ مَنْ فی الظُّلُمَاتِ. وَ مَنْ فی النُّورِ. وَ مِنْ شَرِّ مَنْ یسکن العیون

وأعیذ صَاحِبُ کتابی هذامن النَّظِرَهِ واللحمه وَ الْخُطْوَهَ والکره وَ النَّفْخَهُ وأعین الْإِنْسِ وَ الْجِنِّ المترده

المتمرده وَ مِنْ شَرِّ کل عَقْدُ أَوْ سَحَرَ أَوْ إستیحاش أَوْ هُمْ أَوْ حُزْنٍ أَوْ فکر أَوْ وَسْوَاسُ وَ مِنْ دَاءٍ یفتری لبنی

آدَمَ وَ بَنَاتِ حَوَّاءَ مِنْ قِبَلِ الْبَلْغَمَ أَوِ الدَّمِ أَوِ الْمِرَّهَ السَّوْدَاءَ وَ الْمِرَّهَ الْحَمْرَاءِ وَ الصَّفْرَاءِ. أَوْ مِنَ النُّقْصَانِ والزیاده

وَ مَنْ کل دَاءٍ دَاخِلُ فی جُلِدَ أولحم أَوْ دَمٍ أَوْ عِرْقٍ أَوْ عَصَبٍ أَوْ فینطفه أَوْ فی رُوحَ أَوْ فی سَمِعَ أَوْ فی بَصُرَ

أَوْ فی شَعْرُ أَوْ فی بِشَرٍّ أَوْ أَ ظُفُرُ أَوْ ظَاهِرٍ أَوْ بَاطِنَ وأعیذه بِمَا إستعاذ بِهِ آدَمُ علیه السَّلَامُ أَبُو الْبَشَرِ وشیت

وهابیل وإدریس وَ نُوحٍ وَ لُوطٍ وإبراهیم وإسماعیل وَ إِسْحَاقَ ویعقوب. وَ الْأَسْباطِ وعیسی وأیوب

ویوسف وَ مُوسی وَ هارُونَ وداوودوسلیمان وزکریا ویحیی وَ هُودٍ وشعیب وإلیاس وَ صَالِحِ والیسع وَ لُقْمَانَ وَ ذُو الکفل

وَ ذُو القرنین وَ طالُوتَ وعزیر وعزرائیل والخضرعلیهم السَّلَامَ وَ مُحَمَّدُ صَلَّی اللَّهُ علیه وَ آلِهِ أجمعین وکل ملک مُقَرَّبُ

ونبی مُرْسَلُ ألاما تباعدتم وَ تَفَرَّقْتُمْ وتنحیتم عَمَّنْ عَلَّقَ علیه کتابی هَذَا. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرحیم الجلیل الجمیل

الْمُحْسِنُ الْفَعَّالِ لِمَا یرید وأعیذه بِاللَّهِ وَ بِمَا أستنار بِهِ الشَّمْسِ. وَ أَضَاءَ بِهِ الْقَمَرُ وَ هُوَ مکتوب تَحْتَ الْعَرْشِ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُژ

مُحَمَّدُ رَسُولُ اللَّهِ صلی اللَّهِ علیه وَ آلِهِ أجمعین فسیکفیکهم اللَّهِ وَ هُوَ السمیع العلیم نَفَذَتْ حُجَّهُ اللَّه وظهرسلطان اللَّهُ.

وَ تَفَرَّقَ أَعْدَاءِ اللَّهِ وبقی وَجْهُ اللَّهِ وَ أَنْتَ یاصاحب کتابی هَذَا فی حرزالله….

وکنف اللَّهُ وَ جِوَارِ اللَّهُ وَ أَمَانِ اللَّهِ اللَّهُ جارک وولیک وحاذرک اللَّهِ ماشاء اللَّهِ کان وَ مَا لَمْ یشأ لَمْ یکن أَشْهَدُ أَنَّ اللَّهَ

عَلَی کل شی قدیر وَأَنْ اللَّهَ قَدْ أَحاطَ بکل شی عِلْماً وَ أَحْصَی کل شی عَدَداً وَ أَحَاطَ بالبریه خیرا إِنَّ اللَّهَ وملائکته

یصلون عَلَی النبی یاأیهاالذین أَمِنُوا صَلُّوا علیه وَ سَلِّمُوا تسلیما اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ خَتَمْتَ هَذَا الکتاب

بِخَاتَمِ اللَّهُ الذی خَتَمَ بِهِ أَقْطَارِ السَّمَوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ خَاتَمِ اللَّهِ المنیع وَ خَاتَمِ سلیمان بْنِ داوود وَ خَاتَمِ

مُحَمَّدٍ صَلَّی اللَّهُ علیه وَ آلِهِ أجمعین أَلَا أَنْ أولیاء اللَّهِ لا خَوْفُ علیهم وَلَّاهُمْ یحزنون و کل ملک مُقَرَّبُ أونبی

مُرْسَلُ بِاللَّهِ الذی لَا إِلَهَ إلاهو رَبِّ الْعَرْشِ العظیم وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّهَ إلابالله العلی العظیم وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الطیبین الطاهرین.

ترجمه حرز ابی دجانه کبیر:

سپاس شایسته خداوندی است که آسمانها و زمین را آفرید و تاریکی ها و روشنی را قرار داد. سپس کسانی که نا سپاسی پروردگارشان را کردند منحرف شدند. این نوشته ای است از جانب

حضرت محمد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) که عربی و هاشمی و اهل مکه و مدینه و بطحاء و ام القری می باشد دارای تاج و هَراوه و قضیب و ناقه می باشد. صاحب سخن لااله الاالله

به سوی هرکس که در می زند می باشد مگر کسی که دری بخیر می کوبد. اما بعد پس همانا برای ما وشما دربارۀ حق وسعتی هست. پس اگر کوبنده درهمراه خشم و قهر روی آورده یا

جهت دعوت باطل کننده ای آمده یا آزاردهنده و شکننده و جدا کننده است .پس کسانی را که قرآن را حمل می کنند رها کنید و به سوی بت پرستان روانه گردید. بر سر شما شعله های آتش

بدون دود و سیم گداخته ریخته می شود که دیگر یاری نمی شوید. بسم الله وبالله و من الله و الی الله و غالبی جز خداوند وجود ندارد.

و احدی سوای خدا واحدی مثل او نیست. به سبب خداوند باز می کنم و برخداوند توکل می نمایم. صاحب این نوشته هر کجا باشد و به هر سو رو کند در حرز خداست.

پس به او نزدیک می شوید و او را به ناله در نیاورید. و به او ضرر نرسانید

چه در حال نشستگی یا ایستادگی و چه در خوردن و یا نوشیدن چه در شستشو و چه در بین اسباب و اساس چه درشب و چه در روز. و همین که این نوشته مرا شنیدید از او روی برگردانید.

به لااله الاالله که چیره بر همه چیز است. و او برتر ازهمه چیز است و او عزیزتر از همه چیز است و او بر همه چیز تواناست. خداوندا هرکس را که این نوشته بر او آویخته است حفظ کن به

اسمی که آن برسرا پرده عرش نوشته شده است. که همانا مورد پرستشی جز الله نیست که بر او هیچ چیز چیره نمی شود

و گریزنده ای از چنگ او رهائی نمی یابد. واو را پناه می دهم به زنده ای که هرگز نمی میرد.و به چشمی که هرگز نمی خوابد

و به آن کرسی که هرگز زوال ندارد.و به عرشی که کاستگی ندارد. واو را پناه می دهم به نامی که در تورات و انجیل نوشته شده است.

وبه نامی که در زبور مکتوب است. و به نامی که در فرقان نوشته شده است. واورا پناه می دهم به نامی که تخت بلقیس به سوی سلیمان بن داود قبل از اینکه چشمش به هم بخورد برده شد.

وبه نامی که به سبب آن جبرئیل (علیه السلام) بر حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) در روز دوشنبه فرود آمد.

و به نام های هشت گانه ای که در دل خورشید نوشته شده است.وبه نامی که ابرهای سنگین به سبب او سیر می کنند.وبه نامی که رعد به حمد خدا و فرشتگان از ترس او تسبیح می کنند.

و به نامی که پروردگار عزیز و جلیل برای موسی بن عمران تجلی کرد وکوه از ریشه پاره پاره شد و حضرت موسی بیهوش افتاد. وبه نامی که روی برگ زیتون نوشته شده و در آتش افکنده گشت و نسوخت.

وبه نامی که خضر به سبب آن روی آب راه می رفت و پاهایش تر نمی شد.وبه نامی که عیسی (علیه السلام) درگهواره درحال کودکی سخن گفت وکور مادر زاد و پیس شفا داد وبه اذن خدا مرده زنده کرد.

وپناه می دهم او را به نامی که یوسف (علیه السلام) به واسطه آن از چاه نجات یافت. وبه نامی که یونس به سبب آن از تاریکی رها شد.

و به نامی که دریا به سبب آن برای موسی (علیه السلام) وبنی اسرائیل شکافته شد و هر بخشی از دریا مانند کوه بزرگی نمایان بود. و پناه می دهم او را به 9 نشانه ای که بر حضرت موسی ( علیه السلام)

در طور سینا فرود آمد. و پناه می دهم کسی را که این کتاب مرا همراه دارد از چشم هر بیننده ای و گوش هر شنونده ای و زبان هر گوینده ای و پای هر رونده ای ودلهای پاسدار و سینه های خراب

و نفوس کافر و چشم همراه؛ چه ظاهری چه باطنی و او را پناه می دهم از هرکس که بد می کند و خطا می کند و برای آن می کوشد؛

چه مرد باشد و چه زن. وپناه میدهم او را از شر هر گرهی که زده اند

واز مکرشان و سلاحشان و برق چشمانشان و حرارت بدنهایشان و از شر جن و شیاطین و توابع و جادوگران. واز شرکسانی که در کوهها و جنگلها و ویرانی ها و آبادی ها هستند.

و ازشر ساکن چشمه ها وساکن دریاها و ساکن راهها. وپناه می دهم او را از شر شیاطین و از شر هر غول وغوله و ساحر و ساحره وساکن و ساکنه و تابع و تابعه

واز شر آنها و شر پدرانشان و مادرانشان واز شر پرواز کنندگان و پناه میدهم او را بزنده پاینده. در پناه میدهم دارنده این نوشته ام را از شر سرگردانان و به اشتباه اندازندگان و از شرپذیرنده

و انجام دهنده و از شر هر چشم افسونگر و گناهکار و ازشر داخل و خارج و از شر هر کوبنده و از شر هر متجاوز و ستمگر و از شر دیوهای جن و انس و از شر بادها و از شر هر عجمی و خواب و بیدار.

پناه می دهم دارنده این نوشته ام را از شر ساکن زمین و از شر ساکن خانه ها وکنارگوشه ها و مزبله ها. و از شر هر کس که خطا میسازد.

ویا اشتیاق به آن دارد. به پناه میدهم او را از شر هر چه که دیده ها نگاه می کنند و دلها پنهان می دارند و بر آن پیمان می گیرند

و از شر کسی که آزمند فرش و گهواره است. واز شر اموری که عزیمه پذیر نیست. واز شر آنچه که چون یاد خدا برده می شود مانند سرب وآهن ذوب می شود. و پناه می دهم دارنده این نوشته ام

را از شر ابلیس و شر شیاطین و از شر هرکس که گره ها را درست می کند. از شر کسانی که در هوا و کوهها و دریاها ساکنند. و کسانی که در تاریکی ها و روشنی هستند. و از شر کسانی که

در چشمها جا گزیده اند. از شر کسانی که در بازارها راه می روند. و کسانی که با جنبندگان و راه رونده ها و وحشی ها می باشند.

و از شر کسانی که در رحمها و در نیستانها هستند.  از شر کسانی که در سینه های مردم وسوسه می کنند و چشم وگوش می دزدند.  پناهنده می کنم کسی را که این نوشته مرا دارا می باشد

از نگاه و چشم زدن و گام و تکرار و دمیدن و چشمان جن و انسِ سرکش و از شر دور زننده و در زننده و تاریک کننده و وقت وارد شونده. و او را پناه می دهم از شر هر عقد و سحر یا وحشت

زدگی یا اندوه یا غصه یا حزن یا فکر یا وسواس. و از هر مرضی که دامن گیر پسران آدم و دختران حوا می شود از سوی بلغم یا تلخی سودا یا تلخی خون یا صفرا یا کم و زیاد شدن

و از هر بیماری ای که داخل در پوست یا گوشت یا خون یا رگ یا عصب می شود. یا در نطفه یا در روح یا در گوش یا در چشم یا در مو یا در بشره یا ناخن یا ظاهر یا باطن.

پناه می دهم او را به اموری که پناه برد به آنها حضرت آدم ابوالبشر (علیه السلام)

و شیث و هابیل و ادریس و نوح و لوط و ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و یعقوب و اسباط و عیسی و ایوب و یوسف و موسی و هارون و داوود و سلیمان

و زکریا ویحیی و هود و شعیب و الیاس و صالح و الیسع و لقمان وذوالکفل و ذوالنون و طالوت و عُزیر و عزرائیل و خضر (علیهم السلام) و حضرت محمد (صلی الله علیه و آله اجمعین)

وهر فرشته مقربی و هر پیامبر مرسلی مگر اینکه یکدیگر را دور کنید. ومتفرق کنید و زایل شوید از کسی که این نوشته من بر او آویزان شده است. به نام خداوند بخشنده مهربان جلیل جمیل محسن

که هرچه را بخواهد کاملا انجام می دهد. و پناه می دهم او را به خدا و به آنچه خورشید از آن نورگرفته و ماه

از آن پرتو یافته و آن زیر عرش نوشته شده لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ أَجْمَعِینَ. پس به زودی خداوند کفایت تو را از آنها می کند. حجت خدا نافذ شد

و پادشاهی خدا آشکار گردید. ودشمنان خدا پراکنده شدند و وجه الله باقی ماند و تو ای دارنده این نوشته من در حرز خدا و ناحیه و پیرامون و امان خداوندی خدا همسایه و ولی

و پرهیز دهنده توست. هر چه را خدا بخواهد میشود و آنچه را نخواهد نمی شود.و همانا خداوند بر هر چیزی تواناست

و خداوند از روی علم همه چیز را در نور دیده است

وعدد هر چیزی را به شماره دارد و به طور کامل بر خلق و آگاه محیط است. همانا خداوند و فرشتگانش درود بر پیامبر می فرستند پس ای گروه مؤمنان درود بر او بفرستید و کاملا تسلیم باشید.

مُهر کردم این نوشته را به مُهر کسی که تمام جوانب آسمانها وزمین به مُهر او ممهور شده است خاتم خداوند منیع و خاتم سلیمان بن داوود وخاتم محمّد (صلی الله علیه وآله اجمعین)

آگاه باشید همانا دوستان خدا هیچ ترسی بر آنها نیست و هرگز اندوهگین نمی شوند. همچنین است هر ملک مقربی و هر پیامبر مرسلی به خدائی که خدائی نیست جز او که پروردگار عرش بزرگ است.

 

دانلود فایل صوتی و پی دی اف حزر کبیر ابی دجانه

حزر ابی دجانه صوتی

پخش‌کننده صوت

⏬دانلود⏬

حزر ابی دجانه PDF 👈 حرز-ابی-دجانه

آداب نوشتن حرز ابی دجانه

🔘 استفاده از قلم و جوهر دست‌ساز مسلمان
🔘 انتخاب فرد مؤمن و مورد اعتماد برای نوشتن
🔘 نوشتن بر روی کاغذی که توسط مسلمانان تهیه شده یا پوست آهو

آداب نگهداری حرز ابی دجانه

✔️ قرار دادن آن در مکانی در خانه که به آن بی‌احترامی نشود
✔️ گذاشتن آن زیر بالش فرد در هنگام خواب
✔️ داشتن ایمان قلبی به قدرت آن در دفع شیاطین
✔️ همراه داشتن آن در دستشویی بلامانع است، به شرطی که قصد بی‌احترامی نداشته باشید
✔️ هیچ روایتی درباره نماز خواندن با حرز ابی دجانه وجود ندارد.

خواص و آثار حزر ابی دجانه

  • دفع اجنه
  • تقویت خواب شبانه
  • حل و فصل دعوا و درگیری
  • ادای قرض
  • تقویت حصار معنوی افراد
  • دفع خیالات منفی
  • رفع عصبانیت
  • افزایش رزق و روزی
  • برای در امان ماندن از شرّ انسانهای شرور یا حیوانات موذی
  • برای خاموش کردن جنگ و نزاع بین افراد
  • تقویت خواب شبانه و رفع کابوسها
  • حل و فصل دعوا و درگیری
  • دفع خیالات منفی
  • رفع عصبانیت

داستان حرز ابودجانه

داستان این حرز طبق روایت به صورت زیر می‌باشد:
جناب ابودجانه (رحمة الله علیه) نقل می‌کند که به پیامبر شکایت کرد و گفت: پدر و مادرم به فدایت ای رسول خدا! در ساعتی از شب از خانه خارج شدم که ناگاه چیزی به سمت من آمد و به من رسید. پوستش را لمس کردم گویی پوست خارپشت بود.
آنگاه پیامبر رو به حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) نمودند و فرمودند: برای ابودجانه انصاری و هرکس از امت من بعد از او که از عوارض و توابع می‌ترسد، بنویس!
پس علی (علیه السلام) عرضه داشت: چه بنویسم ای رسول خدا؟
و پیامبر فرمودند بنویس ای علی؛ و آنگاه حرز را انشا نمودند.

پس از اتمام نگارش حرز، آن را به ابودجانه انصاری دادند. او حرز را وسط منزل گذاشت.
پس آن موجود به ابودجانه گفت: قسم به کسی که به محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) آیه «قم فأنذر» را وحی کرد، ما را سوزاندی.
صبح روز بعد ابودجانه نزد پیامبر آمد و داستان را برای ایشان تعریف کرد.
آنگاه پیامبر فرمودند: حرز را بردار و آن را درون محفظه‌ای بگذار. اگر آن موجود بازگشت، حرز را در خانه قرار بده.
پس از این اتفاقات ابودجانه گفته است:
قسم به خدا هیچ ترسی برای خانواده و فرزندم ندیدم و آن موجود بازنگشت و پیامبر وفات کردند و نیازی به شکایت مجدد نشد.

روایتی دیگر از حرز ابودجانه

همچنین حدیث دیگری در کتاب بحار الانوار با استناد به کتب حیاة الحیوان و دلائل النبوة به این مضمون نقل شده است:

ابودجانه گفت: به رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) شکوه کردم از این که هنگامی که در بستر می‌خوابم، سوتی مانند سوت آسیا و صدایی مانند صدای زنبور می‌شنوم و نوری چون برق می‌بینم و وقتی سر بلند می‌کنم، سیاهی می‌بینم که بالا می‌رود و درازایش به اندازه صحن خانه‌ام می‌شود. وقتی پوستش را لمس می‌کنم مانند پوست خارپشت است. و به صورت من چیزی مانند شراره‌های آتش پرتاب می‌کند.
پیامبر فرمودند: این جن خانه توست.
آنگاه دوات و کاغذ خواستند و به علی (علیه السلام) فرمودند که بنویسد.
ابودجانه گفت: نامه را گرفتم، تا کردم، به خانه بردم و زیر سر قرار دادم. آن شب را با آسودگی خوابیدم و چیزی نفهمیدم.
تا اینکه از فریاد کسی بیدار شدم که می‌گفت: ای ابودجانه! ما را با این متن آتش زدی. تو را به حق سرورت این متن را از ما بردار. دیگر هرگز در خانه‌ات و نزدیکی‌ات و جایی که این متن باشد بازنمی‌گردیم.
ابودجانه گفت: بر ندارم تا رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) اجازه دهد.
وی گفت: از شنیدن ناله و فریاد و گریه جنیان، شب طولانی شد. صبح نماز را با رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) خواندم و آنچه گفته و شنیده بودم گزارش دادم.
رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: ای ابودجانه دست از این قوم بردار. قسم به کسی که مرا به حق به پیامبری مبعوث کرد، آنها درد عذاب را تا روز قیامت خواهند یافت.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید