فرشتگان موجوداتی هستند که در همه ادیان از آنها گفته شده است. این موجودات فرا انسانی در یهودیت، مسیحیت و اسلام معمولاً به عنوان پیامآوران از سوی خدا عمل میکنند. آنان همچنین گاهی نقشهای جنگجو و نگهبان را به عهده دارند. نظریات در مورد مختار بودن یا مجبور بودن فرشتگان متفاوت است.
اسم فرشتههای زن
نکته: منابع استخراج اسم فرشته های زن معتبر نبوده و باید بررسی بیشتری صورت گیرد. بنابراین نمیتوان به این اسامی اکتفا کرد و باید تحقیقات بیشتری انجام داد. به طور کلی اسامی زیر برای فرشتگان زن معرفی شده است.
اسامی فرشتگان زن خداشامل موارد زیر است:
فرشته اسرانجائیل
فرشته عشق و دوست داشتن است.
فرشته جرمیل
یکی از فرشتگانی است که وظیفه اش کمک به ایجاد تغیرات مثبت در زندگی آدم هاست. این فرشته به کمک انسان هایی می رود که قصد تغییر و دگرگونی در زندگی شان را دارند طوری که جرمیل به کمک عواطف و احساسات آدم ها می رود و به آنها کمک می کند تا دیگران را راحت تر ببخشند.نام جرمیل برگرفته از رحمت خداوند است.
فرشته هانیل
هانیل فرشته ای است آبی رنگ و موافق با طبع لطیف زنانه. این فرشته،ملکی است که خداوند او را در دنیا مامور رسیدگی به امور زنان کرده است. هانیل همراه همیشگی زنان و دختران است و حتی در مواقع دشواری مثل به دنیا آوردن فرزند به کمک خانم هایی می آید که قرار است از این به بعد مادر باشند.
فرشته رازیل
فرشته ای است که به ما انسان ها رازهای درونی را می آموزد و عقده های روانی و روحی را درمان میکند.
در آموزههای عرفانی یهودیت، رازیل (در عبری به معنای سِر خداوند) یک فرشته اعظم بشمار میرود. او همچنین با عناوینی مانند «صاحب راز» و «فرشته اسرار» خوانده میشود. رازیل بیشتر مربوط به مرحله دوم از ده مرحله رسیدن به عرفان است.
تذکر: پیشنهاد میکنیم محتوای آورده شده را به صورت کامل بخوانید و از هرگونه خرافهگویی بپرهیزید. باتوجه به محتوای مطلب جستجوهایی همچون زیباترین فرشته خداوند، چهار فرشته دختر و … تقریبا بی معناست.
در دیبامگ بخوانید: اسامی ۷۲ فرشته نگهبان | فرشته نگهبان شما با توجه به تاریخ تولدتان کدام است؟
جنسیت فرشته های الهی
مى خوانیم که مشرکان عرب، فرشتگان را، دختران خدا مى پنداشتند («وَ یجْعَلُونَ للَّهِ الْبَنَتِ سبْحَنَهُ وَ لَهُم مَّا یَشتهُونَ») یا بدون ذکر انتساب به خداوند آنها را از جنس زن مى دانستند، در سوره زخرف آیه ۱۹ مى خوانیم «و جعلوا الملائکه الذین هم عباد الرحمن اناثا»: فرشتگان را که بندگان خدا هستند زن مى پنداشتند و در سوره اسراء آیه ۴۰ مى فرماید: «ا فاصفاکم ربکم بالبنین و اتخذ من الملائکه اناثا: آیا خداوند به شما پسرانى داده و از فرشتگان ، دخترانى انتخاب کرده است).
این پندار ممکن است بقایاى خرافاتى باشد که از اقوام گذشته به عرب جاهلى رسیده بود، و نیز ممکن است به خاطر این بوده که فرشتگان از نظرها مستورند و این صفت بیشتر در زنان وجود داشت، و لذا به گفته بعضى اینکه عرب، شمس (خورشید) را مؤنث مجازى و قمر (ماه) را مذکر مجازى مى گوید به خاطر این است که قرص آفتاب در میان نور خیره کننده اش آنچنان پوشیده است که نگاه کردن به آن آسان نیست در حالى که قرص ماه کاملا نمایان است. این احتمال نیز وجود دارد که لطافت وجود فرشتگان، سبب این توهم شده بود چرا که زن نسبت به مرد جنس لطیف ترى است.
و به هر حال این یک خرافه و پندار غلط قدیمى است که متاسفانه هنوز رسوبات آن در اعماق فکرى بعضى دیده مى شود و حتى در ادبیات زبانهاى مختلف نیز وجود دارد، از جمله اینکه هنگامى که یک زن خوب را مى خواهند توصیف کنند فرشته اش مى گویند و عکسهایى که از فرشتگان مى اندازند غالبا به صورت زن است در حالى که فرشتگان اصولا جسم مادى ندارند که مرد و زن و مذکر و مؤنث داشته باشند.
فرشتگان زن و مرد از دیدگاه اسلامی
اما آیا فرشتگان زن و مرد دارند؟
فرشتگان زن و مرد ندارند ولی گمان می رود که منظور از فرشته، حور و غلمان باشد. و لذا پاسخ را درباره مذکر و یا مونث بودن حور و غلمان پی می گیریم.
واژه «حور» از نظر لغت به معنای «خروج از حالت سابق و تبدیل به گونه جدید» است.
در تبدیل به گونه جدید، دو نظر میان مفسران هست. گروهی از جمله علامه طباطبایی بر این عقیده اند که: دقت و توجه درباره اوصافی که در قرآن مجید برای «حور» بیان گردیده، چنین استفاده می شود که این تبدیل به گونه اوصاف زنانه است؛ نه موجودی که آثار و اوصاف مردانه را در بر داشته باشد. به همین جهت به نظر می رسد که مراد از حور طایفه مؤنث باشد، نه طایفه مذکر.
منبع: المیزان، ج ۱۸، ص ۲۴۰ و ج ۱۹، ص ۲۲۳ و ۲۴۷.
اما اینکه پاداش زنان مؤمن در بهشت چیست؟ در منابع کلامی و روایی چنین آمده که در روز قیامت، اگر همسر زن مؤمن، اهل بهشت بود، او را اختیار می کند و اگر از اهل جهنم بود، یک مرد را از میان مردان بهشتی برمی گزیند. شاید فلسفه این کار این باشد که زن برخلاف مرد، از نظر طبیعت تعدّد پذیر نیست. به همین جهت مردی را انتخاب می کند.
اما گروهی – از جمله آیت اللَّه مکارم شیرازی در مقابل مدعی اند که حورالعین می تواند مذکّر هم باشد. براساس این نظر شاید علت اینکه اوصاف حوری که در قرآن به کار رفته، بر مؤنث دلالت می کند، به این جهت باشد که گفت و گو و محاوره در آن آیات، با طایفه مردان مؤمن بوده است، نه با زنان مؤمن دنیوی. از این رو شیوه محاوره، اقتضا دارد که چنین اوصافی برای این موجودات، ذکر شود.
از مضمون برخی آیات و روایات، چنین برمی آید که مسئله لذت های جنسی، اختصاصی به مردان ندارد؛ بلکه زنان نیز در بهشت می توانند برای خویش شوهرانی دلخواه برگزینند. اصطلاح «حور» نیز اختصاصی به زنان ندارد؛ بلکه حورهای مذکر نیز در بهشت وجود دارند.
برای نمونه از امیرمؤمنان علیه السلام روایت شده است: «در بهشت بازاری است که در آن خرید و فروشی نیست؛ تنها در آنجا تصویر مردان و زنان وجود دارد. هر کس که تمایلی به آنان پیدا کند، از همان جا بر او وارد می شود» بحارالانوار، ج ۱، ص ۱۴۸..
در بهشت هم حوریان بهشتی وجود دارند که از نعمت های بهشتی اند و در دنیا نبوده اند و هم زنان دنیا – که اهل بهشت باشند با زیبایی و شکوهی برتر از حوریان در بهشت حضور دارند و چنانچه مایل باشند، به شوهران خویش می پیوندند.
در قرآن مجید این بشارت داده شده است که مؤمنان در صورتی که همسران و فرزندانشان نیز مؤمن باشند در کنار یکدیگر خواهند بود.
۱. «ادخلوا الجنّه انتم و ازواجکم تحبرون: وارد بهشت شوید شما و همسرانتان در نهایت شادباشی»، (سوره زخرف، ۷۰). علامه طباطبایی در ذیل آیه شریفه می گوید: منظور از زوج همان زنان با ایمانی هستند که در دنیا بودند. (تفسیر المیزان، ۱۸ / ص ۱۲۹)
۲. «هم و ازواجهم فی ظلال علی الارائک متکؤن؛ آنها و همسرانشان در سایه های قصرها و درختان بهشتی بر تختها تکیه کرده اند».(یس / ۵۶)
و آیاتی که داخل شدن همسران صالح را به بهشت وعده داده شده است. از جمله:
الف. «ربّنا و ادخلهم جنات عدن التی وعدتهم و من صلح من ءابائهم و ازواجهم و ذرّیاتهم انک انت العزیز الحکیم؛ پروردگارا، آنان را به باغهای جاوید که وعده شان داده ای با هر که از پدران و همسران و فرزندانشان که به صلاح آمده اند داخل کن؛ زیرا تو خود ارجمند و حکیمی».(سوره مؤمن / ۸)
ب. «جنات عدن یدخلونها و من صلح من ءابائهم و ازواجهم و ذریاتهم…؛ بهشتهای عدن که آنان با پدران و همسرانشان و فرزندانشان که درستکارند، در آن داخل می شوند و…».(رعد / ۲۳)
از این آیات استفاده می شود که زنان و مردانی که در این دنیا همسر یکدیگرند، هرگاه هر دو با ایمان و بهشتی باشند در آنجا به هم ملحق می شوند. و هم در بهترین شرایط و حالات زندگی می کنند. و در برخی از نصوص آمده است که همسر با ایمان فرد مؤمن بسیار زیباتر و دلپذیرتر از حوریان بهشتی خواهد بود و این به جهت عبادات و اعمال صالحی است که در این جهان انجام داده است و از
مضمون برخی آیات و روایات، چنین بر می آید که مسأله ی لذت های جنسی اختصاص به مردان ندارد؛ بلکه زنان نیز در بهشت می توانند برای خویش شوهرانی دلخواه برگزینند.(برای آگاهی بیشتر ر.ک: بهشت و حوریان بهشتی، سید محمدجواد حسینی)
واژه حور از نظر لغت به معنای مطلق خروج از حالت سابق و تبدیل به گونه جدید است.
ناشناس
بهشت را نادیده به لجن کشیدید فقط دغدغه جنسی دارین مریض های جنسی
دانش
مومنان مرد در بهشت غلمان نامیده میشوند. مومنان ها زن در بهشت حوری و پری خوانده میشوند. هر غلمان هر حوری و پری را در هر زمان و به هر مدت میتوانند در اختیار بگیرند. همه در بهشت ۲۵ ساله هستند. در بهشت سه رود شیر . عسل. و شراب وجود دارد. از آب خبری نیست. تنها غذای بهشت میوه های درختان است . در بهشت هیچکس مدفوع و ادرار نمیکنند. غذا ها . شیر.شراب. عسل جذب بدن میشود. در بهشت هیچ حیوانی وجود ندارد. خانه و قصر وجود ندارد . هیچ کس در بهشت کار نمیکنند . تمام حوریها بعداز سکس دوباره باکره یعنی حوریان همیشه دوشیزه هستند. در ضمن همه حوریان و غلمانها شبیه هم هستند. در بهشت لباس وجود ندارد همه لخت هستند .از آمیزش جنسی بچه ای تولید نمیشود. در بهشت شب وجود ندارد . خواب هم وجود ندارد .در بهشت فصل وجود ندارد . هوا همیشه معتدل است نه سرد است نه گرم .غم در بهشت وجود ندارد همه در شادی و لذت به سر میبرند. و و و این دیدگاه من نیست قرآن میگوید من انسانم نه خدا واین دیدگاه خدا است . تازه به شما چه مربوط است خدا گفته نه من