روز جهانی تخم مرغ ۱۴۰۳ چه روزی، چندم و چند شنبه است؟

روز جهانی تخم مرغ در سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟

تخم مرغ یکی از مهمترین محصولات ماکیان در سبد غذایی انسان است. این ماده غذایی آنچنان مقوی است که برای نشان دادن اهمیت آن روزی را در تقویم جهانی قرار داده اند. اما روز جهانی تخم مرغ در تقویم شمسی ۱۴۰۳ چه روزی است؟

تاریخ روز جهانی تخم مرغ ۱۴۰۳

برای این روز دو تاریخ بیان شده است. برخی منابع روز ۹ اکتبر هر سال را روز تخم مرغ نام نهاده و برخی دیگر دومین جمعه از ماه اکتبر را به این ماده غذایی اختصاص داده‌اند.

  • بنابه گفته منابع شماره یک، روز جهانی تخم مرغ ۹ اکتبر بوده و برابر با چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ خواهد بود.
  • بنا به گفته منابع دیگر [موثق تر] دومین جمعه ماه اکتبر امسال برابر است با ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳

نام گذاری این روز اولین بار در سال ۱۹۹۶ و در وین انجام شد.

فواید خوردن تخم مرغ برای کودکان

تخم مرغ یک منبع اصلی برای بهترین پروتئین های با کیفیت پس از شیر مادر است، دارای سیزده ویتامین بسیار ضروری میباشد.

تخم مرغ حاوی مواد معدنی ضروری مثل مس، روی، سلنیوم، کلسیم و آهن است و همچنین دارای پروتئین ها، کلسترول، چربی، اسیده ای چرب و ویتامین D، ویتامین B12، E، کولین و اسید فولیک است که همه این مواد غذایی برای رشد کودک ضروری هستند.

کودکتان روزانه و در هفته چه تعداد تخم مرغ باید بخورد؟

هیچ محدودیت خاصی در تعداد تخم مرغ برای یک کودک در هفته وجود ندارد، اما به طور کلی باور بر این است که با مصرف چهار عدد تخم مرغ مواد مغذی مورد نیاز او را می رساند و در عین حال از خطر کلسترول بالا ناشی از مصرف بیش از حد آن جلوگیری می کند، و این تعداد ایده آل است. هیچ ضرری برای کودک شما وجود ندارد اگر هر ۷ روز هفته را تخم مرغ بخورید، خطر بیماری قلبی یا سکته را همراه دارد. بهترین راه این است که تخم مرغ را با ترکیبی از مواد غذایی دیگر به او بدهید تا مطمئن شوید که تمام مواد مغذی را برایش فراهم کرده اید.

فواید تخم مرغ برای نوزادان

بالاترین کیفیت پروتیین “لاکتبالومین” در شیر مادر یافت می شود و تخم مرغ منبع بالاترین کیفیت پروتیینی است که قرار است در هر غذایی یافت شود.تخم مرغ همچنین غنی از مواد معدنی، ویتامین ها و مواد مغذی دیگری است که برای نوزادان در بسیاری از جنبه ها مفید هستند. سفیده تخم مرغ که غنی از پتاسیم و پروتئین ها است، به عملکرد ارگان های بدن کمک می کند

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید